Ga naar inhoud


meerdere TV's -> 1 LNB


Gast pkouwer

Aanbevolen berichten

hallo,

 

ik ben nieuw in de wereld van de satelliet-TV en heb voor mijn verjaardag een schotel met single LNB gehad (Canal D. smartcard). schotel in de tuin, kabel ingegraven en heb perfect beeld !

 

nu wil ik op twee andere TV's ook beeld, maar opnieuw een kabel naar de schotel leggen zie ik niet zitten en is praktisch ook niet haalbaar. In het huis ligt coax naar de diverse locaties (keuken en slaapkamer).

 

Bestaat er de mogelijkheid im het signaal van de schotel te splitsen zodat ik op de twee andere plaatsen alleen een tuner hoef te plaatsen met smartcard ? zijn er nog meerdere opties ?

 

p.s. er zullen nooit meer dan twee tv's tegelijkertijd aanstaan !

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het laatste bericht (van Albert_H) in deze thread beschrijft het goed.

Als je meerdere toestellen wilt aansluiten en alle mogelijkheden wilt

benutten dan ontkom je niet aan een LNB met meerdere aansluitingen

en het graven van extra kabel.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt wel een stacker/destacker kopen om 2 tuners afzonderlijk aan te sluiten via 1 kabel. Er zijn nu zelfs versies waarmee je diseqc switchen kunt aansturen. Dit heet Johannson 9640 Stacker / deStacker. Te koop gezien voor 119 euro in een Duitse webshop.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites