Ga naar inhoud


[Kabel] Caiway de grootste in HD.


cheapwatcher

Aanbevolen berichten


  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Als ik bij Caiway klant zou kunnen worden had ik het waarschijnlijk geworden.

Helaas woon ik in ziggo gebied, en ziggo ziet klanten vooral als lijfeigenen. Kijk naar de rotgijntjes die zij hun klanten in het vverleden hebben geflikt, en vooral wat ze voor de toekomst nog in petto hebben....

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satwatcher
Maar er zijn altijd in Nederland enkele gelukkigen die kunnen kiezen uit twee kabelaanbieders smile

Best of both cableworlds zullen we maar zeggen smile


Dat zal (nu) nog een minderheid zijn.
Er zijn gelukkig veel initiatieven om de grote kabelboeren zoals Ziggo/UPC de nek om te gaan draaien. Aanbieders zoals Caiway is er zo eentje, maar er zijn nog wel meer kleintjes die goede diensten leveren tegen een nette prijs.
Daar moet de consument het van hebben.
Voorwaarde is dan wel dat de kabel volledig opengaat en je een aanbieder kan kiezen die je zelf wilt. Dan is er pas concurrentie. Vergelijk het met de energiemarkt.
Vroeger had je alleen maar de keus voor één elektriciteitsleverancier, nu zijn er veel meer.
En dat alles over het zelfde netwerk.

En als het niet via de (coax)kabel kan dan maar over glas.
Ook die ontwikkelingen staan niet stil en veel glasnetten bieden al een keus. De keus is nog niet onbeperkt maar er is toch een keuze mogelijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ou-Tannu
klopt.. maar gelukkig is TVV er ook nog :-)

maakt t al wat groter.. maar nog steeds vrij klein..

mischien ist nog leuk om met CS of Skylink eerst te fuseren :?

om zo mooi kanaal deling te kunnen doen ( 2 audio sporen.. / 2 subtitle sporen waar nodig ) en klaar :7

en t zal voor CDS mischien ook wel een idee zijn om de transponders op 19E in te ruilen voor TPs op 23.5E?

die zijn vast goedkoper :-D

Stel nou eens dat dat ging gebeuren, dan zal het forum ongetwijfeld bol gaan staan over de prijzen die er vervolgens worden berekend. Altijd maar denken dat het gras verderop groener is... frown

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ou-Tannu
en t zal voor CDS mischien ook wel een idee zijn om de transponders op 19E in te ruilen voor TPs op 23.5E?

die zijn vast goedkoper :-D


Nu heb ik dat al meerdere keren gevraagd maar niemand kan uitleggen waarom het goedkoper zou zijn als de satelliet een paar graden naast 19.2 oost hangt.

De bouwkosten het lanceren en de onderhoudskosten van de satelliet als hij daar hangt zijn toch gelijk. confused
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Aart, daarover kan ik je slechts een educated guess geven.

 

De werkelijke kostprijs voor een satelliet is natuurlijk onafhankelijk van de plek op de Clark Belt.

 

De waarde voor een (commerciele) programma aanbieder ligt in het aantal potentiëele kijkers.

Uitzenden op Astra 19 levert het meeste aantal potentiëele kijkers op, omdat in Europa de meeste schotels op deze positie gericht zijn.

 

Bij de verhuur van transponder posities komt dan de wet van vraag en aanbod kijken.

 

Niet de kostprijs bepaalt hier de transponderhuur, maar de meestbiedende.

 

Je kan dit vergelijken met de strijd, die programma aanbieders leveren, om in de zenderlijst onder de eerste 10 posities van je afstandbediening te staan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De waarde voor een (commerciele) programma aanbieder ligt in het aantal potentiëele kijkers.
Uitzenden op Astra 19 levert het meeste aantal potentiëele kijkers op, omdat in Europa de meeste schotels op deze positie gericht zijn.


Maar stel dat CDS aan zou kondigen het totale zenderaanbod naar 23.5 te verhuizen dan worden alle schotels in Nederland toch op 23.5 gericht? smile En zo is voor bijv. Skandinavie 1west de hotspot en voor de Engelstaligen 28oost.

Kortom, de "waarde" van 19 als vaste schotelpositie is vrij relatief, ik zou er zeker niet de hoofdprijs voor neerleggen als satellietprovider zijnde. Wil de klant toch 19 blijven ontvangen, bijv. vanwege de Duitse zenders, dan is dat een stukje eigenverantwoording (aanschaffen van een duo-lnb).
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk, dat mijn redenatie ook beperkt opgaat voor de nederlandse markt. Met die paar nederlandse transponders spelen wij ook helemaal geen rol op 19 graden.

 

De transponderprijs wordt ook veel meer bepaald door de grotere europese landen, zoals Duitsland.

 

Doordat grote duitse gebieden vroeger slecht verzorgd waren met terrestriale ontvangst, (Heuvels, bergen, etc) zijn daat veel meer mensen aangewezen op satelliet ontvangst.

Van oorsprong zaten al deze duitse zenders fta analoog op 19 graden.

 

Toen de "Privaten" erbij kwamen hadden deze alle belang erbij ook op 19 graden te kunnen uitzenden. Wanneer ik bij mij in de straat rondkijk, hebben nog veel buren een analoge sat. ontvanger, en beginnen nu bij het defect raken van hun ontvanger om te schakelen op digitaal.

Als ik nu een commerciele zender voor de duitse markt opstart, die niet op 19,2 uitgezonden wordt, mis ik 82.329.758 (2009)kijkers.

Hierdoor is de 19 graden positie een veelgevraagd artikel geworden wat invloed heeft op de prijs.

 

Voor Nederland en Canaldigitaal zou alles omschakelen naar 23 graden een stuk goedkoper maken, maar ik ben bang, dat ze bij de meeste kijkers onder meer door de problemen bij de kaartwissel, hun laatste beetje goodwill hebben verspeeld.

 

Ga ermaar vanuit, dat de meeste Canaldigitaal kijkers nog steeds alleen naar 19 graden kijken.

Totaal omschakelen naar 23 graden gaat hun gegarandeerd klanten kosten.

 

 

Ik hoop, dat we ondertussen niet al te off topic zijn geraakt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Ik denk, dat mijn redenatie ook beperkt opgaat voor de nederlandse markt. Met die paar nederlandse transponders spelen wij ook helemaal geen rol op 19 graden.

De transponderprijs wordt ook veel meer bepaald door de grotere europese landen, zoals Duitsland.

Doordat grote duitse gebieden vroeger slecht verzorgd waren met terrestriale ontvangst, (Heuvels, bergen, etc) zijn daat veel meer mensen aangewezen op satelliet ontvangst.
Van oorsprong zaten al deze duitse zenders fta analoog op 19 graden.

Toen de "Privaten" erbij kwamen hadden deze alle belang erbij ook op 19 graden te kunnen uitzenden. Wanneer ik bij mij in de straat rondkijk, hebben nog veel buren een analoge sat. ontvanger, en beginnen nu bij het defect raken van hun ontvanger om te schakelen op digitaal.
Als ik nu een commerciele zender voor de duitse markt opstart, die niet op 19,2 uitgezonden wordt, mis ik 82.329.758 (2009)kijkers.
Hierdoor is de 19 graden positie een veelgevraagd artikel geworden wat invloed heeft op de prijs.

Voor Nederland en Canaldigitaal zou alles omschakelen naar 23 graden een stuk goedkoper maken, maar ik ben bang, dat ze bij de meeste kijkers onder meer door de problemen bij de kaartwissel, hun laatste beetje goodwill hebben verspeeld.

Ga ermaar vanuit, dat de meeste Canaldigitaal kijkers nog steeds alleen naar 19 graden kijken.
Totaal omschakelen naar 23 graden gaat hun gegarandeerd klanten kosten.


Ik hoop, dat we ondertussen niet al te off topic zijn geraakt.


Daarom lijkt het me handig om ALLE klanten eens te raadplegen en te vragen naar wat men voor schotel en ontvanger heeft. En gelijk een onderzoekje naar zenders doen. Zal wel erg duur zijn om uit te voeren, maar dat is voor beide partijen het beste.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wil een provider als Canaldigitaal een toekomst hebben, zullen ze alle zeilen bij moeten zetten, en om op transponderhuur te besparen, door kompleet naar 23 graden te verhuizen, zal daarbij zeker helpen.

Daarnaast zouden ze eens moeten gaan studeren op een mogelijkheid om met alles naar DVB-S2 - MPEG-4 te schakelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:

Weleens aan gedacht dat Caiway vanaf vandaag nog maar 15 zenders analoog doorgeeft. En dat een kostenbesparing is waar men dan HD verder door kan uitbreiden in het basisaanbod.


Hoezo kostenbesparing... het levert alleen meer bandbreedte op(!)


was er vorig jaar niet een discussie dat die uitzuigers van ziggo 2 analoge kanalen in brabant uitgezet hadden? En nu vinden we kleiner analoge paketten weer positief?

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv

Daarnaast zouden ze eens moeten gaan studeren op een mogelijkheid om met alles naar DVB-S2 - MPEG-4 te schakelen.


Dit is geen optie meer voor CDS maar keiharde noodzaak. CDS heeft niet de middelen om alle NL zenders simultaan in mpeg2 en mpeg4 uit te zenden (want dat betekent minimaal 2 transponders er bij en ik zie dat niet zo maar gebeuren) dus zal er een keiharde omgangsdatum gesteld moeten worden.

Echter zijn ze daar rijkelijk laat mee. Zo'n aankondiging, dat men bijv. per 1 juni 2010 naar mpeg4 overgaat, had men een jaar geleden al moeten doen. Hoe CDS nu bij de kabelaars aan denkt te kunnen haken met alle NL HD zenders (10 stuks inmiddels!) is mij een vraag.

Volgens mij beseffen velen het nog niet helemaal maar CDS is tegen een gigantische achterstand aangelopen waar geen pasklare oplossing voor lijkt te zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740

Volgens mij beseffen velen het nog niet helemaal maar CDS is tegen een gigantische achterstand aangelopen waar geen pasklare oplossing voor lijkt te zijn!


Achterstand? Op wie dan? Het andere alternatief in mijn regio is Ziggo, en die geeft behalve Ned 1 en 2 HD absoluut geen extra HD zenders door t.o.v. Canal Digitaal. En bij UPC betaal je fors voor het HD pakketje...

Je kunt ook overdrijven...

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...