Ga naar inhoud


[TF7710PVR] TF7710PVR of TMS-SRP-2100


audifan

Aanbevolen berichten

Ik ben me aan het orienteren op een HD ontvanger met harde schijf. Mijn keuze viel in eerste instantie op de Topfield TF 7710 PVR. Bij mijn dealer aangekomen verteld hij mij dat hij deze niet aan mij wil verkopen wegens de vele problemen. Wel biedt hij mij de TMS-SRP-2100 aan voor 900 euro!!! Wat is verstandig??

Link naar reactie
Delen op andere sites


nou je slaat de spijker meteen op zijn kop

 

dit was voor mij ook de rede dat ik niet voor de 7700/7710 ben gegaan

zoals je denk ik wel heb gezien.

heb ik gisteren mijn TMS-SRP-2100 binnen gekregen en ik moet zeggen hij werkt tot nu toe zonder problemen.

maar wat jij er voor moet betalen is wel erg veel ik heb 150 minder betaald neemt niet weg het blijft veel geld.

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: henrybu
Hij is ook CD goedgekeurd.

Er worden in Satellietland veel fabelen verteld welke je meestal niet moet geloven.
Zeker moet je niet geloven dat de TF7710 CD gecertificeerd is want dit is deze ontvanger absoluut niet.
Als dit namelijk wel het geval zou zijn dan hadden de TF7710HDPVR (en ook de TF7700) gebruikers zich veel ellende kunnen besparen.

V.w.b. de problemen van deze ontvanger is het wellicht handig (maar niet eenvoudig) om zich eerst wat in <DEZE> Megathread in te lezen.
Daar vindt je werkelijk alle problemen die er zijn geweest en eigenlijk ook nooit zijn opgelost.
Verder staat dit forum vol van problemen met deze ontvanger, dus echt lang zoeken hoef je niet.
Ikzelf heb vorige week mijn TF7700 na 2 jaar weggedaan omdat ik niet meer de illusie heb dat het nog ooit met de ontvanger goedkomt.
Vóór mij hebben menige andere TF77xx gebruiker dit al eerder gedaan en ik denk dat dit dan voldoende zegt.
Maar het is je eigen keuze waar je uiteindelijk voor kiest.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben nu al 2 jaar de "gelukkige" bezitter van een TF7700 HDPVR.

Heb hem toendertijd aangeschaft met het idee dat het met de firmware wel goed zou komen. Niet dus!! Voor mij dus nooit meer een Topfield. madmadmad

Wat je wel zou moeten kiezen weet ik ook niet, Ik zat zelf over een Vantage 8000S te denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: henrybu
Hij is ook CD goedgekeurd.

Er worden in Satellietland veel fabelen verteld welke je meestal niet moet geloven.
Zeker moet je niet geloven dat de TF7710 CD gecertificeerd is want dit is deze ontvanger absoluut niet.
Als dit namelijk wel het geval zou zijn dan hadden de TF7710HDPVR (en ook de TF7700) gebruikers zich veel ellende kunnen besparen.

V.w.b. de problemen van deze ontvanger is het wellicht handig (maar niet eenvoudig) om zich eerst wat in <DEZE> Megathread in te lezen.
Daar vindt je werkelijk alle problemen die er zijn geweest en eigenlijk ook nooit zijn opgelost.
Verder staat dit forum vol van problemen met deze ontvanger, dus echt lang zoeken hoef je niet.
Ikzelf heb vorige week mijn TF7700 na 2 jaar weggedaan omdat ik niet meer de illusie heb dat het nog ooit met de ontvanger goedkomt.
Vóór mij hebben menige andere TF77xx gebruiker dit al eerder gedaan en ik denk dat dit dan voldoende zegt.
Maar het is je eigen keuze waar je uiteindelijk voor kiest.



dit is dus ook zo,n verhaal dus.

je moet je eerst afvragen wat je verwacht van de 7710.
als je waarde hecht aan epg etc dan kom je idd bedrogen uit met de 7710. Als je veel opneem en later wil terug kijken dan is er ook een probleem.

Ik zelf heb de 7710 nu 2 jaar en neem sporadisch op en kijk wel in de gids als ik wat wil weten.
dus met andere woorden vindt ik de 7710 een goede ontvanger.
En volgens vele site een gecertificeerde CD ontvanger. (voor wat het waard is).
misschien kun je goedkoop aan een 2e handsje komen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: unique
hoezo niet gecertificeerd? check

neemt overigens niet weg dat ie dan 100% werkt....


Oeps... mijn excuses, dit heb ik nooit geweten.
Maar helaas gaat de ontvanger daardoor niet beter presteren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ligth011
je moet je eerst afvragen wat je verwacht van de 7710.
als je waarde hecht aan epg etc dan kom je idd bedrogen uit met de 7710. Als je veel opneem en later wil terug kijken dan is er ook een probleem.

Ik denk inderdaad dat hier de crux zit, als je nooit of zeer sporadisch opneemt en geen EPG gebruikt dan is de ontvanger zo goed als probleemloos.
Maar iedereen heeft zo zijn eisen en als de ontvanger daar nu niet aan voldoet is die in zijn ogen waardeloos.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
als je nooit of zeer sporadisch opneemt en geen EPG gebruikt dan is de ontvanger zo goed als probleemloos.


Tsja, maar dan schiet een twintuner zn doel wel een beetje voorbij he. Dan kun je voor 100 euro ook uit de voeten, en dan heb je nog goede epg ook.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat bedoel ik...

En nu weer de vraag of de [TMS]SRP-2100 het apparaat is wat de smet op Topfield weer goed kan maken.

Ik wacht eerlijk gezegd nog steeds op input van Sigma want volgens mij is hij op het moment de enige die hier iets zinnigs over kan vertellen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien nog even een opmerking over de Topfield [TMS] SRP-2100.

Op dit moment is de ontvanger door de officiële importeur (Rebox) nog steeds niet vrijgegeven voor de Nederlandse markt.

Dit betekend dat de huidige beschikbare ontvangers uit Duitsland komen en je moet je dan ook afvragen in hoeverre de daarvoor geleverde FW omgaat met de Media Hihgway EPG en het coderingssysteem van CD.

De Duitse markt maakt immers geen gebruik van de MH EPG en de CD codering.

Ogenschijnlijk blijkt het te functioneren maar als er weer onverwacht iets bij CD verandert zit je weer met de gebakken peren want op een snelle oplossing door Topfield moet je niet rekenen, althans dat heeft het verleden bewezen.

Nog een bijkomstigheid maar toch niet onbelangrijk, volgens het Duitse Forum laat de FW upgrade frequentie nog steeds te wensen over.

Dan kies ik toch liever een ontvanger waarbij de FW dichter in de buurt wordt onderhouden of de TF7710HDPVR want deze is dan nog tenminste oor CD gecertificeerd (heb ik gisteren pas geleerd).

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn 7700 heeft over het algemeen goed gewerkt. Mijn voeding is vervangen en ik heb de 7710 fw geporbeerd maar dat werkte niet goed. Inmiddels met de 7700 fw en een aston 2.18 ci module draait hij perfect, dagelijks opnemen, bewaren en bewerken en branden zonder problemen. Qua prijs / kwaliteit verhouding vindt ik hem aan de dure kant. de kwaliteit is echter prima, gebruikersgemak minder.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...