Ga naar inhoud


Ervaring met Vantage 8000S opnamen schokt ongeveer elke 10 minuten


Gast Henri Aalten

Aanbevolen berichten

Gast Henri Aalten

Na ongeveer een half jaar, nieuwe opnamen gemaakt te hebben met mijn Vantage 800S HD

 

Heb in dat de opgenomen zender bij het afspelen, ongeveer elke 10 minuten het beeld even stil staat. (schokt even)

 

Er zit een HDD in, die er door mijn dealer ingezet is, en deze voldoet ook aan de eisen van Vantage.

 

Ik heb een dual LNBF, dus beide tuners worden apart aangestuurd

zowel de sigaal en de kwaliteit zijn goed

 

Heeft dit mogelijk nog met firmware te maken.

of is dit een ander probleem?

 

Heb er hier al veel over gelezen, maar echt een oorzaak niet gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik gebruik ook 02.55.01 op HD8000S.

Ik heb geen schokken bij (timer)opnames op default opnameplek op de interne hdd.

 

Schokt het beeld alleen bij afspelen van hdd?

Is het mogelijk om een korte opname te maken, maar dan niet op de hdd (default) maar op bv usb medium? Of een opname die schokt copieren naar usb medium.

Om te achterhalen of de schok door harddisk datastroom komt, of door het opgenomen videobestand zelf.

 

 

Probeer eens die auto hdd shutdown functie uit te zetten, maar lijkt me dat deze niet automatisch uitgezet wordt als er van afgespeeld wordt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Ik heb zojuist een nieuwe firmware geprobeerd de: 025700

Heb uiteraard wel mijn Aston 1.07 module moeten gebruiken, met de firmware 1.18

 

even een opnamen van 30 minuten, tot op heden ziet dat er goed uit.

 

Weet nu alleen niet zeker, of het gedecodeerd op de HDD komt, zodat ik het veel later weer kan bekijken, of dat mijn kaart niet terug wordt gezet, naar een eerdere datum

 

Meer aanwijzingen zijn natuurlijk welkom.

 

Het beeld schokte alleen bij het afspelen, niet bij gewoon direct naar een zender kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten
Origineel bericht van: Yspriem
Ik heb versie 025502 en heb geen problemen bij het afspelen van een opname na 10 minuten.


Aan het versie nummer 025502 te zien, gebruik jij volgens mij ook een module, welke ??
Link naar reactie
Delen op andere sites

Van schokken heb ik geen last maar tijdens het afspelen van een opname loopt ie soms spontaan vast.

Ik heb meer problemen met de 025501 dan met welke andere versie dan ook. Zo werkt de epg bijvoorbeeld niet naar behoren en vaak zelfs helemaal niet.

Daarnaast heb ik nogal eens de stekker moeten verwijderen om hem weer aan de praat te krijgen.

 

Ik heb de indruk dat het met nieuwe software versies meestal een stap vooruit is en twee achteruit.

 

Maar weer hopen dat het met de 025701 versie allemaal wat beter gaat functioneren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: johnno

Ik heb de indruk dat het met nieuwe software versies meestal een stap vooruit is en twee achteruit.

Misschien even een zijstap, maar je kaart het hierboven zelf aan.
Kun je dit eens toelichten, met (andere) voorbeelden?
Heb je er officiele firmware op staan, of iets anders?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: john

Daarnaast heb ik nogal eens de stekker moeten verwijderen om hem weer aan de praat te krijgen.


EEh er zit een main power schakelaar achterop. Die kan je ook even uit/aan doen.

Ikzelf heb de afgelopen maand maar 2x meegemaakt dat ie niet reageerde op bediening. Geen echte oorzaak voor gevonden(was na timer opname dat ie niet uit ging)
Dan was idd even spannings onderbreking(hier dmv schakelaar achterop) de oplossing. Bedenk wel dat de harddisk er niet bepaald blij mee is, als die gebruikt wordt en spanning wordt onderbroken.

Maar ja elke nieuwe firmware maakt het apparaat weer stabieler als ik zo lees wat er bioj de release notes sta.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: johnno

Ik heb de indruk dat het met nieuwe software versies meestal een stap vooruit is en twee achteruit.

Misschien even een zijstap, maar je kaart het hierboven zelf aan.
Kun je dit eens toelichten, met (andere) voorbeelden?
Heb je er officiele firmware op staan, of iets anders?


Ik dacht eigenlijk dat ik dat hier al deed. De laatste software die ik mijn ontvanger toegestopt heb zal ongetwijfeld dingen verbeterd hebben maar ik heb er ook gratis een niet meer functionerende epg en vastlopers bij gekregen. En eerdere software updates hadden soortgelijke gevolgen.

Dat bedoel ik dus met twee stappen terug. Zoals ik reeds meldde heb ik op dit moment de 025501 versie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vermeld die bugs dan ook even op de "My Vantage" site(bugreport). Dan zijn ze (Vantage) ervan op de hoogte.

Of op het Vantage forum, bij de "HD8000'er serie" staat een topic waarbij ook Nederlands<->Duits vertaal links staan. (die had ik gestart)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henri Aalten
Origineel bericht van: Yspriem
Ik heb versie 025502 en heb geen problemen bij het afspelen van een opname na 10 minuten.


Aan het versie nummer 025502 te zien, gebruik jij volgens mij ook een module, welke ??


Nee ik gebruik geen module. Gewoon in de gleuf van het apparaat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Heb 2 timer opnamen tegelijk gemaakt met de Vantage 8000S

 

Gebruik de originele firmware, 02570

gebruik een Aston 1.07 module met firmware 1.18

 

Van beide opnamen wordt ongeveer 2 seconden opgenomen,

en dat was het dan !!!!!!

 

Deze ontvanger, is dus niet in staat, om met een twin tuner 2 zenders tegelijk op te nemen ??

 

Of komt dit door de module ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...