Ga naar inhoud


Usb poorten werken niet meer op laptop


marcel1970

Aanbevolen berichten

Op mijn Acer travelMate 5510 werken de usb poorten niet meer frown

Ik heb geprobeerd dit op te lossen door bij apparaatbeheer bij usb controllers bij allen "installatie ongedaan maken" laptop opnieuw opstarten maar steeds krijg ik bij apparaatbeheer dit:

 

r7lj84.jpg

 

en geen enkel usb apparaat wordt meer herkend.

 

Ook heb ik een Bios upgrade gedaan maar dat mocht ook niet baten.

Weet iemand wat nog te proberen?

 

O Jah er staat Windows 7 op

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zou systeem eens opstarten met een Linux Live CD of DVD.

 

Als de usb poorten dan wel werken, weet je zeker dat het een Windows probleem is en niet aan je systeem en/of Bios ligt.

 

Een probaat middel om te kijken wat er aan de hand is altijd een systeem met Windows niet (meer) werkt.

 

Groet,

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed idee Bram

Zojuist de laptop geboot met knoppix, een usb muis, 3,5inch hdd (eigen voeding dus) en een memory stik aangesloten en geen van de apparaten deden het frown Ook niet na een reboot met deze apparaten aangesloten.

Teminste... ik ben best een linux noob ik neem aan dat je de memory stick en usb hdd moet kunnen zien in dat verkenner mapje naast de "Start" button

Bij de usb optical muis ging wel het lampje branden, maar verder niets...

Ik vrees dat er niet veel anders meer te doen valt dan een insteek kaart met usb poorten te gebruiken...of weet iemand nog iets te proberen?

 

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste M,

 

als je even Google doet met dit probleem, kom je meer mensen tegen (Tom's Hardware) met hetzelfde probleem. De voeding van de USB doet hierbij nog wel, maar verder is het geheel "stil".

 

Lijkt duidelijk een probleem dat in de hardware aanwezig is. Service door de fabrikant lijkt een moeizame zaak, om reden dat men hier voor kosten berekent die bijna net zo hoog zijn als een nieuw systeem.

 

Een PCMIA/usb kaartje is mogelijk een oplossing.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het toch proberen onder de garantie te brengen. Volgens de Europeese Wetgeving is er een periode van 2 jaar garantie. En daarna is het de vraag of dergelijke problemen normaal zijn voor het betreffende soort apparatuur.

 

Dus ook na een garantie periode is er een claim mogelijk. Zo gemakkelijk komt een fabrikant er tegenwoordig niet af.

 

Bovendien is de leverancier aan de consument verantwoordelijk voor het gehele traject, dat achter de levering zit. Je moet dus primair bij de leverancier zijn, die het ding heeft verkocht.

 

Succes ermee,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: verkerkbr
Ik zou het toch proberen onder de garantie te brengen. Volgens de Europeese Wetgeving is er een periode van 2 jaar garantie. En daarna is het de vraag of dergelijke problemen normaal zijn voor het betreffende soort apparatuur.

Dus ook na een garantie periode is er een claim mogelijk. Zo gemakkelijk komt een fabrikant er tegenwoordig niet af.

Bovendien is de leverancier aan de consument verantwoordelijk voor het gehele traject, dat achter de levering zit. Je moet dus primair bij de leverancier zijn, die het ding heeft verkocht.

Succes ermee,


Bram


Ik ga het in ieder geval proberen.

Citaat:
Heb je ook de Windows 7 update al gedaan? Wellicht wordt dan nog de juiste driver gevonden.


Dit zal vrijwel zeker een hardware probleem zijn omdat het onder linux ook niet werkt. En windows kon geen beter stuurprogramma vinden dan reeds geinstalleerd.

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

grappig, ik heb, as-we-speak, een identiek probleem met een PC die ik hier aan het repareren ben.

daarvan bleek de HDD niet helemaal jofel te zijn, geconstateerd met het universele testtooltje van Maxtor (Powermax 4.23).

 

misschien een lucky shot van mij, maar het proberen waard.

 

is je machine ook zo traag als dikke peop door een trechter ? smile

 

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ome Merde
grappig, ik heb, as-we-speak, een identiek probleem met een PC die ik hier aan het repareren ben.
daarvan bleek de HDD niet helemaal jofel te zijn, geconstateerd met het universele testtooltje van Maxtor (Powermax 4.23).

misschien een lucky shot van mij, maar het proberen waard.

is je machine ook zo traag als dikke peop door een trechter ? smile




merDe


Testtooltje net geprobeerd maar deze wil een discette maken, er zit geen diskette station op mijn laptop.
De laptop werkt verder prima trouwens dus ik denk niet dat dat het is.

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

jam of cake-kruimels in het usb poortje geplakt

 

(kiddies genoeg in de familie die met hun vette tengels alles vastpakken en zelf usb devices gaan inpluggen , hebben ze van pappa geleerd , spionerende rotkrengen :D

dus dat voorbeeld hadden we al in de familie)

 

kan dus ook gewoon een kortsluiting zijn.

heel zelden vindt je voor die pluggies vervanging die je zelf kunt aanbrengen middels kabeltje naar mobo

veelvuldig zijn ze onboard gesoldeerd.

 

kijk eens of er rommel en oorsmeer in zit! wink

 

ciao

 

 

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...