Ga naar inhoud


meerdere TV's -> 1 LNB


Gast pkouwer

Aanbevolen berichten

hallo,

 

ik ben nieuw in de wereld van de satelliet-TV en heb voor mijn verjaardag een schotel met single LNB gehad (Canal D. smartcard). schotel in de tuin, kabel ingegraven en heb perfect beeld !

 

nu wil ik op twee andere TV's ook beeld, maar opnieuw een kabel naar de schotel leggen zie ik niet zitten en is praktisch ook niet haalbaar. In het huis ligt coax naar de diverse locaties (keuken en slaapkamer).

 

Bestaat er de mogelijkheid im het signaal van de schotel te splitsen zodat ik op de twee andere plaatsen alleen een tuner hoef te plaatsen met smartcard ? zijn er nog meerdere opties ?

 

p.s. er zullen nooit meer dan twee tv's tegelijkertijd aanstaan !

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het laatste bericht (van Albert_H) in deze thread beschrijft het goed.

Als je meerdere toestellen wilt aansluiten en alle mogelijkheden wilt

benutten dan ontkom je niet aan een LNB met meerdere aansluitingen

en het graven van extra kabel.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt wel een stacker/destacker kopen om 2 tuners afzonderlijk aan te sluiten via 1 kabel. Er zijn nu zelfs versies waarmee je diseqc switchen kunt aansturen. Dit heet Johannson 9640 Stacker / deStacker. Te koop gezien voor 119 euro in een Duitse webshop.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je een tweede ontvanger wilt aan sluiten op de bestaande Coax kabel moet je een paar dingen aanpassen, in de meterkast zit denk ik een verdeler die alle tv contactdozen voorziet van signaal die moet er af,en het binnen werk van de contact doos moet worden verwijdert die je wilt gebruiken daar voor in de plaats zijn ook speciale aansluitingen of je moet een directe aan sluiting maken op de bestaande Coax kabel die wilt gebruiken

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij mij thuis 2 ontvangers met een ervan heeft een uitgang. Ik heb deze gebruikt om de tweede te voeden. Ik heb begrepen dat er een paar zenders weg kunnen vallen door horizontale/verticale signaal (wat er ook mee bedoeld wordt)

 

Is dit niet een goede optie? of is het schadelijk voor de tweede receiver?

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen probleem is niet schadelijk voor de ontvanger een tweede kabel was beter geweest maar zo kan het ook

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...