Ga naar inhoud


Apple Macbook pro aanschaffen.


freaky

Aanbevolen berichten

Ik ben van plan om een Apple Macbook pro aan te schaffen.

Zijn er meer mensen hier die er een in het bezit hebben en hoe bevalt deze jullie. Is het scherm net zo helder als de Imac ?

En hoeveel inch adviseren cq bezitten julie?

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb zelf een MBP met LED backlight, alhoewel het niet het meest recente model is. Mijn model is nog de uitvoering met zilveren toetsen.

Heb bewust een mat scherm genomen omdat ik een glossy scherm heel persoonlijk niet prettig vind werken.

 

In mijn geval heb ik een 15 inch model genomen, want ik vind een 17 inch model eigenlijk geen laptop meer. En mocht je echt een groot scherm nodig hebben, dan moet je je uberhaupt afvragen of je wel een laptop wil.

En natuurlijk heeft een MBP een externe monitor uitgang welke simultaan met je laptop scherm kan werken. Dus je schuift de muis gewoon van scherm naar scherm, net als je openstaande applicaties.

 

Als ik jou was zou ik eens in een Apple reseller winkel gaan kijken, of bij de M...Markt, dan heb je de beste impressie van de diversen modellen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het laatste 15" model met de zilverkleurige toetsen. Het werkt gewoon stukken beter dan welke PC notebook die ik ooit onder mijn vingers heb gehad.

 

Het scherm kan heel fel worden ingesteld, maar ik heb het meestal op ~40% staan, meer dan zat.

 

Als het je eerste Mac wordt dan moet je wel even wennen. Ben je eenmaal gewend aan Mac OS-X dan wil je niets anders meer.

 

En in het geval dat je Windows programmas wilt draaien, kijk dan eens naar VmWare Fusion, kost $79 en emuleert gewoon een PC. Dan kan je windows installeren en al je programmas gewoon gebruiken. Je kan zelfs verschillende versies tegelijkertijd draaien.

Wil je er geen geld aan uitgeven dan kan je bootcamp installeren wat je de mogelijkheid geeft om Windows op een aparte partitie te installeren...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik ik heb hier aleen imac 24inch staan en dit bevalt uitermate. Ik heb nu een laptop van Acer (20 inch 7,5 kilo) :D deze gaat naar mijn dochters als huiswerk pc.

Ik zit echter te twijfelen tussen de 15 en 17 inch.......

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met mijn 15 inch MBP heb ik totaal geen problemen dat ik het te klein vind.

En wat is die 2 inch extra nu echt..? Resolutie is hoog genoeg om alles full screen perfect te kunnen zien en doen. Maar goed, dat is mijn mening.

 

Gewoon even in het echt bekijken en dan oordelen. Buiten de prijs natuurlijk...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toch gekozen voor de 17 inch uitvoering ...........wat een scherm zo helder en scherp. Alleen wordt nog niet alles door snow leopard ondersteund.

 

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt tijd komt raad, zo was/is het met Vista/Windhoos7 immers ook. (Slechte vergelijking misschien...)

Gelukkig werkt het gros van de app's prima en komen er dagelijks updates bij.

 

Veel succes met je nieuwe aanwinst!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...