Ga naar inhoud


TVV & Canal digitaal gebruiken op twee decoders


CronoS

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

 

Een korte vraag. Ik ben al een redelijke lange tijd een schotelbezitter en sinds kort ben ik het bezit van een Rebox RE9000HD decoder. Deze decoder werkt OK, nu heb ik in deze decoder een CD kaartje zitten die probleemloos werkt.

 

Aangezien ik net over de grens woon, wil ik mijn abonnementen uitbreiden met TVV, met als doel dat ik digitale TV van de belgische zenders heb en dat ik telenet analoog eruit kan gooien smile Nu is dit principe niet zo een probleem, want ik hoef alleen maar een TVV Cam te kopen i.c.m. TVV smartcard (totaal 129 euro) en we zijn klaar..

 

Maar, nu zou ik graag dezelfde setup op de slaapkamer willen uitvoeren, aangezien ik anders te afhankelijk ben van wat er in de woonkamer bekeken wordt. Ik gebruik al jaren de marmitek Megavideo 50 om signalen door te sturen en dit werkt goed, maar als ik Telenet eruit gooi dan word ik toch te afhankelijk van wat er in de woonkamer bekeken wordt..

 

Nu is het probleem dus, als ik in de slaapkamer een tweede decoder koop (zat te denken aan een rebox RE-2701), dan moet ik dus nog een keer een CD en TVV Smartcard en Abonnement kopen en afsluiten, dit wordt dan natuurlijk een duur en kostelijk geintje smile

 

Aangezien ik best wel wat materiaal moet kopen om dit voor elkaar te kijken, zat ik ook even te kijken naar de mogelijkheden van Smartwi

Nu was eigenlijk mijn vraag, ik lees veel over die SmartWI, werkt dit een beetje stabiel? Aangezien ik twee abonnement wil klonen, kan je dan ook twee smartwi's setup's simultaan naast elkaar gebruiken? Of heeft iemand nog een ander idee wat ik kan doen om twee abonnementen te laten draaien in mijn slaapkamer...

 

Ik heb verder nog niets gekocht, maar wil dit gaan doen maar ik twijfel dus nog erg smile

 

Any help is appreciated smile Thanks..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites


Smartwi werkt bij mij prima met een CDS kaartje. Ik denk dat je ook een 2e smartwi ernaast kan draaien. Hij kan sowieso op meerdere kanalen werken.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor de reply's

 

Ik denk dat mijn Rebox dit nog niet ondersteund? Er zit wel een ethernetaansluiting op, maar volgens mijn gevoel kan je nog niet cardsharen met dit apparaat (Er staat wel een linux kernel op)... Sta uiteraard open voor suggesties wink Maar ik kon er niet veel over vinden smile maar zou wel mijn voorkeur krijgen...

 

Ik zag trouwens een berichtje staan op een site dat Canal Digitaal nieuwe Multiroom abonnementen gaat afsluiten voor CI Modules & smartcard voor 79 euro.

 

Kan dus voor mij ook interessant zijn, vraag is dan of er ook iets met de abbo's gaat veranderen smile iemand hier ook wat meer info over wanneer dit beschikbaar komt, want het zou er al bijna moeten zijn smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satencom
is dit misschien ook een optie

Afgezien van de prijs, denk ik niet dat dit de juiste oplossing voor mij is. Ik denk dat met deze decoder een tweede TV die erbij staat aangestuurd zou kunnen worden. Elke scart kabel heeft een eigen individueel signaal. In mijn geval staat er een tv in de woon en een in de slaapkamer, dus een kabeltje trekken kan ik niet..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

smartwi en tvv werkt ook heel goed bij mij , heb wel de laatste updat (soft) er op gezet wat iets stabieler is en minder last van externe bronnen

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...