Ga naar inhoud


Ontbrekende kanalen op TVV en CD - het complete overzicht


Gast Tim Peeters

Aanbevolen berichten

Gast Tim Peeters

Het gaat hier eigelijk zowel om TV Vlaanderen als Canal Digitaal, maar gezien er geen forum is voor beide tesamen post ik het hier maar.

 

Ik merk dat hier veel mensen zijn die klagen over het ontbreken van zenders in de pakketten van TVV en CD. Ik kan dit alleen maar beamen en heb daarom eens een (zeer compleet) lijstje gemaakt van kanalen die bij andere (zowel Vlaamse als Nederlandse) providers beschikbaar zijn.

 

Het zou misschien leuk zijn om hier eens een soort van 'hitlijst' van te maken, zodat we TVV/CD kunnen helpen met hun keuze welke zenders eerst toe te voegen.

 

HD-kanalen

* Canvas/Ketnet HD

* VTM HD

* Nederland 1 HD

* Nederland 2 HD

* EXQI Plus (HD)

* EXQI Culture (HD)

* EXQI Sport (HD)

* Animal Planet HD

* Rush HD

* MGM HD

* Nat Geo Wild HD

* Sundance Channel HD

* TNT HD

* Fox Life (HD)

* TMF Live HD

* Film1 HD

* Sport1 HD

* HD 1

 

Vlaamse themakanalen

* Life!TV

* S.televisie

* Gunk TV

* Studio 100 TV

* Onze TV

* Actua TV

* Anne

* Move-X TV

* Move-On TV

 

Nederlandse themakanalen

* Car Channel

* Family7

* Misdaadnet

* Comedy Central Family

* RTL Lounge

* Goed TV

* 101

* Hilversum Best 24

* Spirit 24

* Cultura 24

* Z@ppelin 24 / Familie 24

* Sterren 24

* Politiek 24

* Journaal 24

* Weer en verkeer

* ZiZone TV

* FAN TV

* ShopZo/SUUS

 

Algemene themakanalen

* Star!

* Discovery World

* Zone Club

* Baby TV

* BBC Entertainment

* Cartoon Network

* Boomerang

* ESPN Classic

* Poker Channel

* Disney Channel

 

Filmkanalen

* TCM

* 13th Street

* Sci-Fi Channel

* Film1 Action

 

Muziekkanalen

* Nick Jr

* Nick Toons

* Nick Hits

* TMF Vlaanderen

* TMF Dance

* TMF NL

* TMF Pure

* MTV Brand New

* Lite TV

* Slam TV

* C-Classic TV

* The Karaoke Channel

 

Adult kanalen

* Private Spice

* Adult Channel

* Playboy TV

* Xotix

* Dusk

* XMO

* Out.TV

 

Vlaams regionaal

* ATV

* AVS

* Focus

* TV Oost

* Ring TV

* ROB TV

* RTV

* TV Brussel

* TV Limburg

* WTV

 

Nederlands regionaal

* TV Flevoland

* TV Utrecht

* TV West

* AT5

 

Bij deze alvast mijn top 15:

1) Canvas/Ketnet HD

2) VTM HD

3) Nederland 1 HD

4) Nederland 2 HD

5) TNT HD

6) Fox Life (HD)

7) Sundance Channel HD

8) MGM HD

9) Misdaadnet

10) BBC Entertainment

11) Discovery World

12) 13th Street

13) Sci-Fi Channel

14) TCM

15) Boomerang

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Je mist rtl 7 hd en rtl 8 hd. En rtl lounge.

 

Misschien ook leuk om een radiolijstje toe te voegen, ik mis:

 

BNR

Slam!FM

RADIO NL

Decibel

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tim Peeters

Die ben ik inderdaad vergeten, maar ik dacht ook dat die momenteel nog niet uitzenden, of wel? RTL Lounge staat er tussen hoor. Ik wou m'n post aanpassen, maar dat gaat hier blijkbaar niet?

 

Wat betreft Vlaamse radio's dan misschien TOPradio, Be One en de digitale radio's van de VRT en de VVDR (www.vvdr.be).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher
Je mist rtl 7 hd en rtl 8 hd. En rtl lounge.

Misschien ook leuk om een radiolijstje toe te voegen, ik mis:

BNR
Slam!FM
RADIO NL
Decibel


Goed topic! laugh Kunnen we straks ook neerzetten welke zenders er toegevoegd zijn. Kun je mooi doen met een legenda ofzo.

Bij de radiozenders kun je vanaf donderdag ook RTL Lounge Radio toevoegen. smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kan je er dan ook bijvragen wat iedereen bereid zou zijn om meer te betalen om alle of een deel van deze zenders te ontvangen.

 

Want voor de prijs van het huidige basispakket of pluspakket zal dit allemaal wel niet lukken.

 

Jouw top-15 alléén al veronderstelt waarschijnlijk het huren van minstens twee nieuwe transponders.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tim Peeters

Ik wil gerust extra betalen. Voor deze zenders wil ik dat doen, maar voor wat in het huidige pluspakket zit... crazy

 

Ze mogen ook allemaal op de astra3 komen van mij, dat scheelt ook al.

 

Trouwens, waarom niet gewoon iedereen zijn pakket laten samenstellen per zender. Je vinkt gewoon aan welke zenders je wil, en daarvoor betaal je... Dan zal meteen ook opvallen dat voor bepaalde zenders weinig of geen interesse is en dan kan men deze gemakkelijk vervangen door wél interessante zenders. Dat moet in dit tijdperk toch wel mogelijk zijn? En daarmee zou TVV/CD nog eens een stap voor zijn op de concurrentie volgens mij!

 

Ik wil ook nog even vermelden trouwens dat dit overzicht hierboven puur illustratief is he, ik zit helemaal niet te wachten op een pakket waar àl deze zenders inzitten. Want tja, wie zit er nu te wachten of zenders als LifeTV, S.televisie, Actua TV, enz... Ik noem dat eerder veredelde tv-programma's, die nu toevallig omdat telenet toch plek genoeg heeft allemaal een hele week aan een stuk herhaald kunnen worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het veel slimmer vinden als men zelf een pakket kon samenstellen met je eigen favoriete zenders. En afhankelijk van de gekozen zenders de klant te laten betalen. Ik heb bv enkel behoefte aan film en hd zenders. De rest kijk ik nooit naar, dus die hoeven niet in mijn pakket te zitten. Dus enkel betalen voor wat je wil ontvangen. Is toch absurd dat ik hier zenders ontvang waarvoor ik moet betalen en nooit naar kijk. Natuurlijk moeten alle zenders beschikbaar zijn zodat men een ruime keuze heeft.

 

 

Mvg.

BbyN

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bangkok By Night
Ik zou het veel slimmer vinden als men zelf een pakket kon samenstellen met je eigen favoriete zenders. En afhankelijk van de gekozen zenders de klant te laten betalen. Ik heb bv enkel behoefte aan film en hd zenders. De rest kijk ik nooit naar, dus die hoeven niet in mijn pakket te zitten. Dus enkel betalen voor wat je wil ontvangen. Is toch absurd dat ik hier zenders ontvang waarvoor ik moet betalen en nooit naar kijk. Natuurlijk moeten alle zenders beschikbaar zijn zodat men een ruime keuze heeft.


Mvg.
BbyN

Daar sla je de spijker op de kop. Dit riep ik al jaren geleden in het toenmalige Canard.nl. Met de 64 bits zou je in principe dus een eigen pakket van maximaal 64 zenders kunnen personaliseren. Had toen al gedacht aan een soort standaardpakket en de rest dus via een persoonlijk ingesteld pakket..Lijkt me ook helemaal niet onmogelijk om zoiets te realiseren er is immers geen extra technische uitbreiding voor nodig! Alleen een beetje bereidwilligheid van de provider...

Mooi voorbeeld is de telecom sector..Vroeger kon je alleen bellen en SMS-en. Nu zijn er ook gewoon bundels, Blox, nummerportatie, per maand aanpassen e.d. Zou leuk zijn als CDS/TVV daar ook eens naar keek..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tim Peeters

Dat was inderdaad ook wat ik bedoelde.

 

Bijkomend voordeel is dat op die manier heel makkelijk te zien is welke zenders het populairste zijn, en dus welke zenders eventueel vervangen kunnen worden door beter bekeken zenders.

 

Want als de transponderruimte dan toch schaars is, dan kan je ze beter gebruiken voor zenders die iedereen wil zien, niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Technisch is dat misschien allemaal wel mogelijk, maar heb je er wel al eens bij stilgestaan dat de zenders hierop misschien niet zitten te wachten.

 

Waarom denk je dat sommige zenders per se in het basispakket willen terechtkomen of Eurosport HD niet alléén in het HD-pakket zit, maar ook in het Pluspakket.

 

Dat is omdat de zenders een vergoeding ontvangen per pakketabonnee en dan ook niet liever hebben dan hun zender aan te bieden in een zo breed mogelijk pakket.

 

Ik denk trouwens dat je wel een verbaasd zou kunnen zijn over de resultaten, want er wordt wel veel geroepen over het feit dat TVVlaanderen meer sport-en filmzenders à la Prime of Film1 zou moeten aanbieden, maar of daar veel klandizie voor is, heb ik zo mijn twijfels bij.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn natuurlijk kolder lijstjes.

 

Sommige zenders kunnen / mogen niet doorgegeven worden door CD / TVV omdat ze er niet de rechten voor hebben (of een andere partij het alleeenrecht.)

 

Om lokale zenders (als AT5) op satelliet te zetten is ook onzin. Tenzij de lokale zender zelf opdraait voor de kosten van o.a. transponder en transport. Het zelfde geld voor de regionale zenders (TV Flevoland, TV Utrecht, TV West wilden niet betalen voor doorgifte) Zelfde zal ook wel zo zijn voor de lokale en regiozenders in belgië.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tim Peeters

Volgens wat ik heb gehoord (van TVV dan) is dat de meeste zenders moeten betalen om op de satelliet te 'mogen' zitten... Laat staan dat ze zouden betaald worden...

 

Ik kan mij voorstellen dat dat voor themakanalen die geen reclame uitzenden anders ligt, maar zo ken ik er niet veel eerlijk gezegd, buiten Film1/Sport1 dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tim Peeters
Origineel bericht van: iRuud
Dit zijn natuurlijk kolder lijstjes.


Ik heb ook niet gezegd dat het een lijst is met absoluut allemaal zenders die we moéten hebben he... Ik heb het gewoon zo compleet mogelijk willen maken, meer niet.

Van de Vlaamse themakanalen is er zo goed als geen enkele inderdaad, die op satelliet zou kunnen, omdat ze allemaal exclusief of Telenet of Belgacom zitten. Maar ik heb ze gewoon vermeld om het compleet te maken.

In elk geval zou het voor de 15 zenders in mijn top 15 geen enkel probleem mogen zijn (qua rechten dan), want zij zijn nu al zowel in België als Nederland te ontvangen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Volgens wat ik heb gehoord (van TVV dan) is dat de meeste zenders moeten betalen om op de satelliet te 'mogen' zitten... Laat staan dat ze zouden betaald worden...


Wie jou zoiets vertelt weet ik niet, maar kloppen doet het volgens mij alleszins niet of denk jij dat Discovery - om dan maar een voorbeeld te nemen - CDS gaat betalen om haar kanalen uit te zenden.

Ik denk dat men jou een broodje aap verhaal heeft verteld.

Greets
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...