Ga naar inhoud


Cana Digitaal verkeerd beeld formaat HELP !


Gast Absrnd

Aanbevolen berichten

ik heb alles van Canal digitaal aangesloten en loopt als een zonnetje, alleen het beeld formaat wil niet goed omschakelen,

mijn Philips ontvanger staat op 16:9 en LCD tv ook op 16:9, maar bij 4:3 uitzendingen schakelt het beeld formaat niet om en is alles uitgerekt.

 

ik heb al diverse instellingen geprobeerd maar het beeld schakelt niet auto om frown

de Samsung LCD kan na insteken HDMI kabel alleen op 4:3 / 16:9 / 4:3 breed / zoom staan, Auto breed is niet te selecteren.

ik neem aan dat de ontvanger het beeld automatisch in het goede beeld formaat omzet en naar mijn TV stuurt ?

is er een speciale instelling in de decoder ?, moet ik het in een bepaalde volgorde doen ?

 

appartuur:

 

PhilipsDSR 7121 hd satelliet ontvanger

Samsung LE46N71

HDMI kabel aansluiting

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Absrnd
ik heb alles van Canal digitaal aangesloten en loopt als een zonnetje, alleen het beeld formaat wil niet goed omschakelen,
mijn Philips ontvanger staat op 16:9 en LCD tv ook op 16:9, maar bij 4:3 uitzendingen schakelt het beeld formaat niet om en is alles uitgerekt.

ik heb al diverse instellingen geprobeerd maar het beeld schakelt niet auto om frown
de Samsung LCD kan na insteken HDMI kabel alleen op 4:3 / 16:9 / 4:3 breed / zoom staan, Auto breed is niet te selecteren.
ik neem aan dat de ontvanger het beeld automatisch in het goede beeld formaat omzet en naar mijn TV stuurt ?
is er een speciale instelling in de decoder ?, moet ik het in een bepaalde volgorde doen ?

appartuur:

PhilipsDSR 7121 hd satelliet ontvanger
Samsung LE46N71
HDMI kabel aansluiting


Ik raad je aan dit te melden op een ander forum waar CDS ook zit. (link staat op de website van CDS).

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de instellingen op beide apparaten bevestigd smile

het vreemde is ook dat als ik de instellingen van 16:9 verander in 4:3 er geen verschil is :?

 

na een beetje verder rondvragen krijg ik het idee dat dit misschien gaat werken als ook een Scart kabel aan mijn tv hang ?

 

ik hoop het niet want dat is weer een dikke kabel erbij frown

 

is dit bij iedereen zo ?, ga ik vanavond proberen.

 

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik de HDMI kabel er in steek dan is de optie "auto breed" niet meer selecteer baar, waarschijnlijk zal dit niet het geval zijn met een Scart aansluiting, maar dan heb ik geen HD signaal meer frown

 

ik ga vanavond proberen een combie HDMI+Scart aansluiting smile

 

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Exact hetzelfde probleem hier bij mijn zoon met een Topfield Digitenne tuner en zijn TVE flatscreen.

 

Diverse scartkabels geprobeerd, Coaxiaal, maar niks. Op de flatscreen van Philips in de woonkamer gaat het goed. Zowel met verschillende scarts als met coax.

 

Beeld van DVD op de TVE gaat wel op 4:3 (wel langgerekt (V+) beeld)

 

Schiet mij maar lek.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

tsja, waar ligt het probleem dan eigenlijk ?

 

is het de Philips decoder die niet goed signaal doorgeeft, of mijn TV die niet goed om schakelt, of het signaal niet kan ontvangen.

 

ik vindt het overigens nog steeds vreemd dat de 4:3 of 16:9 setting op de decoder geen verschil geeft op mijn TV confused

 

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is de Philips ontvanger die het signaal niet goed doorgeeft.

Heb het met verschillende merken tv's ondervonden. (sony/philips/samsung) Ik heb zelf een Clarke-Tech 5000 ontvanger en die staat ingesteld op >Pillar-Box< als ik die op >Full Sreen< zet is het net als op die Philips. Op mijn Sony tv staat de beeldregeling op: Wide, Auto formaat: Aan en het beeld bereik op Hoge resolutie. Alle zenders worden dan in het goede formaat op het scherm gezet. Groeten Dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

afgelopen weekend getest, en met SCART werkt het probleemloos, maar dan geen HD kwaliteit frown.

 

maar na een belletje me CD komt toevallig vandaag een firmware update uit voor mijn Philips en zou dit opgelost moeten zijn ....hopen we smile

 

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas !

getest met de nieuwe firmware, en nu is er totaal geen optie meer om 4:3 of 16:9 te selecteren.

en het beeld formaat is nog steeds niet goed, en moet ik nog steeds handmatig omschakelen van beeld formaat frown

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...