Ga naar inhoud


Het grote F1 2010 topic!


guykers

Aanbevolen berichten

Toen niet nee. Maar tegenwoordig frotten ze bij SBS6 overal reclame neer.

Zit je lekker NCIS te kijken komt bijvoorbeeld in ene dat misselijk smoel van een Gerard Joling in het beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 165
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Team US F1 mist mogelijk alle races dit jaar

 

De Argentijnse media berichten vandaag (woensdag) dat US F1 mogelijk het hele seizoen niet zal racen. Teambaas Peter Windsor zou het nieuws aan Jose Maria Lopez, de vader van de gelijknamige coureur, hebben bevestigd, en de Argentijnse coureur zou inmiddels met Campos om de tafel zitten om te praten over een contract.

 

Al weken gonst het van de geruchten over de financiële problemen bij US F1, iets waar ook Formule 1-baas Bernie Ecclestone zich zorgen over maakt. Bovendien heeft het Amerikaanse team nog steeds geen teamgenoot voor Lopez bevestigd, en is er nog geen meter met de auto gereden.

 

De Formule 1-droom van Lopez is echter niet meteen voorbij met het nieuws. Volgens het Duitse Motorsport Total hebben YouTube-baas Chad Hurley, die betrokken is bij US F1, Jose Ramon Carabante van Campos en Felipe McCough, de manager van Lopez, elkaar vandaag ontmoet in Londen om te praten over een overeenkomst.

 

Het nieuws zou voor Stefan Grand Prix bijzonder goed uitkomen. Het Servische team verwacht dit seizoen nog steeds te kunnen racen, en met het wegvallen van US F1, wordt de kans daarop alleen maar groter.

 

Bron: GPupdate.net

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou een eigenlijk deze week naar Jerez gaan om de training te zien, maar het weer werkt niet echt mee, veels te veel regen. Misschien dat ik zaterdag nog ga als het weer een beetje opknapt. Maar op hun site staan wel foto's en tekst.

http://www.circuitodejerez.com/es/default.cfm

Helaas alleen in het Spaans. Ga naar hun site en klik dan op Ultimas Noticias, dan op de bovenste van 17 februari op:

"noticia completa" Er opent zich dan een PDF file met tekst en foto's. Foto's kan je zo groot maken als je zelf wilt.

De site wordt iedere dag aangepast met nieuwe foto's en info.

 

Salu2, D.Quijote

 

 

 

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Button: "Ferrari momenteel het beste team"

20 februari 2010

 

Volgens Jenson Button heeft Ferrari momenteel de snelste auto van het veld. De wereldkampioen is onder de indruk van de constante rondetijden van de Italiaanse renstal en denkt dat McLaren dat niveau nog niet heeft.

 

"Ik denk dat de Ferrari bijzonder sterk is", zei Button in Jerez. "Als je kijkt naar hun runs, zie je dat ze erg constant zijn. Ze zijn momenteel consistenter dan wie dan ook. Ik vind het altijd interessant om te zien wat ze doen. Ik denk dat onze snelheid goed is, maar dat we nog wel aan bepaalde dingen moeten werken, voordat ik helemaal blij ben met de auto."

 

"Ik heb op vrijdag achter een paar coureurs aangereden, zoals Fernando en Michael (Schumacher, red.). Het is altijd interessant om te zien wat er gebeurt. Je weet natuurlijk nooit hoeveel brandstof ze aan boord hebben, maar je kan wel veel leren over de balans van de auto's. De Mercedes lijkt bijvoorbeeld wat nerveus aan de achterkant, maar als ze 150 kilo aan brandstof aan boord hebben is dat begrijpelijk. De Ferrari zag er goed uit, constant."

bron: gpupdate

 

Massa for worldchampion? smile

 

 

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Triax-88
De Mercedes lijkt bijvoorbeeld wat nerveus aan de achterkant, maar als ze 150 kilo aan brandstof aan boord hebben is dat begrijpelijk. De Ferrari zag er goed uit, constant."
bron: gpupdate

Massa for worldchampion? smile



Klopt. Mijn vrouw is verkeersbrigadier en mag tankwagens niet laten stoppen. Deze hebben voorrang wegens de krachten die ontstaan in de tank en de tankwagen een enorme verlenging van de remweg geven. Doordat die krachten nimmer 100% "rechtdoor" gaan, is ook de kans op scharen zeer groot.

Ik heb zelf de opleiding MBO-Luchtvaart werktuigbouwkundige gedaan, bij de Anthony Fokkerschool in Den Haag. Bij ieder toestel zitten in de vleugels de tanks. Stabilisatie wordt daar gedaan door een uitgekiend mazen-netwerk.

Dit mazen-netwerk zouden ze ook kunnen toepassen in de tanks van de F1's. Schat dat met 2024 Aluminium het op een 150 liter tank verwaarloosbaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tank van een F1 wagen is van vervormbaar (als in opvouwbaar) puncture-proof kevlar en er zit voor zover ik weet een soort 'foam' in om het klotsen tegen te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt als een bus.

 

Van f1technical.net:

 

F1 cars use deformable fuel tanks made from puncture-proof Kevlar. This dramatically reduces the risk of any fire during an accident. The tank reshapes itself in the area where any pressure is being put. All the fuel lines are auto cut-off lines. This is incase there is any breakage. There is also a extinguisher placed in the sensitive zone of the car which will automatically turn on in the case of a crash.

 

The size of a fuel tank is also know to be rather important towards chassis design. The size of the tank must be considered against fuel consumption, expected average stint length, aerodynamics, etc. Since the tank is located under and behind the driver's seat, it largely determines the space in between the driver and the engine. The further the sidepods and the driver can be moved back, the cleaner the air will be onto the sidepods. It is therefore clear that for aerodynamic purposes, a tank should be made as small as possible. The same statement also clarifies the importance of fuel economy besides the shorter pitstops.

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat wist ik dus niet van die foam bij F1's. Bij tankwagens zijn er wel een aantal (honingraad)compartimenten, maar die zijn blijkbaar niet voldoende, anders zou je een tankwagen als verkeersbrigadier wel mogen laten stoppen.

 

Van de techniek in F1's weet ik pas iets als het "opeens" in personen auto's een nieuwe optie is. (Zoals ABS bijvoorbeeld).

 

Eigenlijk wordt de techniek van de F1 een beetje onderschat, daar er weinig tot geen programma's op Discovery zijn die dieper ingaan op de F1 naar mijn mening.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble

Klopt. Mijn vrouw is verkeersbrigadier en mag tankwagens niet laten stoppen. Deze hebben voorrang wegens de krachten die ontstaan in de tank en de tankwagen een enorme verlenging van de remweg geven. Doordat die krachten nimmer 100% "rechtdoor" gaan, is ook de kans op scharen zeer groot.

Ik heb zelf de opleiding MBO-Luchtvaart werktuigbouwkundige gedaan, bij de Anthony Fokkerschool in Den Haag. Bij ieder toestel zitten in de vleugels de tanks. Stabilisatie wordt daar gedaan door een uitgekiend mazen-netwerk.

Dit mazen-netwerk zouden ze ook kunnen toepassen in de tanks van de F1's. Schat dat met 2024 Aluminium het op een 150 liter tank verwaarloosbaar is.
___________________________________________________________________________________________________

En wat doen die tankwagens dan bij een rood verkeerslicht?
Krijgen ze daar ook voorrang?
Mis ik iets of .......

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe safety car

 

De nieuwe Mercedes SLS AMG wordt de Safety Car en is in staat om maar liefst 571 pk te leveren.

Bernd Mayländer neemt opnieuw plaats achter het stuur.

 

De Medical Car zou naar verluidt een Mercedes C63 AMG zijn.

 

Bron: F1 journaal

post-657-1318260763,7879_thumb.jpg

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu het nieuwe seizoen op het punt van beginnen is het tijd voor een gokje.

 

Poll: Wie wordt er wereldkampioen in 2010?

 

Lewis Hamilton

Jenson Button

Sebastian Vettel

Fernando Alonso

Felipe Massa

Michael Schumacher

 

Bekijk de tussenstand

 

 

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...