Ga naar inhoud


Het grote F1 2010 topic!


guykers

Aanbevolen berichten


  • Reacties 165
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Citaat:
'Weg afsnijden in Formule 1'

Bron ANP-DVHN

MADONNA DI CAMPIGLIO -
In één van zijn vele pogingen om de Formule 1 aantrekkelijk voor het grote publiek te houden, heeft grote baas Bernie Ecclestone weer eens een nogal driest plan bedacht. De 79-jarige Brit wil het afsnijden van het circuit mogelijk maken.

Vijf keer per Grand Prix zou wat mij betreft een coureur een kortere weg in het rondje mogen inslaan. Daarmee voorkom je dat auto's voortdurend achter elkaar aan blijven rijden. Het zou mooi op televisie uitkomen'', mijmerde Ecclestone tijdens een uitje van de befaamde Italiaanse renstal Ferrari in een exclusief skioord.

Ecclestone staat bekend om zijn 'wilde' ideeën om de Formule 1 (nog) attractiever te maken. De meeste voorstellen van de excentrieke miljardair verdwijnen evenwel snel weer naar de prullenbak omdat de toonaangevende teams er meestal niets in zien.



Nu nog kruisingen met stoplichten of rotondes.......
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble

Ecclestone staat bekend om zijn 'wilde' ideeën om de Formule 1 (nog) attractiever te maken.


Waar gaan ze nog allemaal mee afkomen?
Stootbumpers erop en rammen maar :D

Wat mijn betreft kunnen ze de sport enkel maar aantrekkelijker maken door de pitstops nog moeilijker te maken voor de teams.
Bijvoorbeeld slechts 2 man bij de wisselen van alle banden.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Puch
Wat mijn betreft kunnen ze de sport enkel maar aantrekkelijker maken door de pitstops nog moeilijker te maken voor de teams.


Pitstops zouden gewoon zo moeilijk gemaakt moeten worden dat ze geen tijdsvoordeel meer kunnen opleveren. Ik vind het een aanfluiting voor de sport als je wedstrijden in de pits moet beslissen omdat het op de baan niet kan.

Het enige wat helpt om de sport aantrekkelijker te maken is zorgen dat ze weer kunnen inhalen. Daar zijn wel een aantal maatregelen voor te bedenken:
1. Auto's smaller maken zodat er veel meer ruimte over blijft.
2. Verplicht aantoonbaar maken dat de auto's geen "vuile" lucht produceren aan de achterkant, zodat je weer in de slipstream van je voorganger kunt rijden zonder downforce te verliezen.
3. Micky mouse circuits zoals Monaco van de kalender halen en vervangen door echte circuits waar je wel kunt inhalen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duwgati
Het enige wat helpt om de sport aantrekkelijker te maken is zorgen dat ze weer kunnen inhalen. Daar zijn wel een aantal maatregelen voor te bedenken:
1. Auto's smaller maken zodat er veel meer ruimte over blijft.
2. Verplicht aantoonbaar maken dat de auto's geen "vuile" lucht produceren aan de achterkant, zodat je weer in de slipstream van je voorganger kunt rijden zonder downforce te verliezen.
3. Micky mouse circuits zoals Monaco van de kalender halen en vervangen door echte circuits waar je wel kunt inhalen.

Commentaar op de opties:

1. Onzin, want vroegah met bredere auto's haalde men ook in. En het ziet er niet uit ook.
2. Juist. Men zal meer restricties op het ontwerp de diffuser, en mogelijk ook de vleugels, moeten leggen.
3. Muv Molnaco zelf twijfelachtig. Het plobleem op zulke circuit is dat ze vaak niet over voldoende rechte stukken beschikken waar men kan slipstreamen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
1. Onzin, want vroegah met bredere auto's haalde men ook in. En het ziet er niet uit ook.


Toch niet helemaal onzin hoor. Vroeger reden die brede auto's op heel ander rubber rond waarbij niet binnen 3 raceronden een ideale lijn mee werd schoon gereden die je (met het huidige materiaal) nodig hebt om een uitremactie te doen. En aangezien ze qua acceleratie allemaal op vrijwel het zelfde nivo liggen, moet je het meestal wel halen uit het uitremmen.

Hoe smaller het circuit, hoe smaller de potentiële ideale lijn. En dat is voor bochten sowieso nog eens extra duidelijk. Kijk maar eens naar de races op echt brede circuits. Daar zie je dat coureurs meerdere lijnen kunnen rijden en dat ook doen. Maar als het (relatief) smal is, heb je geen keus. Dan is er maar een mogelijkheid.

En aangezien alle circuits verbreden geen optie is, zou je kunnen overwegen om de auto's wat smaller te maken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze moeten de auto's wat gebrekkiger maken dan krijgen we weer uitvallers en blowups, lekke banden, vleugels die spontaan afbreken.... :D

Nu is het saai je kijkt de start en je kijkt wat er dan na de 5 rondes over de finish komt daarna ga je iets anders doen om 5 rondes voor het eind weer in te schakelen. Dan zie je hetzelfde treintje met soms 3 veranderingen in de rij (inhaalacties tgv pitstops). Er is dan maar 1 auto in het beste geval uitgevallen. cry

Sorry maar wat die man van 79 bedenkt neem ik niet meer serieus....moet die vent van 79 niet met Pensioen of is de Formule 1 zijn Bejaardehuis.... cool

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duwgati
Toch niet helemaal onzin hoor. Vroeger reden die brede auto's op heel ander rubber rond waarbij niet binnen 3 raceronden een ideale lijn mee werd schoon gereden die je (met het huidige materiaal) nodig hebt om een uitremactie te doen. En aangezien ze qua acceleratie allemaal op vrijwel het zelfde nivo liggen, moet je het meestal wel halen uit het uitremmen.

Hoe smaller het circuit, hoe smaller de potentiële ideale lijn. En dat is voor bochten sowieso nog eens extra duidelijk. Kijk maar eens naar de races op echt brede circuits. Daar zie je dat coureurs meerdere lijnen kunnen rijden en dat ook doen. Maar als het (relatief) smal is, heb je geen keus. Dan is er maar een mogelijkheid.

En aangezien alle circuits verbreden geen optie is, zou je kunnen overwegen om de auto's wat smaller te maken.


Het probleem zit dus niet in de breedte van de auto, maar in de banden.
Wat de banden betreft hebben we dat natuurlijk aan de FIA te danken. Die willen niet dat de auto's nog hard door de bocht kunnen.

Het is helemaal niet nodig om meerdere lijnen te kunnen rijden. Maak het circuit breed genoeg en iedere kluns kan racen want het maakt toch niet uit of je 5 meter eerder instuurt of niet. Het moet aankomen op de rijderskwaliteit en zijn lef en niet op de vergevingsgezindheid van een '(te) breed' circuit.

Een 'smal' circuit breder maken is verder inderdaad een onrealistische oplossing, echter een breed circuit smaller maken is simpel te realiseren
door een witte streep te trekken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
Het probleem zit dus niet in de breedte van de auto, maar in de banden.
Wat de banden betreft hebben we dat natuurlijk aan de FIA te danken. Die willen niet dat de auto's nog hard door de bocht kunnen.

Da's ontegenzeggelijk waar ja. De banden zijn eigenlijk de oorzaak. Maar je kunt moeilijk de bandenfabrikant vragen terug te gaan naar banden van 15 jaar geleden wink
Maar als ze weer op echte slicks zouden mogen rijden wordt het probleem ook al voor een belangrijk deel verholpen volgens de deskundigen. Alleen wil de FIA dat niet vanwege de veiligheidsaspecten. Slicks staan te hoge bochtensnelheden toe...

Origineel bericht van: hummiesat
Het is helemaal niet nodig om meerdere lijnen te kunnen rijden. Maak het circuit breed genoeg en iedere kluns kan racen want het maakt toch niet uit of je 5 meter eerder instuurt of niet. Het moet aankomen op de rijderskwaliteit en zijn lef en niet op de vergevingsgezindheid van een '(te) breed' circuit.

Dat vind ik een behoorlijke diskwalificatie van wat erbij komt kijken om een goed (of zelfs top) F1 coureur te worden.
Als ik jouw stelling omdraai zeg jij dat een echte F1-coureur alleen van een kluns kan winnen dankzij het feit dat het circuit zo smal is dat timing van het insturen nog het enige probleem is.
Ik denk dus dat je over die stelling nog eens even moet nadenken er een beetje aan schaven wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duwgati
Dat vind ik een behoorlijke diskwalificatie van wat erbij komt kijken om een goed (of zelfs top) F1 coureur te worden.
Als ik jouw stelling omdraai zeg jij dat een echte F1-coureur alleen van een kluns kan winnen dankzij het feit dat het circuit zo smal is dat timing van het insturen nog het enige probleem is.
Ik denk dus dat je over die stelling nog eens even moet nadenken er een beetje aan schaven wink
Dan vat je hem verkeerd. Wat ik wil zeggen is is dat de mindere coureurs het op de bredere circuits waar meerdere lijnen gereden kunnen worden het makkelijker hebben om bij de toppers in de buurt te blijven. Het circuit is immers vergevingsgezinder mbt het onnauwkeuriger rijden en fouten worden daardoor minder hard afgestraft.

Als je vroeger een domme do-or-die actie uithaalde was het in veel gevallen ook 'die' en stond men in de grindbak.
Nu heeft men om dat (deels) te voorkomen uitloopstroken van asfalt zodat 'die' haast niet meer mogelijk is en er na de blunder gewoon kan worden doorgereden met enkele seconden tijdverlies.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier alle rijders van alle teams op een rijtje

 

Mercedes GP

- Michael Schumacher

- Nico Rosberg

 

Red Bull Racing

- Sebastian Vettel

- Mark Webber

 

McLaren

- Jenson Button

- Lewis Hamilton

 

Ferrari

- Fernando Alonso

- Felipe Massa

 

Sauber

- Pedro de la Rosa

- Kamui Kobayashi

 

Williams

- Rubens Barrichello

- Nico Hulkenberg

 

Renault

- Robert Kubica

- onbekend

 

Force India

- Adrian Sutil

- Vitantonio Liuzzi

 

Toro Rosso

- Sebastien Buemi

- Jamie Alguersuari

 

Lotus

- Jarno Trulli

- Heikki Kovalainen

 

Campos

- Bruno Senna

- onbekend

 

Virgin

- Timo Glock

- Lucas di Grassi

 

USF1

- Nog onbekend

- Nog onbekend

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...