Ga naar inhoud


Het grote F1 2010 topic!


guykers

Aanbevolen berichten

Het grote F1 2010 topic!

 

 

Van de tien Formule 1-teams van 2009 blijven er acht over. Met de komst van vier nieuwe renstallen (Lotus, USF1, Manor GP en Campos Meta) komt het totaal voor 2010 op twaalf, met in totaal 24 auto´s.

Bron NRC Handelsblad.

 

 

Mercedes nieuwe eigenaar renstal Brawn GP

16 november 2009, 14:40 uur

 

De Duitse autofabrikant Mercedes neemt een meerderheidsbelang in de Formule 1-renstal van Ross Brawn, die dit jaar de wereldtitel veroverde met coureur Jenson Button.

Dat heeft Mercedes maandag bekend gemaakt.

Mercedes is voor 75% eigenaar geworden van Brawn. Een investeerder uit Abu Dhabi heeft daarvoor de financiële middelen aangereikt. Voor de bezetting van de twee stoeltjes zijn twee Duitse coureurs nadrukkelijk in beeld, namelijk Nico Rosberg en Nick Heidfeld. Dat bevestigde sportdirecteur van Mercedes Norbert Haug. Naar het zich laat aanzien blijft Ross Brawn teambaas.

Bron:FD.nl

 

deze artikels zijn al eerder geplaatst in het 2009 topic door sjaak(k) zie

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1751824#Post1751824

maar omdat deze over het racejaar 2010 gaan, maar alvast het nieuwe topic aangemaakt.

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 165
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

"Leuk" van mercedes dat ze gelijk de wk winnaar 2009 eruit gooien.

Helmaal als je bedenkt dat t kapitaal uit t midden oosten moest komen.

Hopelijk is de brawn mercedes niet vooruit te branden in 2010.

 

 

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Timo Glock tekent bij Manor GP

 

De Duitse F1-piloot Timo Glock rijdt de komende twee seizoenen voor de nieuwe renstal Manor GP. De 27-jarige Glock zette zijn handtekening onder een contract voor twee jaar met een optie op een extra jaar.

Timo Glock reed dit seizoen voor Toyota, maar de Japanners komen volgend jaar niet meer aan de start van het WK Formule 1. Glock finishte dit seizoen twee keer op de tweede plaats. Na een crash in de kwalificaties voor de GP van Japan, moest hij de laatste drie wedstrijden van het seizoen van zijn programma schrappen.

 

nieuwsblad.be

jns (dpa)

 

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

McLaren bevestigt komst wereldkampioen Button

 

18 november 2009

 

Jenson Button zal volgend seizoen voor McLaren rijden. Dat maakte het team op woensdag bekend. De wereldkampioen zal de teamgenoot worden van zijn voorganger, landgenoot Lewis Hamilton.

 

Het bericht mag, sinds afgelopen weekend, geen verrassing meer heten. De onderhandelingen met het voormalige Brawn-team liepen stuk op financiële gronden en daarbij wil de wereldkampioen de beste auto die hij kan krijgen en denkt hij dat McLaren die kan leveren. Button is blij met de overstap naar het team dat in 2008 nog kampioen werd met Lewis Hamilton. "Het is altijd moeilijk om een team te verlaten waar je zo lang hebt gereden", begon hij. "Maar in het leven gaat het om uitdagingen en het uitdagen van jezelf. Dus hoewel ik dit jaar het kampioenschap won met Brawn GP, iets wat ik nooit zal vergeten, wil ik nieuwe doelen stellen voor mezelf."

 

"En daarom heb ik besloten om voor McLaren te gaan rijden. Je wordt hoe dan ook meegesleept in de geweldige geschiedenis van dit team. McLaren is één van de grote namen uit de sportwereld. Ik volg het team sinds ik een kleine jongen ben en het voelt ongelooflijk om er eindelijk deel van uit te maken. Toen ik de fabriek eerder deze maand bezocht, was ik niet alleen onder de indruk van de uitstekende technische faciliteiten. Ook de ambitie, de motivatie en de winnaarsgeest raakten me. En de geschiedenis van het team. Laat ik het zo zeggen: de prijzenkast is kilometers lang."

 

"Uit persoonlijk oogpunt is het geweldig om naast een mede-Brits kampioen te rijden. Lewis heeft enorm veel succes behaald in een kort tijdsbestek en hij is een zeer getalenteerde coureur die het respect van iedere Formule 1-rijder heeft verdiend. Ik denk dat we heel veel van elkaar kunnen leren en ik kijk erg uit naar het gebruik van onze kennis om het team naar voren te stuwen."

 

"Tenslotte wil ik nog zeggen dat het seizoen 2009 een zeer speciale plek heeft in mijn herinneringen en ik ben er zeker van dat iedereen die zo hard heeft gewerkt bij Brawn GP er precies zo over denkt. Ik wil ook iedereen bij Mercedes bedanken, want zonder hen waren we niet zo competitief geweest. Ik ben blij dat ik hun motoren ook de komende jaren zal gebruiken. Ik wens al mijn oude teamgenoten bij Brawn GP het beste in hun avontuur met Mercedes Grand Prix en ik hoop dat ze mij het beste wensen in mijn avontuur bij McLaren."

 

Button heeft een meerjarig contract ondertekend en het is de eerste keer dat een team de twee meest recente wereldkampioenen naast elkaar heeft gezet. Hamilton werd immers kampioen in 2008, Button in 2009.

 

Met de bevestiging van Button bij McLaren lijkt het slechts een kwestie van tijd voor Nico Rosberg en Nick Heidfeld bij Mercedes, dat Brawn GP eerder deze week, zullen worden bevestigd

 

 

bron: gpupdate.net

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Button zal volgend jaar met nr 1 rijden en Hamilton met nr 2.

De wereldkampioen rijdt altijd met nr 1 en zijn teamgenoot met nr 2. Daarna wordt pas naar de uitslag van het constructeurs kampioenschap gekeken

 

mvg,

The Iron Maiden

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rijden met nummer 1 op de auto wil nog niet zeggen dat je ook nummer 1 binnen het team bent. wink

 

En ik heb sterk de indruk dat Hamilton de nummer 1 rijder is bij McLaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat

En ik heb sterk de indruk dat Hamilton de nummer 1 rijder is bij McLaren.


Die indruk heb ik nou dus ook. En iets in mij zegt ook dat het nog terecht is ook...
Maar da's persoonlijk natuurlijk.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

F1 blijft de volgende 17 jaar op Silverstone.

 

De kogel is door de kerk, de komende 17 jaar zal de grand prix van Engeland toch doorgaan op Silverstone. Er was sprake dat de GP zou verhuizen naar Brands hatch omdat Silverstone te verouderd was. Maar dat is nu van de kaart geveegd en heeft Silverstone een 17-jarig contract getekend.

Silverstone moet wel de pits en het paddock grondig renoveren.

 

Bron: F1 Live

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens het Duitse blad Bild is er geen twijfel meer mogelijk! Michael Schumacher rijdt in 2010 voor Mercedes GP!

 

In eerste plaats melden we u met veel plezier dat Bild één van de bekendste bladen in Duitsland is. Deze keer is Bild ervan overtuigd dat Schumacher dus in 2010 voor Mercedes GP zal racen.

 

Schumacher zelf liet nog geen enkele reactie noteren. De zevenvoudig wereldkampioen zou weldra een overeenkomst gaan ondertekenen van slechts één seizoen. Uiteraard zouden de vaste supporters al tevreden zijn met één simpele race dus laat ons hopen dat Bild het ook deze keer bij het rechte eind heeft.

 

Bron: F1journaal.be

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...