Ga naar inhoud


"losse" Fransat kaarten, bruikbaar?


Gast 1664

Aanbevolen berichten

Op een veilingsite worden losse kaarten voor zowel TNTSAT als FRANSAT aangeboden. Er zijn softcams die ondersteuning bieden voor TNTSAT, maar zijn er ook oplossingen voor FRANSAT kaarten?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nee,

 

Fransat kaarten werken alleen in officiele Fransat ontvangers.

Deze hebben een ingebouwde codering in, ik dacht, Viaccess 3.0.

Er zijn nog geen Common Interfaces op de markt die deze codering ondersteunen.

Er zijn wel geruchten geweest dat de Powercam hievoor geschikt gemaakt zou worden, maar tot nu toe geen resultaat.

Dus als je alle 16 vrij te ontvangen Franse kanalen wil hebben zal je er een extra decoder bij moeten kopen.

Ik zelf vind dat ook vervelend, en wacht dus nog steeds op een CI die geschikt is voor Fransat.

Je zei trouwens dat er losse Fransat kaarten worden aangeboden, kan je mij PM sturen waar dat precies staat?

Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als fransat kaarten alleen in fransat ontvangers te gebruiken zijn, dan zijn 'losse' kaarten waardeloos. Er wordt echter geboden, dat doet vermoeden dat er meer mogelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

FRANSAT est uniquement proposé sous la forme d’un pack comprenant le décodeur + la carte pour

 

plusieurs raisons :

 

Légales : afin de limiter l’utilisation de FRANSAT à la France et pour assurer la protection des contenus audiovisuels, il ne sera pas possible d’acheter la carte FRANSAT seule. Les fabricants de décodeurs labellisés FRANSAT ont conclu une clause de territorialité qui leur impose la vente de leurs produits en France exclusivement.

 

Techniques : les décodeurs labellisés FRANSAT garantissent le respect de la numérotation automatique imposée par le CSA, ce qui n’est pas garantit par les décodeurs non labellisés.

 

Il n'est donc pas possible d'acquérir une carte seule.

 

Cordialement

 

FRANSAT Infomaster

 

 

geloof er dus niks van

is overigens conax

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Men neme 1 FRANSAT decoder, vervangt de kaart door een Orange kaart die gratis wordt verstrekt aan de internet abonnees en voilá: 1 kaart over voor de verkoop.

 

Hetzelfde gebeurt trouwens met TNTSAT decoders die worden voorzien van een canalsat/c+ kaart. ( decoders die dat ondersteunen)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de kern van de Franse tekst samen mag vatten:

 

Fransat wordt alleen aangeboden als pakket, nl. decoder en kaart.

Het is niet mogelijk alleen de Fransat kaart te komen, dit om gebruik te limiteren en bescherming van audiovisuele rechten in Frankrijk.

De producent van Fransat mag haar decoder alleen op Frans grondgebied verkopen.

Alleen de decoders Fransat werken gegarandeerd met de Fransat kaart, de decoders die niet goedgekeurd zijn door de CSA, hiervan wordt de werking niet gegarandeerd.

Het is dus niet mogelijk om alleen een kaart te kopen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net ook nog even op de bedoelde veilingsite gekeken, maar bij het intypen van FRANSAT krijg ik 0 resultaat.

Misschien was het een geval van zwendel.

 

 

0 resultaten gevonden voor Fransat. Je zoekopdracht heeft 0 objecten opgeleverd.

We hebben geen resultaten voor je exacte zoekopdracht, maar wel alternatieven gevonden. Je kunt ook enkele opties verwijderen om je zoekopdracht uit te breiden.

 

N.B. Verder wordt verwezen naar Fransat decoders!

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond dit op een ander site±

 

een Fransman die dacht dat hij de Fransat kaart werkende kreeg in zijn Dream, en zich verbaasd dat het scherm op zwart blijft+

 

 

la carte fransat peut etre utilise dans une dream.

j ai une carte fransat et ca marche pas

voici ma configuration

gemini 4.4

cccam2.1.2

dream 800hd

j ai ajoute:

SMARTCARD WRITE DELAY: /dev/sci0 100

SMARTCARD CLOCK FREQUENCY: /dev/sci0 6000000

SHOW TIMING : yes

POSTINIT : /dev/sci0 /tmp/postinit 1

 

la carte est reconu mais toujours ecran noir .

mais la carte tntsat marche sur astra

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al vaker gemerkt dat zoeken op "de veilingsite" andere uitkomsten geeft wanneer je op de plaatselijke .fr,.de,.nl,.co.uk site zoekt. De kaarten worden nog steeds aangeboden, kennelijk word er extra activiteit gezien want de prijs is ineens 5 Euro gestegen bij de "nu kopen" professionele verkoper. (zowel fransat als tntsat)

 

Er zijn overigens meerdere aanbieders van deze kaarten, dus het lijkt me geen hoax.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1664, gevonden, en bedankt.

 

Er staat wel het volgende bij:

 

!!!!! attention !!!!! verifier la compatibilite de votre decodeur aucune reclamation possible !!!

 

Ergo, de kaart moet wel in een Fransat ontvanger, want kaart er decoder moeten, volgens bovenstaand stukje, aan elkaar gelieerd zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit vond ik ook nog bij de volgende aanbieder an de Fransat kaarten:

 

Vous avez accès instantanément et à moindre cout à toutes les chaînes gratuites de la TNT sans modification de votre parabole.

 

Waarom men eigenlijk alleen de kaarten aanbiedt is mij een raddsel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij stelt alleen dat de decoder geschikt moet zijn voor de Fransat kaart en dat hij geen klachten hierover in behandeling neemt. Dat lijkt me nogal logisch. Dat de Fransen hun oude analoge ontvanger kunnen omruilen voor een Fransat ontvanger zonder iets aan de schotel te veranderen is ook nogal een open deur.

 

Wat mij interesseert is het oplopen van de prijzen. Vorige maand werden ze voor de helft verkocht van nu. Dat moet toch betekenen dat er iets slims mogelijk is. Ook de nieuwste CCCam zegt daar echter niets over. Wel heb ik ergens gelezen dat de kaart ook geschikt is voor het BIS pakket.Misschien zit daar de truc?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja hallo...

 

wie geloof je

wie kun je nog geloven?

 

is e-baai dan niet al lang zo commercieel dat eigenlijk niks meer met goed fatsoen te vinden is wat werkt OF gegarandeerd wordt?

retorisch bedoeld

 

het is de verzamelplaats van 't duo list en bedrog

list

omschrijf het zo neutraal mogelijk

bedrog

suggereer echter dat het jou gelukkig maakt

 

maar dat is een mening

 

ON topic

er staat duidelijk dat er geen garanties gegeven worden en voorwaarde is een goedgekeurde receiver

 

dan weten we allemaal dat je een kaart wel kunt overnemen als abonnent, maar dan moet je ook een overschrijving van die kaart aanvragen bij de provider

en dangaat het mis (je bent buitenlander tov Fransat)

 

ciao

 

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...