Ga naar inhoud


back-up e-mail bestanden


seije017

Aanbevolen berichten

ik wil graag een nieuwe windows op mijn pc zetten.

en wil dan een back-up maken van mijn e-mail bestanden.

als ook de drivers van div dingen.

hoe en waar kan ik deze vinden en hoe op te slaan.

ik heb namelijk een erg traag systeem en ook foutmeldingen in outlook.

heb outlook eraf gegooid en nu mijn mail via outlook expres die standaard in xp zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

DriveImage XML is een programma om een identieke kopie van een harde schijf te maken. Alle instellingen, drivers, register e.d. worden letterlijk overgenomen. Zo wordt de PC waar de image naartoe wordt gekopieerd een kloon van de eerste PC.

 

 

Dit is een bijzonder handige tool voor als je meerdere computers op identieke wijze wilt installeren. Images worden zodoende veel gebruikt door systeembeheerders bij bedrijven en scholen. Een image is echter ook bijzonder handig als je de harde schijf van een computer vervangt. Bijvoorbeeld omdat je een grotere disk wilt gaan gebruiken. Je maakt dan eerst een image, vervangt de schijf en zet dan de image terug. Vervolgens staan programma's en data op de nieuwe schijf. Werkend en al, je hoeft alle software niet opnieuw te installeren.

 

Een derde toepassing is de image gebruiken als backup. Ook dan hoef je na het terugzetten niets te installeren. Alles is weer zoals het was op het moment dat je de kopie maakte.

 

Maar DriveImage XML kan nog meer op backupgebied. Je kan namelijk ook losse bestanden en mappen terugzetten. Dit maakt DriveImage XML tot een serieus backupprogramma. Automatisch backups maken kan in combinatie met de Windows-scheduler

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heeft de TS dus niks aan mbt drivers.

 

Drivers backuppen voor een schone Windows gaat volgens mij zowiezo niet (goed).

 

Ik zou gewoon de laatste versies vooraf downloaden.

 

Voor de mail, in geval van Outlook, gewoon de PST bestanden kopieeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

outlook express heeft geen pst bestand, dat is alleen bij outlook het geval. Outlook express slaat de bestanden op in C:\Documents and Settings\<user name>\Local Settings\Application Data\Identities\<{id}>\Microsoft\Outlook Express.

Je kunt dus de bestanden uit deze map kopieren.

 

 

Dreambox 800, Dreambox 7000S, Wavefrontier T90 met satconn 10/1 switch, LNB's op 28o, 23o, 19o, 16o, 13o, 9o, 7o, 5o, 1w

Link naar reactie
Delen op andere sites

En daarna ben je je adresboek kwijt. Probeer nou gewoon even dat mail backup tooltje wat ik hierboven noemde.

 

Heb het zelf nog niet nodig gehad maar een backup en daarna een restore lijkt mij het eenvoudigste.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ehm44
outlook express heeft geen pst bestand, dat is alleen bij outlook het geval. Outlook express slaat de bestanden op in C:\Documents and Settings\<user name>\Local Settings\Application Data\Identities\<{id}>\Microsoft\Outlook Express.


En daarnaast even hele disc nazoeken op *.wab
Als je deze bestanden veiligstelt heb je je adresboek ook direct weer terug smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het adresboek kopieëren gaat heel makkelijk.

 

Ga bij outlook expres naar adressen en selecteer alles. Ga in bestand naar exporteren en dan naar adresboek [WAB]doe een USB stick in je PC en maak een nieuw mapje aan met b.v. adresboek. Zoek bij opslaan in naar je USB stick, en vul beneden in bij bestandsnaam: adresboek. Klik nu op opslaan.

 

Salu2, D.Quijote

 

 

 

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...