Ga naar inhoud


[Lancering] HD TV kijken via Tele2?


Rocketscientist

Aanbevolen berichten

Ik zag een advertentie voorbij komen en wij kunnen ons nu al inschrijven voor iets dat nog in de toekomst ( februari 2010 )geleverd moet gaan worden. Je kan wat info terugvinden op de site van deze aanbieder. ( geen comm. links toegestaan )

 

Lijkt me in ieder geval niets.

 

 

 

 

Lid van 10 november 2003 t/m 30 oktober 2015

Link naar reactie
Delen op andere sites


De decoder/PVR is een Amino Aminet 532.

Hij zal met zijn kleine broertje Amino Aminet 132 (zonder harddrive) de huidige Samsung decoder vervangen die al meer dan 4 jaar in dienst is!

 

Tele2 is wel van plan om ook echte HDTV te gaan aanbieden.

Dat zal wel hoogstwaarschijnlijk alleen over het Fiberspeed VDSL netwerk lopen.

Ergens begin volgend jaar gaat dat pas gebeuren.

 

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Link naar reactie
Delen op andere sites

geleend van Tele2

 

Citaat:
Tele2 gebruikt het HD formaat 720p. 720p is een minimum standaard videosignaal voor HD televisies. Het beeld is hierbij, in verticale richting geteld, opgebouwd uit 720 lijnen met 1.280 beeldpunten per lijn. Dit signaal heeft een beeldkwaliteit die 2 maal scherper is, dan het gewone tv-signaal. De ‘p’ staat voor ‘progressive’: volledige beeldtechniek’. Dit betekent dat per beeldwissel alle lijnen van het scherm benut worden. Kijk voor meer informatie op

Lid van 10 november 2003 t/m 30 oktober 2015

Link naar reactie
Delen op andere sites

80-90% van het klantenbestand van tele2 zit op adsl met een max throughput van 20Mb die afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale in praktijk schommeld tussen 8-12 Mb/s. Die aansluiting wordt in een huishouden geshared met alle Pcs dus ook met kids die downloaden etc.

 

Concreet 1 kijkpunt op 720i en nog 1 of 2 mensen in hetzelfde huis erbij die aan het surfen zijn en de boel zit vol. dus geen echte hd kwaliteit en geen meerdere kijkpunten. Nog los van de zapsnelheid...

 

leuk om onwetende klanten te trekken, maar geen echte marktveroveraar vs kabel of satelliet op korte termijn.

 

over vdsl en glas wel een goede oplossing maar dat duurt nog wel even voordat dat op de meeste plekken ligt. en vergeet niet dat bij vdsl een groot deel van de bandbreedte opgegeten wordt voor supersnel internet in de concurrent vs de kabel.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met de helpdesk gebeld van Tele2 en hun ook deze vraag gesteld,hun antwoordt was dat vanaf februari ik ,wanneer ik hun hd harddisk ontvanger ontvang met daarbij behorend hd pakket ik alle zenders die ik nu ontvang in hd kwaliteit kon ontvangen.Dus dit wil zeggen dat in 2010 alle zenders van Tele2 in HD zijn te ontvangen,eredivisie live en alle buitenlandse zenders.Ik ben een optimistisch persoon maar die verhaal wil en kan ik niet geloven.Ik weet dat rtl in hd wil uitzenden ard,zdf en brt,en discovery,enzv in hd gaan of al in hd uitzenden,maar de rest van hun zenderpakket heb ik nog niets vernomen dat deze ook gaan uitzenden in hd trt,rai,lokale omroepen.De goede man had het over 40 zenders in hd.Ik denk dat ik over een paar dagen maar eens terugbel en hun deze feiten weer voorleg en dan eens kijken wat dan hun reactie is.40 zenders in HD hemel is inderdaad op aarde gekomen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is onzin wat ze zeggen bij de Tele2 helpdesk.

 

Eredivisie Live is nog niet in HD bijvoorbeeld. En gaat er zeke ook dit seizoen niet komen. Het zelfde geldt voor SBS6 HD en RTL4 HD om er zo nog maar een paar te noemen. Allemaal in februari zeker nog niet beschikbaar in HD.

 

Helpdesk heeft de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt. smile

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had mijn twijfels ookal,daar ik hier al regelmatig mij op de hoogte houd van wat er op hd tv gebied gebeurt,ik zal dus morgen weer eens bellen met de smoes om alle hd tv zenders te willen ontvangen en dan eens kijken wat hun reactie is.Ik had al laten weten dat ik nu via ziggo een hd pakket heb lopen en de vrije zenders ontvang via canaldigitaal,maar dit had dus geen nut en volgens mij alleen maar een reactie om mijn een ander duurder pakket te laten nemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kloppen toch wel de beweringen van de helpdesk.

De PVR heeft een HDMI aansluiting en je kan dus alle SD zenders upscalen naar een HD resolutie.

Dan heb je toch alle kanalen in HD... laugh

 

 

Ben alleen bang dat ze bij Tele2 dit ook nog serieus menen... cry

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satchmo
80-90% van het klantenbestand van tele2 zit op adsl met een max throughput van 20Mb die afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale in praktijk schommeld tussen 8-12 Mb/s. Die aansluiting wordt in een huishouden geshared met alle Pcs dus ook met kids die downloaden etc.

Concreet 1 kijkpunt op 720i en nog 1 of 2 mensen in hetzelfde huis erbij die aan het surfen zijn en de boel zit vol. dus geen echte hd kwaliteit en geen meerdere kijkpunten. Nog los van de zapsnelheid...



Als ze HD streamen met 8Mbit/s 720p dan kan de kwaliteit best meevallen, de bitrate ontloopt die van CDS niet veel en tevens heb je met 720p wat minder bandbreedte nodig dan het oorspronkelijke 1080i signaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in belgie gebruikt men voor SD+HD uitzendingen minstens een 6Mbit/s lijn en HD max 12.

op de 12Mbit/s lijn kan je dan dus iets kijken en iets anders opnemen,

reken dan zelf maar uit wat kan in nederland.

ook wordt de internetsnelheid niet verlaagd als je naar tv kijkt bij belgacom.

weet niet of ze dit niet kunnen bij Tele2 ook.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...