Ga naar inhoud


Cardreader ziet Viaccess-kaart niet


phum3

Aanbevolen berichten

Vandaag bij een collega zijn dreambox 8000 geïnstalleerd. Als image de laatste versie van PLi Jade 3 (05/10/2009). Hij heeft 2 smartcards. Eén voor TVVlaanderen, de andere voor educatieve doeleinden tijdens de late uurtjes. De kaart van TVVlaanderen geeft geen probleem. Wanneer deze in de dreambox wordt gestoken, onmiddellijk beeld. De andere kaart (viaccess) wordt door de dreambox niet gezien. CCcam SmartCard information geeft steeds de melding "no or unknown card inserted". Wanneer hij opnieuw zijn dreambox 7020 aansluit werkt de kaart onmiddellijk. Iemand een idee waarom de dreambox 8000 de viaccess kaart niet wil erkennen en hoe we dit mogelijk kunnen oplossen? Als softcam is (net als op zijn 7020) de laatste versie van CCcam (2.1.2) geïnstalleerd. Wisselen van kaartlezer (van boven naar onder en andersom) lost dit probleem niet op. Moet er een speciale regel in de CCcam.cfg worden gezet om met viaccess kaarten te kunnen werken? Alle hulp welkom.

 

Alvast bedankt,

Piet

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vandaag van mijn collega vernomen dat de viaccess kaart wel werkt wanneer hij bv. SCAM als softcam gebruikt in de DM8000HD. Is het mogelijk om in de DM8000HD meerdere softcams tegelijkertijd te activeren net als in de DM7020. Als hij CCcam niet meer gebruikt kan hij niet aan interne cardsharing doen met zijn dreambox boven. Dus weet iemand of het mogelijk is om in de DM8000HD voor bepaalde kanalen als softcam SCAM in te stellen en voor alle andere CCcam, en zoja, hoe? In de DM7020 was dit mogelijk door op de blauwe knop te drukken en een specifieke softcam voor dat kanaal in te stellen. Bij de instellingen van de DM8000HD kan hij deze mogelijkheid niet vinden.

 

Alvast bedankt voor alle hulp.

 

Mvg,

Piet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is net een zeer uitgebreide discussie over geweest. Gebruik even de zoekfunctie. Samengevat: op een ontvanger met meerdere tuners WIL je geen softcam-per-kanaal, dat geeft alleen maar ellende.

 

Ik had overigens vorig jaar nog een viaaccess kaart met cccam, gewoon werkend.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn AKTA (voorheen MAX) kaart is ook lastig (VIAccess 2.5), die draait wel in CCCam 2.1.2 maar updates komen niet door (met smartreader+). In mijn DM8000 krijg ik het al helemaal niet aan de gang. Wel de combinatie newcs1.65 en mgcamd1.31, dan komen de updates gewoon netjes door zodat we weer een maandje kunnen kijken smile.

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn Zwitserse Viacesskaart.

 

Heb de in de CCcam.cfg de volgende waarde opgenomen voor de onderste slot:

 

SMARTCARD CLOCK FREQUENCY: /dev/sci0 8000000

 

Zit de kaart in de bovenste slot, verander sci0 in sci1.

 

Daarna nooit meer problemen gehad.

Ook de uopdates komen regelmatig binnen.

VU+ Solo4k S2/S2/C/C, ET10000 S2/S2/S2, ET8000 C/C/C+ , VU+ Ultimo S2/S2/, Moteck disecq rotor, 90 cm Funke schotel. 60 cm Triax schotel vast op Astra 19,2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties.

 

Heb alle informatie even doorgegeven en zo net al de melding gekregen dat de oplossing van S_Hopper werkt. Ik weet niet wat deze instelling juist doet, maar ik vermoed dat dit voor de dreambox zelf geen kwaad kan en dat de instelling dus continu in CCcam.cfg mag blijven staan.

 

Mijn collega wil eventueel ook wel eens uittesten of een vorige versie van CCcam (bv. 2.0.11) wel werkt zonder de aanpassing van S_Hopper in de CCcam.cfg, maar hij zegt dat in de download menu van PLi Jade enkel de versie 2.1.2 te vinden is. Moet hij dan een vorige versie zelf downloaden van het internet en manueel installeren in de dreambox , of ziet hij iets over het hoofd en kan hij wel een vorige versie downloaden met PLi zelf?

 

Hij is in ieder geval weer helemaal happy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kaarten hebben gewoon een hogere clock frequentie nodig en dat is nu gecorrigeerd, met

SMARTCARD CLOCK FREQUENCY: /dev/sci0 8000000 voor de onderste kaartlezer sci0

 

Let hier wel op 8000000 ofwel 8 mhz is hoog, er is kans dat de chip op de kaart doorbrand.

Ik meen dat die kaartjes zoals bv Nova draaien op 6 Mhz, /dev/sci0 6000000

Het zou verstandig zijn te starten bij 6000000 en pas hoger te gaan instellen als er problemen zijn.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de waarde 8000000 ooit op een forum gelezen en gebruik hem al zeker een jaar zonder problemen. Ben nu even aan het testen geweest en met een waarde van 4800000 werkt mijn viacesskaart nog steeds ergo misschien veiliger deze lagere waarde te nemen. Doet jouw kaart het niet op deze waarde, dan stapsgewijs verhogen.

VU+ Solo4k S2/S2/C/C, ET10000 S2/S2/S2, ET8000 C/C/C+ , VU+ Ultimo S2/S2/, Moteck disecq rotor, 90 cm Funke schotel. 60 cm Triax schotel vast op Astra 19,2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

grote onzin, een kaart die het op de snelheid die hij zelf opgeeft niet doet, gaat het ook echt niet doen als je de snelheid gaat verhogen.

 

De boel gaat alleen maar instabieler lopen op een te hoge snelheid, en trager dan nodig op een te lage snelheid.

 

Gewoon afblijven als je niet weet wat je aan het doen bent.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: phum3
Vandaag van mijn collega vernomen dat de viaccess kaart wel werkt wanneer hij bv. SCAM als softcam gebruikt in de DM8000HD. Is het mogelijk om in de DM8000HD meerdere softcams tegelijkertijd te activeren net als in de DM7020. Als hij CCcam niet meer gebruikt kan hij niet aan interne cardsharing doen met zijn dreambox boven. Dus weet iemand of het mogelijk is om in de DM8000HD voor bepaalde kanalen als softcam SCAM in te stellen en voor alle andere CCcam, en zoja, hoe? In de DM7020 was dit mogelijk door op de blauwe knop te drukken en een specifieke softcam voor dat kanaal in te stellen. Bij de instellingen van de DM8000HD kan hij deze mogelijkheid niet vinden.

Alvast bedankt voor alle hulp.

Mvg,
Piet.


scam 3.53 kan perfect intern sharen
- want scam kan ook server spelen
- want scam kan ook op CCcam enof NewCS client spelen
scam 3.53 leest alle kaarten

dus wat zoek je nu !
een oplossing die werkt of een oplossing met CCcam?

ciao

Perfect Motion - Boys Own Mix

Sunscreem, Terry Farley, Pete Heller

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een oplossing die werkt natuurlijk. Welke oplossing speelt uiteraard geen rol.

 

Ga eens kijken of ik de nodige informatie kan vinden hoe SCAM te gebruiken en dit dan eens uittesten. Ik wist namelijk niet dat deze softcam ook als server en client kan gebruikt worden. Bedankt voor de info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de 3.52 is er voor enigma1

de 3.53 is er nu (als mipsel) voor de eneigma2

 

scam werkte als server al langer maar ala

 

ik teste hem en zag dat het goed was... :D

 

ciao

 

Code:
### scam host#/net/ecm_server/foobar/port=28110#/net/ecm_server/foobar/pass=binnen### scam client#/net/ecm_client/foobar/host=10.0.0.116#/net/ecm_client/foobar/port=28110#/net/ecm_client/foobar/pass=paswoord### newcamd connect#/net/newcamd/foo/host=192.168.0.xxx#/net/newcamd/foo/port=1234#/net/newcamd/foo/user=username#/net/newcamd/foo/pass=password#/net/newcamd/foo/key=1234567890123456789012345678### serial port smartcard readers (3.51a)# device node#/sc/serial/<name>/device=<string>#<>e.g.: /dev/ttyUSB0# type#/sc/serial/<name>/type=<string>><><><><>[default: phoenix]#<>valid types: mastercrd2, phoenix, smartreader+# clock frequency in Hz#/sc/serial/<name>/fs=<num><><><><><>[default: 3571200]# example#/sc/serial/usb0/device=/dev/ttyUSB0#/sc/serial/usb0/type=smartreader+/sc/irdeto/priority=0### cccam share (3.52badkamer)/net/cccam/home/user=tonskidutch/net/cccam/home/pass=CCpwd/net/cccam/home/host=10.0.0.115/net/cccam/home/serv=12000

Perfect Motion - Boys Own Mix

Sunscreem, Terry Farley, Pete Heller

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan veel zeggen. Maar als mijn Viacesskaart niet werkt met de Smartcard clockfrequency uitgeschakeld, maar wel als deze is ingeschakeld, begrijp ik je opmerking niet. De praktijk wijst iets anders uit.

 

VU+ Solo4k S2/S2/C/C, ET10000 S2/S2/S2, ET8000 C/C/C+ , VU+ Ultimo S2/S2/, Moteck disecq rotor, 90 cm Funke schotel. 60 cm Triax schotel vast op Astra 19,2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...