Ga naar inhoud


[firmware 6071 6072]] Open Source versie van firmware RayhTec


MarcelV

Aanbevolen berichten

Rayhtec,

 

Gebruik zelf de 11a versie voor de 6072, werkt op zich met een aantal kleine onvolkomenheden. Het zou ook mooi zijn als er een 11a versie zou zijn voor de 6071.

Ik weet dat deze boxen nog redelijk veel gebruikt worden en alternatieve firmware vindt ik beter dan de orginele.

Het lijkt erop dat je weinig tijd (en/of zin) hebt om de versie nog verder te ontwikkelen, correct me if i am wrong!

Zou het mogelijk zijn van deze firmware een open source versie te maken zodat anderen deze zouden kunnen bekijken/suggesties voor aanpassingen doen of extra zaken bedenken.

Is er interesse hiervoor bij de bezoekers van dit forum (bij mij zeker!) en hoe sta jij er tegenover Raytec?

 

Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@MarcelV,

 

Het MediaHighWay gedeelte kun je in principe naar hartelust veranderen naar je eigen wensen.

 

De HDL van de Philips is her en der gepatched. De broncodes daarvan worden over het algemeen niet vrijgegeven.

 

Wensen/bugs kun je natuurlijk altijd aangeven.

 

btw De 6071 versie is er ook.

 

Groeten,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan wachten we nog even rustig af totdat de firmware goed is getest.

 

Als er voldoende belanstelling is wil ik er wel over gaan nadenken een kanalenljst te maken voor een moter.

 

Dus niet een aangepaste Johan45 kanalenlijst voor 4 satellieten.

Maar met 7° 9° 13° 19° 23° 26° 28° 36° Oost en 1° 4° 7° 8° 12.5° 30° West ....

 

Zoals nogmaals gezegd, bij voldoende belangstelling.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Skytrapper.

 

Stuur hem ff door naar mijn email(zie mijn profiel)

Iemand anders mag ook natuurlijk ...

 

Ik wil de firmware eerst zelf goed getest hebben voordat ik hem op Sat4all plaats.

RayhTec heeft zelf geen 6071 decoder en is voor het testen van de firmware afhankelijk van anderen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat had ik al eerder aangegeven, beter is eerst goed testen en dan pas vrijgeven.

Op Sat4all komt de 6071 fimware niet eerder dan dat hij door RayhTec zelf goed gekeurd en vrijgeven is en uiteraard test ik zelf ook nog even.

 

Bedankt overigens voor de e-mail met bijlage.

Die laat ik dan maar even voor wat het is...

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@rayhtec

 

Om op het orginele onderwerp terug te komen (vraag over open source). Dank je voor je antwoord. Heb zelf wel eens de scripts uit de mhw gehaald en bekeken maar verder niet veel tijd meer voor gehad. Is er misschien ergens een uitleg hoe het allemaal in elkaar zit?

 

Wat betreft de wensen/bugs voor de 11a versie het volgende:

 

1. probleem dat bij het zappen de pid teruggaat naar het irdeto 0622 pid. dit probleem komt bij mij (en anderen volgens de forums) toch een aantal keer per zapsessie voor. Is niet consequent en niet makkelijk te achterhalen wanneer dit precies gebeurd. Denk zelf dat door het zappen soms de s3 pid gemist wordt en dan teruggeschakeld wordt naar de eerste (de irdeto). Het is op te lossen door de juiste pid weer terug te zetten, maar liever natuurlijk pid niet veranderen bij het zappen. (auto systeem op geen, emm blocker uit)

 

2. de management datum wordt niet geupdate zodat je de kaart eens in de paar maanden in een andere ontvanger moet doen om deze te laten updaten. Is ook op verschillende forums te vinden, heractivatie aanvragen helpt niet, alleen in een andere ontvanger.

 

3. af en toe (sporadisch) loopt deze firmware vast bij het zappen, balk met zender info blijft staan of knipperen. Ook heel soms bij het gebruk van de Info toets als er geen gegevens opgehaald kunnen worden. De ontvanger moet uit en aangezet worden.

 

4. je bent bezig met de 6071 versie, heel goed, volgens mij zitten er heel wat mensen op te wachten. Ken er ook een paar die nu met de orig. software draaien omdat de 9i niet werkbaar was.

 

Misschien kunnen andere lezers nog wensen/bugs hieraan toevoegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MarvelV,

 

1. Zover ik het mij nog kan herinneren is dit op gaan treden bij de implementatie van de emu patch maar dit komt bij mij niet tot bijna niet voor zodat ik er geen aandacht aan besteedt.

In het script maj_tcs3.cpi wordt een an ander hiervoor geregeld

 

2. Zowel provider 0 (MANAGMENT) als de provider CANAL worden door de firmware geupdate. Tijdens de S3 ecm afhandeling door de MHW zet ik echter de EMM loader tijdelijk uit anders zie je het beeld af en toe uitvallen. Ik heb echter niet gemerkt dat dit ten koste gaat van het opwaarderen. Je zou de ontvanger op een FTA zender kunnen zetten (BVN oid) Daar zul je toch zeker binnen een kwartier a halfuur een update moeten hebben. Maar ik ben bang dat het probleem bij CanalD ligt.

 

3. geen last van, maar geef even door met welke toetscombinatie je dit krijgt.

 

4. Ik heb deze week pas in de gaten gekregen dat de 6071_9i versie nogal vaak crashed met een S3 kaart, dus daar ben ik nu naar aan het kijken.

 

Groeten,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook bij 3 philips 6072 ontvangers het probleem dat de pid weer terug springt naar irdeto.

En niet af en toe,maar heel regelmatig,hoop dat er nog een oplossing voor komt.

 

 

Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had van diverse kennissen een 10-tal ontvangers voorzien van 11A maar kreeg ze nadien allemaal haast elke avond aan de lijn omdat ze geen beeld meer hadden en dan stond de pit van dat kanaal op Irdeto. Ook klaagde men dat terwijl men keek de ontvanger ineens op standby ging en dat bij zappen bij sommige kanalen het soms wel 10 seconden duurde voordat er beeld kwam. Heb inmiddels alle ontvangers weer van originele software voorzien en daarna belden ze gelukkig niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...