Ga naar inhoud


Ontbrekende kanalen op TVV en CD - het complete overzicht


Gast Tim Peeters

Aanbevolen berichten


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: digitaal kijker
wil jij al die uitzendrechten betalen van al die landen waar die zenders voor uitzenden dan ?????
Wat is dat nou voor onzin? Die rechten zijn allang betaald, alleen voor NL+B moeten ze dan nog betaald worden. Ik begrijp ook wel dat er ev. problemen zijn dat bepaalde zenders de rechten voor NL+B niet kunnen krijgen voor bepaalde programma's omdat die dan al aan andere zenders verkocht zijn bijv.
Welke dat zijn weten ze bij CD/TVV best wel, ik geef alleen maar een aantal mogelijkheden.
Overigens heb ik in het lijstje diverse zenders staan die wel al rechten voor NL hebben betaald want ze zitten ook op de kabel. Zoals Sci-Fi, Disney, Cartoon, TCM, Boomerang, Baby TV, 13th Street, Poker Channel.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DeBeek
Citaat:
Nederlands regionaal

Omroep Flevoland en Tv Utrecht zenden uit via DVB-T en hebben geen programma aanbod en GELD om op Sat uit te zenden.

Volgens mij is het meer dat Omroep Flevoland hoofdzakelijk bestemd is voor Almere/Lelystad en RTV Utrecht (de naam zegt het al) voor de stad Utrecht. De rest van Flevoland en Amersfoort zijn niet zo heel erg belangrijk.
Dus waarom extra geld er voor uitgeven? Het is toch goed zo?

Wat ik ergens gelezen heb (bron helaas kwijt) is dat Emmeloord uit de provincie Flevoland wilt stappen, naar Overijssel.
In Amersfoort (oostelijk provincie Utrecht) is het idee ook al eens geopperd om naar Gelderland te verhuizen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Kabel- en satellietontvangst
Omroep Flevoland is niet via de satelliet te ontvangen. Dit heeft vooral te maken met de hoge kosten. Voor kabelkijkers verandert er niets. U kunt Omroep Flevoland gewoon blijven ontvangen.
Omroep Flevoland is dus via de kabel en via Digitenne van KPN te ontvangen.


Bron : Omroep Flevoland.

En er is genoeg nieuws op omroep flevoland uit andere plaatsen uit de provincie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DeBeek
Citaat:
Kabel- en satellietontvangst
Omroep Flevoland is niet via de satelliet te ontvangen. Dit heeft vooral te maken met de hoge kosten. Voor kabelkijkers verandert er niets. U kunt Omroep Flevoland gewoon blijven ontvangen.
Omroep Flevoland is dus via de kabel en via Digitenne van KPN te ontvangen.


Bron : Omroep Flevoland.

En er is genoeg nieuws op omroep flevoland uit andere plaatsen uit de provincie.


Dat beweert RTV Utrecht ook voor Amersfoort en omgeving. Zeggen en zijn, zijn twee verschillende dingen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95
Dat beweert RTV Utrecht ook voor Amersfoort en omgeving. Zeggen en zijn, zijn twee verschillende dingen.


Dat komt omdat Amersfoort nog steeds een eigen omroep heeft "Omroep Amersfoort" die het plaatselijke nieuws op de TV brengt.
Als die nu eens ging samenwerken met RTV Utrecht waren we al een stuk verder. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik vind dat Tim hier een boeiend onderwerp gestart heeft.

Het is duidelijk dat ieder persoon zijn persoonlijke voorkeur anders is.

 

Om TVV te helpen zou ik zelf ten zeerste de regionale zenders willen promoten.

 

De regionale zenders worden druk bekeken, vooral door de oudere generatie. Ons ma was onlangs nog kwaad omdat Telenet de ARD van de kabel heeft gegooid. Ik zou haar graag het goedkoopste pay-tv pakket op de markt aanbevelen (=TVV basispaket) maar ik weet nu al dat ze onze regionale zender gaat missen. Bovendien denk ik dat de Vlaamse regionalen enkel in hun zendgebied mogen uitzenden via kabel/ADSL (=discriminatie voor de DVB-T & satellietkijker).

 

Ik heb ook al zitten uitkijken naar DVB-T. Met een dakantenna kijken we (na installatiekost) naar de 100% gratis multiplexen van Vlaanderen/Nederland & Duitsland maar vooral het aanbod van Vlaanderen is pover. Bovendien verwacht ik binnen enkele jaren een switch van MPEG2 naar MPEG4 wat weer kosten oplevert.

 

Dus voor mijn ma ben ik quasi verplicht om de Telenet Digibox of de Belgacom doos aan te bevelen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tim Peeters

De Vlaamse regionale zenders... tja, ik begrijp inderdaad je situatie, het zou waarschijnlijk veel mensen overhalen om over te stappen op TVV, maar vergeet niet dat dat wel in totaal 10 zenders zijn natuurlijk he... Dat is een transponder vol, en ik denk niet dat de regionale zenders noch TVV dat daarvoor over gaan hebben. Bovendien stelt regionale tv hier ook niet zoveel voor he, de meeste zenders herhalen een halve dag gewoon hetzelfde nieuwsbulletin. Misschien is een schakelkanaal dan wel een oplossing? Natuurlijk, dan reist ook weer de vraag: welke zender mag er dan zijn nieuws op primetime uitzenden he, want als je met 10 zenders elk een half uur mag uitzenden, dan zit je al aan 5 uur...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Canal Digitaal kan, zou TV Vlaanderen toch ook kunnen? TVV heeft nu één transponder zelf in gebruik, de andere deelt TVV met CDS. Misschien één transponder voor TVV erbij, en eentje voor CDS en TVV samen? Op die tweede transponder kunnen dan mooi wat internationale themazenders (SciFi, 13th Street) en wat kanalen van Nederland 24. smile

 

En zo blijven we gissen... CDS en TVV houden (misschien niet) wijselijk hun mond dicht...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: Elwin
Wat Canal Digitaal kan, zou TV Vlaanderen toch ook kunnen? TVV heeft nu één transponder zelf in gebruik, de andere deelt TVV met CDS. Misschien één transponder voor TVV erbij, en eentje voor CDS en TVV samen? Op die tweede transponder kunnen dan mooi wat internationale themazenders (SciFi, 13th Street) en wat kanalen van Nederland 24. smile

Sci-Fi & 13th Street zijn al beschikbaar via de satelliet (voor andere landen dan). Net als vele andere interessante zenders zoals ik hiervoor al schreef kunnen die technisch gezien zo bij CDS en TVV toegevoegd worden na toevoeging van nederlandstalige audio en/of ondertiteling. Het valt me overigens op dat dat maar erg weinig gedaan wordt maar dat van de internationale zenders ieder land zijn eigen versie heeft met als toppunt Eurosport die overal hetzelfde programma uitzendt (voor zover ik gecontroleerd heb), maar het heeft uiteraard met de reclames te maken die dan weer wel landspecifiek zijn denk ik.

Feit blijft gewoon dat er te weinig mensen via de schotel kijken in NL en B en veels te veel via de kabel, daardoor heeft CDS (en TVV al helemaal) te weinig abonnees om voor een concurrerende prijs een compleet pakket aan te bieden, of ze daarvoor nou extra transponders moeten huren of niet. Maar er valt wel te bezuinigen door bijv. te kiezen voor een goedkopere satelliet, zenders aanbieden die al op de satelliet zitten i.s.m. andere providers (zoals dat nu bijv. al gebeurd met UPC Direct en CS Link), misschien zenders aan te bieden via ADSL (bijv. de regionale zenders) via hun samenwerkingsverband met Online (in Nederland) of overschakelen naar DVB-S2 (alhoewel dat laatste onder de bestaande kijkers natuurlijk erg zou duperen aangezien dan (weer) een nieuwe ontvanger gekocht moet worden).
Maar als iedereen nu zoveel mogelijk mensen laat overschakelen van kabel naar schotel komen we er ook (en toen ging ik weer verder dromen hahaha).
Alhoewel er nog heel veel mensen alleen analoog kijken, daarmee nog steeds meer kwijt zijn dan via de schotel en een slechtere kwaliteit hebben. Veel van die kijkers kijken nooit naar regionale of lokale zenders dus gaan ze die ook niet missen.
Wat een probleem is, is niet gelijktijdig naar verschillende zenders kunnen kijken/opnemen (is oplosbaar, maar kost weer meer natuurlijk) en de complexiteit van een schotel-installatie. Maar aangezien de meeste van ons hier daar wel raad mee weten helpen we die mensen wel met installeren?

Origineel bericht van: Elwin
En zo blijven we gissen... CDS en TVV houden (misschien niet) wijselijk hun mond dicht...
Als je reactie van hun kant wilt dan zal je je vragen rechtstreeks aan ze moeten stellen en niet hier. Dit is immers niet hun forum en puur om onderling van gedachtes uit te wisselen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Inderdaad DeBeek Tv Flevoland ontvangt wel onze centjes in de vorm van regionale omroepbelasting, maar zend niet uit op de satelliet, want daar hebben ze geen geld voor.

In die tijd had men wel geld om alle mensen (lees boeren) in de provincie, die geen kabel hadden gratis, van onze centen, een digitale Digitenne decoder te geven.

Ik heb ook geen kabel, maar val wel binnen het kabelgebied, maar kwam toch niet in aanmerking voor een decoder.

Dit laatste geeft niet, want we schijnen net binnen een 'dode' zone te zitten, waar TV Flevoland bijna niet te ontvangen is.

TV Oost zit gelukkig wel op de sat, dus daar halen we dan maar regionieuws vandaan.

Trouwens in Dronten zijn we toch meer gericht op Kampen en de provincie Overijssel dan op Lelystad en Almere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...