Ga naar inhoud


[Kabel] Caiway de grootste in HD.


cheapwatcher

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: jalu

Achterstand? Op wie dan? Het andere alternatief in mijn regio is Ziggo, en die geeft behalve Ned 1 en 2 HD absoluut geen extra HD zenders door t.o.v. Canal Digitaal.


Behalve NL1- en 2-HD.., behalve Film1-/Sport1-HD (wat ook Nederlandse HD zenders zijn). Tsja, met het woord "behalve" kun je een hoop wegpoetsen. wink

Dat Ziggo binnen zeg 3 maanden het totale NL HD pakket doorgeeft incl alle commercielen lijkt me een stuk waarschijnlijker dan dat CDS dit voor elkaar gaat krijgen. De enige manier waarop CDS dit voor elkaar krijgt is als ze er 2 transponders bij huren of compleet over stappen op mpeg4.

Beide optie's zie ik binnen afzienbare termijn niet plaatsvinden dus kunnen we spreken over een grote achterstand. Is het niet nu dan is het binnenkort.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Apple740
Dat Ziggo binnen zeg 3 maanden het totale NL HD pakket doorgeeft incl alle commercielen lijkt me een stuk waarschijnlijker dan dat CDS dit voor elkaar gaat krijgen. De enige manier waarop CDS dit voor elkaar krijgt is als ze er 2 transponders bij huren of compleet over stappen op mpeg4.

Beide optie's zie ik binnen afzienbare termijn niet plaatsvinden dus kunnen we spreken over een grote achterstand. Is het niet nu dan is het binnenkort.


Dan staat toch een groot gedeelte van Nederland op achterstand Ziggo is weliswaar de grootste kabel provider maar buiten het Ziggo gebied kun je het ook niet via de kabel ontvangen hoe graag je het zou willen dus dat vergelijken heeft niet veel zin. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Maar wat gaat Canal Digitaal doen als straks Ziggo al deze HD zenders ook in het basispakket plaatst?

Ik verwacht dat Ziggo met een apart HD pakket komt... want dat hadden ze zo ook al feitelijk aangekondigd. En wie zegt dat het bij CaiWay ook in het basispakket blijft??? Misschien is dit alleen voor de start???
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Bij Caiway blijft het beslist in het basispakket.

En bij Ziggo ook.

 

Ziggo heeft duidelijk gezegd dat ze HD ziet als de natuurlijke opvolger van SD.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Ik heb hetzelde gelezen maar anders uitgelegd.

 

Als het niet anders kan.......

 

Maar het kan anders, dat bewijst CAIWAY !!!!

 

Zeker nu Caiway de hobbel heeft genomen is dit voor Ziggo ongetwijfeld een hart onder de riem.

Ook voor de klanten van Ziggo overigens.

 

Er hangt veel van af. Want als Ziggo het voor elkaar krijgt moet Canal Digitaal ook al die zenders in het basispakket plaatsen. Anders stapt er geen kip meer over van kabel naar satelliet.

 

De belangen zijn zeer groot.

Voor mij zijn de grootste belangen die van de consument. Niet die van buitelandse geldschieters die alleen maar zoveel mogelijk willen verdienen en de weerloze burger uitknijpen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Er hangt veel van af. Want als Ziggo het voor elkaar krijgt moet Canal Digitaal ook al die zenders in het basispakket plaatsen

Mag CDS dan ook het Basispakket verhogen van 9.95 naar 15.95 ?? Of 16,40 of 16,70 ??
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: calculator
Maar het kan anders, dat bewijst CAIWAY !!!!


Caiway bespaart kosten met het uitschakelen van analoog, waar bij UPC en Ziggo (voorlopig) geen sprake van is. Cai vervangt als het ware de ene kostenpost (analoog) met de ander (HDTV). Bij Ziggo en UPC is HDTV nog steeds een extra dienst die men verleend naast alle huidige kostenposten.

De situatie bij Caiway is dus appels vergeleken met de peren van UPC en Ziggo.

Overigens wel aardig om op te merken, Calculator, is dat jij een groot voorstander was/bent van het openbreken van de kabel. Echter zie je nu wel de consequentie's: Caiway, die geen last heeft van een heigende Opta, mag gewoon analoog uitschakelen en kan hierdoor sneller/goedkoper HDTV toevoegen. UPC en Ziggo mogen dit niet vanwege concurrenten die als re-seller van dat analoge pakket moeten kunnen gaan werken.
Vind je het nu nog steeds zo'n geweldig plan? wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:

Caiway bespaart kosten met het uitschakelen van analoog,

Welke kosten besparen ze?


Er kan een stuk techniek/apparatuur ontmanteld worden, wat niet meer onderhouden hoeft te worden en waar geen mankracht meer op hoeft te worden gezet. Zo bespaarde de overheid ook geld met het uitschakelen van de analoge ether.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Bij Ziggo is HDTV beslist geen extra dienst.

Ook bij Ziggo zitten Nederland 1,2,3 HD en Eurosport HD gewoon in het basispakket en hoeven de kijkers daarvoor niks extra te betalen.

 

En ziggo heeft duidelijk aangegeven ook al kunnen ze geen analoge uitschakeling doen zoals CAIWAY dat ze al de Nederlandse zenders in HD gewoon in het basispakket wil hebben.

 

Een wijs besluit vind ik zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: calculator
Bij Ziggo is HDTV beslist geen extra dienst.


Met extra dienst bedoel ik een dienst waar Ziggo kosten voor moet maken. Ziggo heeft kosten om analoge tv in stand te houden, digitale SDTV en digitale HDTV.
Cai heeft dalijk alleen kosten voor digitale SD- en HDTV.

Of Ziggo dus alle NL HD zenders toe gaat voegen zonder meerprijs, net als Cai doet, is dus nog maar de vraag en zeker geen aanname. De eerste geluiden hieromtrent zijn al waarneembaar. En dit alles dankzij de Opta, die Ziggo nu verplicht om analoog overeind te houden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:

Er hangt veel van af. Want als Ziggo het voor elkaar krijgt moet Canal Digitaal ook al die zenders in het basispakket plaatsen

Mag CDS dan ook het Basispakket verhogen van 9.95 naar 15.95 ?? Of 16,40 of 16,70 ??


Van mij mag er best een paar euro op het basispakket als daardoor alle publieke en commerciele zenders in HD er bij zitten.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...