Ga naar inhoud


"losse" Fransat kaarten, bruikbaar?


Gast 1664

Aanbevolen berichten

Ik woon officiel in Frankrijk, dus daar zit het probleem niet.

Trouwens in Frankrijk kan je met een afschrift van EDF of water al 'bewijzen' dat je in Frankrijk woont.

Iedreen mag van mij de gok eens wagen met die losse Fransat kaartjes, maar ik blijf er toch van overtuigd dat je een officiele Fransat ontvanger erbij moet hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Even een andere vraag, waarom op Fransat wachten als je nu al met een TNTSat kaartje in je eigen ontvanger al die zenders kan krijgen ?

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

TNTSAT - Kaart 4 jaar geldig, lage bitrate, geen teletekst alleen teletekst ondertitels.

 

FRANSAT- Kaart levenslang geldig, hoge bitrate, volle teletekst en DVB ondertitels.

 

Overigens geldt voor beide dat er geen sprake is van een abonnement, noch van enige vorm van registratie. Iedere NL-randstedeling kan zaterdagochtend naar Lille rijden, bij Auchan (naast de snelweg) of een andere grootgrutter zo'n TNTSAT doos halen en met de lunch weer thuis zijn om met de bitterballen voor de buis naar de Franse TV te kijken.

Vooral heel populair onder Franstalige, niet Franse, Europeanen ( Belgie, Zwitserland)

 

Als de TNTSAT kaart verlopen is moet je waarschijnlijk een nieuwe kopen a 60 Euro( gerucht) De FRANSAT kaart wordt pas vervangen als ie gekraakt is, tegen die tijd zal een Frans adres handig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Its_Johan,

 

Je hebt mijn intresse gekregen, Hoe kan je het TNT kaartje gebruiken in een gewone ontvanger. Hier staat de strong naarst de lemon maar zou dit graag anders zien!

 

 

Homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

leuk man

 

heb ook al eens broodje swarma in den helder gaan eten na avond stappen in maastricht

te gek voor woorden als je de dolle pret buiten beschouwing laat

 

het is juist die zekerheid >Kaart levenslang geldig< en dat is dan gelijk aan hoeveel weken?

 

wel dan kun je weer een avontuurlijke dolle pret hebben onderweg naar Lille

 

dat waren een jaar of ugh geleden die piraatkaarten MII en Titaniom 1 of 2 ook

 

en die zitten allemaal op hun eigen eiland met jaaaaaaaaaaaaaaren te gaan om de poen te verbranden.

 

ciao

Carolina Carol Bela

Rosalia De Souza

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

TNTsat kaarten werken prima in samenwerking met newcs en cccam.

Of dat op een lemon kan/gaat weet ik niet

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag een Fransat decoder met kaart gekocht voor een vriend die in een caravan woont. Nergens een mogelijkheid gezien om alleen een kaart te kopen. Ik weet dan ook niet hoe men een losse kaart onder cellofaan kan aanbieden... Hij heeft geen internet dus Fransat is een interessante oplossing. Ik kan er even mee spelen om te zien of de kaart ook in een Dream of Smargo werkt...

Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ben benieuwd of die Fransat kaart ergens anders in werkt.

Wat betreft de losse kaarten: ik denk zo, dat als je de Fransat ontvanger laat vallen, en deze kapot is, dat er dan en mogelijkheid is om alleen de kaart te kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: m.boretti

Wat betreft de losse kaarten: ik denk zo, dat als je de Fransat ontvanger laat vallen, en deze kapot is, dat er dan en mogelijkheid is om alleen de kaart te kopen.


Ehh, wat moet je met 2 kaarten en geen ontvanger?

Afijn, er is wel een officiële winkel geweest die losse kaarten heeft aangeboden, maar die is door Eutelsat teruggefloten. Mogelijk kunnen handelaren kaarten en ontvangers wel los van elkaar inkopen, maar niet los verkopen.
Tenslotte is het een 'open' ontvanger, iedereen mag die produceren.

Ik zie Fransat packs overigens nergens in de grote winkelketens terug en er wordt nergens reclame gemaakt. Ook in de folders die momenteel in grote getale door de brievenbus vallen wordt overal TNTSAT aangeprezen, maar nergens Fransat. Ik vermoed dat Canalsat/C+ de handelaren onder druk zet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer, maar bedankt voor de info.

Volgens nog onbevestigde berichten werkt de kaart in elke decoder met het logo "via Eutelsat". Naast de Fransat decoders zijn dat ook de decoders van BIS.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1664, ik had zo gedacht dat er mensen die Fransat kaart wel eens in een TNT sat ontvanger willen stoppen, aangezien ze dan niet aan de restrictie van die 4 jaar geldigheid zitten.

Dat is ook een van de redenen dat ik zo op de Fransat kaart gefixeerd ben, aangezien die restrictie er niet in zit.

Ook ben ik eens rond gaan kijken in de buurt van Toulouse, bij grote supermarkten, maar ik vind geen Fransat ontvanger.

In Frankrijk heb ik die natuurlijk niet nodig, ik krijg TNT signaal via Pic du Midi, bijv. TF 1 HD, en ook nog via een kamerantje!

De Fransat kaart is bedoeld voor als ik in Nederland ben, maar wil niet nog een tuner erbij hebben.

We blijven hopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom maakt iedereen toch zo een probleem over de de restrictie van die 4 jaar geldigheid van de TNTSAT kaart. de goedkoopste oplossing kost 80 euros, in het ergste geval kost het je dan 20 euro per jaar.....

 

En er blijft de kans dat er over 4 jaar gewoon een simple activatie komt al dan niet tegen kleine betaling.

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet alleen de geldigheid van de kaart, maar ook het feit dat Canalsat zo nodig met al die restricties moest komen op de ontvangers en officieel helemaal niets communiceert over wat er na de 4 jaar zal gebeuren. Daarnaast is de beeldkwaliteit op Astra nou ook niet om over naar huis te schrijven.

 

Officieus mag je na 4 jaar een nieuwe kaart kopen a 60 Euro, uiteraard alleen op een Frans adres.

 

Inmiddels wordt de TNTSAT route gebruikt als een manier om toch geen verplichte Canalsat/C+ decoder te hoeven huren. De nieuwe TNTSAT ontvangers kun je 'upgraden' naar een abonnement. Dan hoef je geen 6 Euro huur per maand + 75 Euro 'statiegeld' te betalen. Op die manier komen dan weer ongebruikte TNTSAT kaartjes op de markt.

 

Weet iemand of een niet-geactiveerde TNTSAT kaart ook werkt met een softcam (CCcam)?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...