Ga naar inhoud


Nieuwe subforums voor populaire ontvangers


zwervertje

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Toxic[Q
]2. Een merk moet zich netjes positioneren. Als om een voorbeeld te noemen een groepje handelaren en importeurs hier onder allerlei verschillende namen zeer intensief "reclame" komt maken voor hun product, mensen via PM reclame naar hun eigen winkels en forum verwijst, vervolgens de forum moderators bijna "dwingt" een nieuw forum te starten voor dat merk en dan ook nog eens moderators loopt af te zeiken, is de wil een nieuw forum te starten meteen weg.

Ik vind dit een trieste situatie. Naast het feit dat een aantal leden, zoals ik, een apart subforum zou waarderen op dit door mij zeer gewaardeerde forum, maar door "onbehoorlijk gedrag" van een aantal leden wordt kennelijk die kans ontnomen. De goeden lijden, zoals kennelijk gewoon in Nederland, weer onder de slechten. En leden die moderators afzeiken, kunnen wat mij betreft meteen gebanned worden. Moderators moet je koesteren als vrijwilliger. Zelf modereer ik op drie fora als vrijwilliger en ik weet dat 't veel tijd kost!
Daarnaast: IMHO zou ik als je daadwerkelijk bewijs hebt voor PM reclame van leden voor winkels of andere fora met commercieel oogpunt, dan deze perso(o)n(en) bannen? Want dit is toch tegen de huisregels?

Origineel bericht van: Toxic[Q
]3. De receiver moet veel besproken worden en daar moet enige continuïteit in zitten alsmede een goed toekomstperspectief zijn.

Eens. Maar een goed toekomstperspectief wordt ook mede bepaald door de hoeveelheid/centralisering van gerelateerde content.

Origineel bericht van: Toxic[Q
]4. Meer forums betekend meer werk voor forum moderators. Aangezien dit vrijwiligers werk zou moeten zijn, maar onderhand meer op een full-time "baan" begint te lijken, gaan we daar heel zuinig mee om. Geschikte forum moderators bieden zich niet aan en wij hebben de handen vol.

Ik wist niet dat moderators zich konden aanbieden. Ik dacht altijd dat dat "vraaggestuurd" was. Anders had ik me al tijden geleden aangeboden. Serieus.

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Wij doen het voor velen toch nooit goed. Het is onmogelijk iedereen tevreden te stellen.

Volgens mij overtreft het aantal mensen dat vindt dat jullie het goed doen ruimschoots het aantal mensen dat vindt dat jullie het verkeerd doen. Ik sluit me bij de eerste groep aan.

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Wat in ieder geval als een paal boven water staat is dat mensen die op een hele irritante en bijna dwingende wijze een eigen forum op willen eisen, gewoon worden overgeslagen.

Ik denk dat je als lid geen enkel forum kunt dwingen om iets te doen. Veel mensen denken dat als een forum publiek is, met veel leden, dat er enige invloed kan worden uitgeoefend op de forum eigenaar. Wat mij betreft bepaalt de eigenaar dat zelf, al dan niet in overleg met het modteam. Een discussie is wel verhelderend, maar moet door geen "partij" gedwongen worden gevoerd.

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Als onze bezoekers zelf eens wat beter mee zouden denken, zouden topics in Overige receivers prima terug te vinden zijn. De keren dat wij titels van berichten aan moeten passen omdat er "Help, hij werkt niet", "probleem met mijn xsat" of "kan niks scannen" staat, zijn ontelbaar. Laat de forum bezoekers eerst maar eens de hand in eigen boezem steken.

Is het een idee om, net zoals bij het dreambox forum, een prefix verplicht te laten kiezen uit een lijst?

mvg,

Chris

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik kan me eigenlijk wel redelijk vinden in datgene wat Toxiq schrijft, met uitzondering van opnieuw de verwijzing naar commerciële belangen.

 

In de basis denk ik dat meer sub-fora inderdaad meer moderatie/administratie werk met zich meebrengen, en dat het in veel gevallen zo kan zijn dat er na verloop van tijd weinig tot geen activiteit meer zal zijn.

 

Zoals Toxiq ook al aangeeft, als mensen hun topics op een duidelijke wijze een titel geven, beginnend met [ONTVANGER-NAAM], en dit consequent doen, is er behoorlijk goed te zoeken, en is er zelfs op het oog direct meer overzicht.

 

 

DB800HD ~ AZBox HD Premium ~ Archsat 3/1 ~ Apple TV2 XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites

4. Meer forums betekend meer werk voor forum moderators.

 

Waarom dan ? de vragen en dergelijke blijven hetzelfde je hebt het dan alleen maar makkelijker omdat alles aangaande deze decoder op 1 plek staat en niet overal tussen staat ?

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie net dat kathrein wel een eigen forum heeft gekregen, al is dat wel tijdelijk confusedconfused

 

Ik vind het wel grappig om de discussies te lezen hier. Volgens mij kost het ook veel meer tijd om op al de vragen en opmerkingen in te gaan, en antwoorden te verzinnen, dan concreet iets aan de vraag van de inmiddels vele bezoekers te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of het inderdaad meer werk oplevert weet ik niet... volgens mij blijft het aantal postings gelijk, alleen is het verdeeld over meer forums... Dat je niet voor ieder OEM merk een subforum gaat maken begrijp ik heel erg goed... Grote merken als Technisat verdienen het volgens mij wel. Maar goed, ik heb een verklaring waarom bijvoorbeeld Technisat geen extra forum verdient...

Jammer...

 

In de meeste gevallen kan ik me best vinden in wat moderatoren hier presteren! Prima werk! Het gaat er in de meeste gevallen netjes aan toe, al vind ik nog steeds dat de "angst" voor commerciele sites overdreven is... maar daar hebben we het vroeger al uitgebreid over gehad, en is hier niet aan de orde.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

We beginnen pas aan extra forums voor andere ontvangers als zo'n merk heeft bewezen niet binnen enkele maanden op houdt te bestaan. Maar er moet ook genoeg animo voor zijn. Als je kijkt naar het aantal berichten per dag in het overige receivers forum, dan zie je al dat extra forums nog niet nodig zijn. Zeker omdat die berichten verspreid zijn over een aantal merken.

 

Als we echt een boost zien in berichten over een bepaald merk, gaan we zeker kijken wat we hiermee kunnen doen, anders zou het Overige receivers forum overstromen. Dit hebben we in het verleden al vaker gedaan.

 

Als een product minder aan bod komt en geen nieuwe producten meer in Nederland op de markt brengt zul je zien dat zo'n forum na verloop van tijd ook vervalt.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij slaat de spijker op zijn kop dus gewoon een apart forum erbij maken als het echt niks meer is gewoon verwijderen dan is deze discussie verder ook niet meer nodig.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt blijkbaar niet zo goed gelezen.

En om eerlijk te zijn, ik zie hier nog niet zo gek veel postings over de azbox (daar gaat het toch over??).

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja in mijn geval wel maar je kunt natuurlik ook meer postings krijgen als je er een subforum voor maakt. iedereen gaat het elders zoeken omdat het hier een zoekwerk is om wat te vinden in dit topic maar goed iedereen zijn eigen gedachte.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Murdock

En om eerlijk te zijn, ik zie hier nog niet zo gek veel postings over de azbox (daar gaat het toch over??).


@Murdock,

Weet je heel zeker dat je hier niet zo gek veel postings over de AZBox HD ziet?

Voor de gein heb ik eens de postings van de laatste 1½ maand geteld (20-08-2009 t/m 07-10-2009).
Daarbij kwam na de Dreambox (500/600/56X0/70XX/800/8000) de AZBox HD tevoorschijn als ontvanger met de meeste postings.

Hieronder het volledige overzicht.

Naam Aantal postings
---- ---------------
1. Dreambox vele duizenden
2. AZBox HD 564
3. Topfield    452
4. IPBox       441
5. Philips      392
6. Kathrein    219
7. Inverto     117
8. Nokia          93
9. Echostar     81
10.Pioneer      69
11.Rebox        68
12.Humax       60
13.Strong       58
14.Overige     allemaal minder dan 58 per merk


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie net dat kathrein wel een eigen forum heeft gekregen, al is dat wel tijdelijk confusedconfused

 

@p0ske,

 

Tijdelijk, ja dat zie ik ook.

 

Willen de moderatoren misschien uitleggen wat "tijdelijk" inhoudt?

Wat is de achtergrond daarvan en tot wanneer is "tijdelijk"?

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kathrein had al langer een subforum. Dit is voor de overzichtelijkheid omgezet in een gewoon forum.

 

Het is niet zo dat wij niet willen ofzo, want ik heb het vermoeden dat jullie dat denken.

 

We houden continu in de gaten of er een extra forum nodig is of niet voor bepaalde merken. Echter zijn daar ook zaken afhankelijk die Tox al aangaf.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

OMG... Laat het modteam nou maar beslissen of een subforum gewenst is.

 

Het ter discussie stellen van de andere fora doet niet ter zake.

Het modteam wil hier een azbox gedeelte, of niet. En daar leggen we ons bij neer.

Als het modteam wil wachten of de azbox een storm in een glas water is, fine. Maar dit wordt zo een vervelend verhaal.

ik ben klaar met deze thread ;-)

 

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...