Ga naar inhoud


Dagelijkse firmware updates


Jap

Aanbevolen berichten

Nog steeds niet opgelost (te lui...) maar zorgelijk dat dit na een downgrade zo blijft? Ik ga er binnen een paar dagen mee aan de slag en meld me dan. Alle andere HB zenders doen het prima overigens dus heeft niks met uitrichten te maken. Misschien wel met scaling (die achterlijke RAI heeft een soort van letterbox breedbeeld in 4:3 format wat alleen met Pan&Scan normaal breedbeeld geeft.)

AZbox Elite HD DVB-S (13, 19.2, 28.2) + DVB-C (Ziggo). Geen HDD aangesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

  • Reacties 457
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast AZboxhobbyist

Eigenlijk wordt er niet zoveel opgelost bij OpenSat, nog steeds Béta firmware, wanneer komt er eens een versie 1.0, en nog steeds zijn er essentiële zaken niet op orde, zoals het tonen van ondertiteling bij een Video_TS file, waar het menu gestript is.

of het wegvallen van de ondertitels, slaat soms hele stukken over.

Men kan niet blijven volhouden dat er nog steeds geen definitieve versie is.

ik heb de box al meer dan 1,5 jaar in huis, en echt goedkoop was ie nu ook weer niet.

 

ach.... misschien toch maar weer een andere toverdoos erbij kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: AZboxhobbyist
Eigenlijk wordt er niet zoveel opgelost bij OpenSat, nog steeds Béta firmware, wanneer komt er eens een versie 1.0, en nog steeds zijn er essentiële zaken niet op orde, zoals het tonen van ondertiteling bij een Video_TS file, waar het menu gestript is.
of het wegvallen van de ondertitels, slaat soms hele stukken over.
Men kan niet blijven volhouden dat er nog steeds geen definitieve versie is.
ik heb de box al meer dan 1,5 jaar in huis, en echt goedkoop was ie nu ook weer niet.

ach.... misschien toch maar weer een andere toverdoos erbij kopen.


cool Helemaal mee eens met jou.. Hier heb ik nog een Linux box. DM800... Gewoon zat van die tekortkomingen van Azbox. Maar blijft als hobby wel zeker want (waarom weet ik het niet maar) Ik mag Azbox nog altijd en raar genoeg vind ik het beeld kwaliteit echt beter dan alle andere boxen die ik gezien/geprobeerd heb. Jammer genoeg het beeldkwaliteit wordt echt minder als ik E2 erop zet. En met zo een goede mediaspeler chip moet ie gewoon veel beter prestaties geven met video bestanden! En dat doet ie nog steeds niet en ik denk dat een firmware related issue is. Met zelfde Sigma chip kunnen veel mediaspelers (geen DVDB ontvanger) zonder probleem talloze bestanden ondersteunen/afspelen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast AZboxhobbyist
Origineel bericht van: Ronnie1966
Youtube Fix

0.9.5309 op fw.azupd.com deze URL kan je wijzigen met de groene knop

Succes allemaal


Bedankt Ronnie1966, maar wat moet ik met youtube op mijn Azbox, ik wil dat ie eerst eens goed gaat werken, waarvoor de box bedoelt is, wat dacht je van zaptijden, 5 seconden is geen uitzondering, daar moeten ze wat aan doen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan raad ik je Enigma2 aan. De versies die nu in omloop zijn werken echt heel erg goed. Het enige wat je dan zult moeten missen is teletekst.

 

groetjes, Koos

Groetjes, Koos

 

AZBox Premium+ (Persian Empire RC2 - 3.5.5 kernel)

Golden Media Triplex (Spark v1.2.58 / HDMU)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt terug, zie de thread hierover die ik begon, maar ik zit nog steeds met het gegeven dat ik met name de eigenschap inzake smalbandige radio ontvangst definitief verloren ben.

 

Als de bijzondere ontvangsteigenschappen van de AZ Box voor jou niet bijzonder belangrijk zijn maar het je gewoon gaat om het ontvangen van gangbare zenders dan kan ik je zonder meer aanraden op Enigma 2 over te gaan.

 

Omdat ik andere interesses heb voel ik me best gedupeerd door het feit dat ik Enigma 2 erop heb gezet, daarvoor ontving ik zenders die er nu niet meer mee ontvangbaar zijn.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Nee men is hard bezig met AZTrino en nog meer.

 

Groet Ronnie1966

Begrijp ik het daaruit goed dat AZTrino de "officiële vervanger" van de huidige officiële software wordt?

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Je hoeft van enige ontwikkeling van de originele firmware echt niets meer te verwachten. Die wordt nu gewoon doodgezwegen en je zult over een jaar zien dat er op dit gebied niets of vrijwel niets meer gebeurt is.

 

Aztrino zie ik nog geen twin-tuner firmware worden, dus ook daar is zeker op korte termijn als vervanger van de originele software niet mee te rekenen.

 

Enigma II is met name op de oude modellen verre van geweldig.

 

Ik heb echt maar één goede raad: Verkopen, wat geld bijleggen en en VU+, Xtrend/Clarke tech of Dreambox twin-tuner kopen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de Azbox MOF RSI 0.9.0000 de beste FW voor de Elite/Premium/Ultra .

Deze is er al van september vorig jaar, maar daar is weinig mis mee.

 

De Azbox MOF RSI 0.9.0000 is een door het RSI-team aangepaste versie van de laatst uitgebracht officiële firmware (0.9.8309).

Verdere ontwikkeling van deze FW door Opensat zie ik ook niet gebeuren. Dat hoeft voor mij ook niet persé, want deze draait bij mij al maanden naar tevredenheid.

Ik ben natuurlijk geen orakel uit België, :) maar om het uitblijven van updates op deze software zou ik mijn AZbox Premium HD+ niet wegdoen.

 

De ontwikkeling van AZtrino vind ik op dit moment wel leuk, maar die kan de OpenSat FW nog niet op alle functies vervangen. Het niet ondersteunen van een tweede sat tuner is voor mij de reden om AZtrino nog niet 'normaal' te gebruiken. Als je geen twintuner gebruikt kan je deze gerust eens proberen, is weer eens wat anders en zapt ook wat sneller dan de MOF.

Blijft natuurlijk wel een hobby ding; als je alleen TV wilt/kan kijken, niet doen, want anders loop je mogelijk tegen dingen aan die je toch niet zelf kan oplossen.

 

Over de MOF kan je op dit forum natuurlijk het nodige vinden. Ik ben benieuwd wanneer de (nu officiële) AZtrino de MOF in gebruikswaarde kan evenaren!

Er wordt wel aan gewerkt, maar je ziet toch dat de Me daar als eerste van profiteert.

 

Hopelijk komen nieuwe ontwikkelingen ook zo snel mogelijk beschikbaar voor de Elite/Premium/Ultra.

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@michel

Ik heb je goede raad twee maanden geleden al opgevolgd: Mijn Xtrend ET9000 twin tuner is inderdaad een verademing! En dat voor een paar tientjes meer als de ME.

Maar het zou mooi zijn als de "oude" types azbox met E2 RSI of RTI uiteindelijk in elk geval met de basisfuncties foutloos gaat werken.

Ik heb inderdaad net als jij het idee dat de fabrikant/importeur nu ook al "vergeten" is dat ze de "oude" boxen ooit gemaakt en geleverd hebben. Ik zal daarom ook nooit meer op hun blauwe ogen vertrouwen en voordat ik een nieuw product van hun koop me wel 2 x bedenken.

 

@perdi

De MOF draait inderdaad redelijk, maar als je eenmaal E2 gewend bent, wil je liever niet terug.

Ondanks dat het al een poosje stil is vanaf het RTI/RSI team voor wat betreft de "oude" boxen, schijnt er nog wel aan gewerkt te worden.

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...