Ga naar inhoud


(suggestie) film1sport1 switchen van MPEG2 naar MPEG4


spongebob

Aanbevolen berichten

misschien moet ik me maar niet moeien, maar als betrokken klant, draag ik graag mijn steentje bij tot een oplossing van de spagaat waar CDS/TVV zich vandaag bevindt inzake transpondercapaciteit en de roep naar meer (HD)zenders.

 

Misschien is het wel een idee om de film1sport1zenders alvast om te zetten van MPEG2 naar MPEG4. Dit zorgt ervoor dat er meer plaats vrijkomt voor andere zenders.

 

Als tegemoetkoming voor de abonnees van film1sport1, zou CDS bij deze vernieuwing meteen ook film1+1, film1action en film1HD, sport1extra,sport1HD kunnen aanbieden.

 

Deze omzetting heeft alleen maar voordeel voor zowel CDS als voor de film1sport1abonnee. Wellicht kan CDS met dit ruimere aanbod meer abonnees lokken.

 

Het gaat hier immers over een beperkte groep kijkers waarvan men in principe alle nodige klantgegevens heeft en die wellicht reeds over een HDscherm en een HDreceiver beschikken, zodat een dergelijke switch bij deze groep klanten vrijwel pijnloos kan verlopen.

 

De film1abonnees die nog niet over een HDdecoder beschikken, zouden dan voor een vriendenprijs een HDdecoder kunnen kopen.

 

In principe zou film1sd en sport1sd op MPEG4 dan gewoon weggelaten kunnen worden (want de HDvariant is exact dezelfde zender) zodat er dan weer plaats vrijkomt voor een andere zender.

 

Op die manier is ook het film1sport1aanbod dan ook gelijk met wat de kabelkijker kan ontvangen.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites


aangezien ge al een HD recorder hebt is dat gemakkelijk zeggen, ja. En wat doet ge met iedereen die nog géén HD recorder heeft ?

Zo kan ik ook zeggen : "Alles naar MPEG4, liefst morgen nog, betere kwaliteit en méér zenders !"

ze hebben net een hele berg SD recorders gratis uitgedeeld, zo stom zijn ze wel. Laat hen beginnen met het themapakket op 23.5E, de rest zien we dan later wel.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag is dan hoeveel Film1/Sport1 abbonnees heeft CD eigenlijk en hoeveel daarvan hebben er (nog) geen HD ontvanger. Het aantal "getroffenen" zou best mee kunnen vallen.

 

Wat betreft uitbreiding van de Film1/Sport1 familie, ik heb in al die jaren dat ik nu CD klant ben niet de indruk gekregen, dat Chellomedia erg genegen is om meer van zijn zenders door CD weer te laten geven. In tegendeel....

 

Grtz

JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Ik verwacht zelfs dat binnen 2-3 jaar heel CDS/TVV is overgestapt naar MPEG4 en DVB-S2.

Hetzelfde kun je bij o.a. Ziggo verwachten want die zijn ook zeer geïnteresseerd in DVB-C2 en MPEG4...


Ziggo gebruikt toch al MPEG4? En DVB-C2 staat nog in de kinderschoenen. Neemt niet weg dat Ziggo elke kans aan zal grijpen om elke niet door hun goedgekeurde ontvanger te dwarsbomen.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jean-claude: ik heb inderdaad pas een HDreceiver. Maar daar gaat het niet om. Het lijkt me gewoon dat wellicht de overgrote meerderheid van het publiek dat nu al kijkt naar de film1/sport1-zenders nu al HD kijkt.

 

Het is dus voornamelijk in dit opzicht dat het me gewoon het verstandigst lijkt om deze zenders reeds om te schakelen, zodat er quasi geen abonnees last van hebben.

 

Aangezien CDS de film1/sport1-klanten perfect kan benaderen, kan ze wellicht eens polsen in hoeverre dit publiek écht al overgeschakeld is op HD/MPEG4toestellen.

 

Het is dus dan ook maar een suggestie: niet meer en niet minder.

 

ps: hetzelfde zou je eventueel ook kunnen zeggen van de Themakanalen en de EredivisieLive-zenders waardoor CDS met de MPEG4-compressie ook de EDV3 en EDV4 zou kunnen uitzenden.

 

Het is dus een win-win-situatie voor zowel aanbieder als klant. En daar kan toch niemand tegen zijn, toch?

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals ik het zie zijn er 2 soorten gebruikers : wij en de rest :D

wij zullen er geen probleem mee hebben dat alles naar mpeg4 wordt omgezet want de meesten hier hebben toch al een HD ontvanger, zijn ervoor aan het sparen, of gaan die aankopen als het geschikte moment gekomen is. We zijn dan ook niet voor niets sat-fanaten die deze site dagelijks in de gaten houden en die van alles goed op de hoogte zijn, nietwaar ?

en dan zijn er de dummies, die liefst zo goedkoop mogelijk een goedgekeurd setje hebben om tv te kijken. deze mensen willen niet geambeteerd worden met duo-lnb's, encriptiemethoden, transponders of wat dan ook. Zij willen gewoon tv kijken en als CD het hen te moeilijk maakt dan keren ze wel terug naar de kabel of naar digitenne.

het is deze laatste groep die CD/TVV niet teveel voor het hoofd mag stoten, daarom ook dat ze beter de basiszenders op Astra1 ongestoord laten. Dat ze eerst beginnen te rommelen op de Astra3 om dan over een paar jaar de dummies die nog geen Astra3 of een HD pakket hebben een gratis HD ontvanger aan te bieden zodat ze ook Astra1 naar mpeg4 kunnen overschakelen.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is toch louter en alleen de halfslachtige toekomstvisie van die CDS club die het doorlopende debacle veroorzaakt , en diens voorgangers niet te vergeten. Ze hadden vanaf 2 jaar geleden al geen enkele sd ontvanger meer moeten goedkeuren of leveren,En stoppen met irdeto, En de thema kanalen nooit in mpeg 2 moeten starten , En ook het hele pakket waar zij de uitzending van verzorgen ,toen naar 23.5 moeten verplaatsen , dan hadden de meeste kijkers alleen de schotel moeten draaien en de liefhebbers de duo of een andere oplossing. En dan zijn er ook wel klagers ,maar dan waren de pijnen niet van langdurige aard geweest.Maar met dit beleid blijf je eeuwig aan het vervangen .wijzigen . modules zoeken en firmware`s zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is investeren in meer transponders, wat voor CDS maandelijks terugkomt of een eenmalige investering en abonnees een andere ontvanger geven... Uiteraard kun je wel verwachten dat ze bij lagere pakketten, zeker bij SetTop pakket je vragen te upgraden of een bijdrage te leveren in een ontvanger...

 

Op de huidige transponders van CDS is voldoende plaats om alle zenders van de PO plus die van de commerciëlen in HD uit te zenden als de SD versie vervalt en dan is er zelfs nog plek over voor extra (thema) zenders. En daarbij heb ik Film1/Sport1 meegerekend...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze kunnen ook alle settopbox kanalen gaan proppen op 2 transponders op Astra 1 en dan de 3e transponder omgooien naar DVB/S2 en Mpeg 4. Dan kun je basispakket en hoger laten overstappen naar HD ontvangers. Een overgangsperiode zou ook kunnen. Dus een half jaartje simulcast draaien en dan alleen nog in HD uitzenden. En afspraken maken met dealers dat ze alleen nog HD ontvangers verkopen in combinatie met CDS.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...