Ga naar inhoud


[Elektra] Magic Sing Karaoke - Model: ED-9000 - microfoonelement defect ?


SatBaron

Aanbevolen berichten

Schoondochter lief kwam met een Magic Sing Karaoke Microfoon binnen stappen, met het verzoek deze te kunnen repareren, want er komt geen geluid meer uit de microfoon.

Misschien zit er wel een draadje los. (heb ik wel eens vaker gehoord).

Volgens mij zit er een dynamisch element in - (ik zal er twee plaatjes bij doen).

Ik heb hem al getracht door te meten met een ohm-meter, maar deze geeft [-OL-] aan en ik weet niet of zo'n element wel met een ohm-meter is door te meten ?

Heeft iemand er kennis van hoe dit anders is te testen ?

 

Bij voorbaat dank voor een helpende reaktie.

 

Met vriendelijke groet,

SatBaron

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ziet er inderdaad een dynamisch element uit, signaaloutput max 5mV.

Met een goeie stem en een oscillo kan je zien of het element werkt, met een Ohmmeter kan je de spoel doormeten ca 1kOhm.( er zijn er ook hoogohmige(100kOhm), maar die worden bijna niet meer gebruikt)

Ook kan je deze op de mic.input van je soundcard uittesten...

Als het geen output geeft, en geen Ohmse meting, dan is er een onderbreking (vallen!!!)

Dan moet je het element voorzichtig openen en met de loep even op een minuscule onderbreking proeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jan Ambers,

 

Hartelijk bedankt voor je reaktie !

Zoals ik al in mijn draadje aangaf, heb ik het element reeds doorgemeten met de ohmmeter en deze gaf oneindig aan.

Ook heb ik deze al op de soundcard uitgetest echter zonder geluid eruit te krijgen.

Het laatste wat je aanhaalde zal het dan wel zijn n.l. een onderbreking in de spoel en idd waarschijnlijk door een keer laten vallen.

Maar...... nu het openen van het element, deze heb ik al aandachtig bekeken en zie dat het ding behoorlijk is ingegoten in de kunststof (foto).

Dus dat zal nog een hele tour worden om hem open te krijgen.

Ook weet ik niet of een nieuw LOS element te verkrijgen is van dat formaat en ongeveer met de zelfde specs.

 

Wordt vervolgd.....

 

Met vriendelijke groet,

SatBaron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meeste oude CB microfonen hebben een dynamische cel...

Uit ervaring weet ik dat veelal op het vertikale printje waar de draden aan gesoldeerd zijn dat er onderbrekingen optreden, en met twee kopspelden en krokoklemmen kan je wel eens door de vernislaag prikken, zonder dat ragfijne draadje door te prikken, en zo vast te stellen waar de onderbreking zit...

en veelal kan je onder de lijmlaag nog een reddend dropje soldeer aanbrengen, zelden onderbreekt de spreekspoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@-Matchless

Citaat:
Los element is het makkelijkste.

 

je haalt van die oordopjes koptelefoon en je hebt er nog een reserve microfoon bij

Van deze oordopjes heb ik er diverse van liggen, maar geven allemaal lang niet genoeg versterking.

Met de volumeknop helemaal open, is er nog te weinig geluid.

 

Desondanks, dank ik je hartelijk voor de reaktie en het meedenken !

 

Met vriendelijke groet,

SatBaron

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...