Ga naar inhoud


[DM800HD] Sataliet indicatie in zenderoverzicht


Gast robbertn

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, ik heb een kleine vraag over de DB 800.

 

Is het mogelijk om een indicatie te krijgen in het zenderoverzicht (de lijst tijdens het zappen zeg maar) op welke sataliet de zender zit (19.2E, 16.0E etc). Volgens mij had ik dit wel op mijn DB7000.

 

Is er een manier om dit aan te zetten op de 800? Of is er een skin die dit mogelijk maakt. Ik gebruik de Jade 3 image.

 

Alvast bedankt voor de hulp,

 

Robbert

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Tonski,

 

Bedankt voor je reply..

 

ik ben het even gaan proberen. Heb de dreambox even in het engels gezet.

 

Menu: Setup -> System -> Customize : Setup mode : Expert

 

Ik vind 2 opties met tuners..

- Prefered tuner..

- Alternative tuner priority ..

 

Beide lijken me niet de juiste. Weet je toevallig welke optie ik hiervoor moet hebben?

 

Ik heb tevens de volgende skins getest - zonder success:

- Avalan_II

- Black.Stone.E2

- Default skin

 

Is dit wat je bedoelt met OSD skins.. is er een skin die ik kan gebruiken waar het wel inzit?

 

groeten.. robbert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de settings vind ik dat ook niet terug (staat op Expert nochtans, dus ik zou ze allemaal moet zien).

Ik vermoed dat het ergens in die XML files staat in /usr/share/enigma2.

Ofwel ligt het aan je versie van Plade 3 of van die skin zelf.

Ik gebruik nog een versie van in september.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dream-tv skin heeft weer andere dingen niet.

 

Zijn er nog andere skins die veel info tonen?

 

Wat ik zou willen:

-HD skin zodat ik niet naar koeieletters zit te kijken op mijn 50" scherm en veel regels tegelijk kan weergeven.

-PiG zodat er op dat schermpje meegekeken kan worden terwijl je de EPG of andere menu's raadpleegt.

-HD picons, zowel in de infobalk als in zenderlijst en multi-EPG.

-Frequentie, PID en satellietpositie weergeven in de infobalk.

-Satelliet indicatie in zenderoverzicht.

 

Tot op heden nog geen skin gevonden die alles biedt en dan heb je ook nog eens het nadeel dat je image soms crasht op een skin die niet standaard is....maar daar valt mee te leven omdat dat vaak op zelden gebruikte menu's gebeurd.

 

dmm-HD skin komt aardig in de buurt maar nog niet helemaal...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Zijn er nog andere skins die veel info tonen?


Tijdens het dagelijkse zappen vind ik skins met veel info een complete drukke chaotische kerstboom... daarom heeft dit niet mijn voorkeur. Toch is het wel eens interessant om veel info te kunnen zien. Daarom gebruik ik de sherlock plugin. Als je setup->instellingen->diversen in de expert mode zet dan gebeurt er iets nieuws als je tijdens het gewone zapwerk op de help toets drukt. Je krijgt al deze informatie en nog meer...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DreamSat06
Origineel bericht van: Littlesat
Daarom gebruik ik de sherlock plugin. Als je setup->instellingen->diversen in de expert mode zet dan gebeurt er iets nieuws als je tijdens het gewone zapwerk op de help toets drukt. Je krijgt al deze informatie en nog meer...


Klopt het dat de "sherlock plugin" niet bij Pli_jade in het download menu zit?

groet
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DreamSat06
Origineel bericht van: Littlesat
Daarom gebruik ik de sherlock plugin. Als je setup->instellingen->diversen in de expert mode zet dan gebeurt er iets nieuws als je tijdens het gewone zapwerk op de help toets drukt. Je krijgt al deze informatie en nog meer...


Klopt het dat de "sherlock plugin" niet bij Pli_jade in het download menu zit?

groet


inderdaad niet in de publieke Jade images, in de OpenPLi images is deze plugin al wel beschikbaar

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is deze plugin ook los te downloaden? Of zit dat alleen bij OpenPLi en is ook alleen met dit image te gebruiken?

 

Ik zie overigens geen aparte vermelding op de site van PLi v.w.b. OpenPLi? Of is dat gewoon vanaf versie 6705 standaard aangezien de source code vanaf nu public is?

 

Met deze plugin ben je dan in ieder geval niet meer afhankelijk van welke skin je gebruikt en wel handig dat je met één knop (Help) de info kan oproepen naar wens en inderdaad dat bij het gewoon zappen het scherm niet helemaal vol staat.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...