Ga naar inhoud


opnemen en kijken op HD recorder en CI+ module


LAURO2008

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Mijn vriend Paolo heft het volgende probleem:

 

Sinds kort heb ik een Samsung led tv gekocht en ik heb de oude Casema Samsung decoder vervangen d.m.v. een CI+ CAM module.

Die heb ik aan de achterkant van de tv aangesloten met een smartcard van Ziggo erin, waarmee ik digitale tv en HD kanalen ontvang.

Tot zover werkt het prima.

Het probleem is dat ik niet meer weet hoe ik vanuit mijn DVD Hard Disk recorder kan opnemen terwijl ik een andere zender bekijk.

Ik bedoel: ik heb de DVD Hard Disk decoder d.m.v.een scart kabel aangesloten op de tv en ik kan direct opnemen, maar ik kan niet tegelijk iets anders bekijken of de tv uitzetten.

 

 

Met de oude Samsung decoder kwam de antenna kabel in de decoder, vervolgens was die met een kabel aan de tv gekoppeld en met een scart aan de tv en een scart aan de DVD HDD recorder. Ik kon toen een digitale programma opnemen terwijl ik een andere analoog programma keek of de tv uitstond.

Dat gaat nu niet meer omdat de CI+ module in de tv zit en de antenna kabel komt nu direct de tv in.

 

 

Weet iemand hoe het moet?

 

 

Alvast bedankt,

 

Paolo

 

Clarke Tech 4100 HD plus | Gibertini 104 cm | Black Ultra | Diablo 2 | Clarke Tech HH 390 | 75° E - 58° W | Optoma HD25E 3D  Samsung 55' 6700 | MED600X 3D | PS3 slim | Denon X3000| JBL ES 100 | JBL ES 25 C | JBL ES 20 | JBL ES 150 P

Link naar reactie
Delen op andere sites


Verbind je oude Casema-ontvanger met je DVD-recorder. Je hebt dan een tweede chipkaart nodig. Voordeel is wel dat zowel TV als DVD-recorder allebei digitaal signaal krijgen.

 

Als je kijkt naar de situatie waar het heen gaat (geen analoog signaal meer), dan heeft ieder apparaat uiteindelijk een ingebouwde of externe ontvanger nodig met chipkaart. Ofwel, toekomstige videorecorders zullen een DVB-C-tuner ingebouwd hebben. Voor oude apparatuur is een oude ontvanger zoals zo'n Casema-ontvanger een prima candidaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dear Zuppelan,

 

Hartelijk dank voor de snelle hulp!

 

 

Nog 2 vragen:

1)de oude Casema ontvanger is alleen voor digitale tv en niet voor HD, de CI + module voor beide. Moet de Casema kabel dan direct de tv in vanuit de muur of toch eerst de Samsung Casema decoder in en daarvandaan een coax naar de tv?

En zoja, ontvang ik nog de HD zenders van Ziggo?

2) verbind ik de oude Casema ontvanger vervolgens met 2 scart kabels aan de tv en aan de DVD HDD of alleen met 1 scart kabel aan de DVD HDD?

 

Alvast bedankt,

 

 

Paolo

 

Clarke Tech 4100 HD plus | Gibertini 104 cm | Black Ultra | Diablo 2 | Clarke Tech HH 390 | 75° E - 58° W | Optoma HD25E 3D  Samsung 55' 6700 | MED600X 3D | PS3 slim | Denon X3000| JBL ES 100 | JBL ES 25 C | JBL ES 20 | JBL ES 150 P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: LAURO2008

Dear Zuppelan,

Hartelijk dank voor de snelle hulp!


Nog 2 vragen:
1)de oude Casema ontvanger is alleen voor digitale tv en niet voor HD, de CI + module voor beide. Moet de Casema kabel dan direct de tv in vanuit de muur of toch eerst de Samsung Casema decoder in en daarvandaan een coax naar de tv?
En zoja, ontvang ik nog de HD zenders van Ziggo?


De Casema-kabel moet eerst door de Samsung-ontvanger en daarvan naar de TV. Een alternatief is een Coax-splittertje te gebruiken, je sluit dan TV en Samsung-ontvanger aan op het splittertje en het splittertje op de muuraansluiting.

Origineel bericht van: LAURO2008

2) verbind ik de oude Casema ontvanger vervolgens met 2 scart kabels aan de tv en aan de DVD HDD of alleen met 1 scart kabel aan de DVD HDD?


Er zijn twee scartkabels nodig. Allereerst een scartkabel tussen Casema-ontvanger en DVD-recorder. Dat stelt de recorder in staat op te nemen. Maar, je wilt opgenomen materialen ook weer kunnen afspelen en dat bereik je met een scartkabel tussen recorder en televisie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Fantastisch! Dank je wel !!! :D

 

 

Dear Zuppelan,

 

Bedankt also from my side !

 

Lauro :D

 

Clarke Tech 4100 HD plus | Gibertini 104 cm | Black Ultra | Diablo 2 | Clarke Tech HH 390 | 75° E - 58° W | Optoma HD25E 3D  Samsung 55' 6700 | MED600X 3D | PS3 slim | Denon X3000| JBL ES 100 | JBL ES 25 C | JBL ES 20 | JBL ES 150 P

Link naar reactie
Delen op andere sites

DVD is ongeschikt voor HD-signalen, dus een SD-ontvanger kan het probleem niet zijn. De scartkabel ook niet, die analoge scartkabel kan meer detail weergeven dan het digitale signaal kan leveren... (Scart is elektrisch vrijwel gelijk aan VGA) Grootste beperking in beeldkwaliteit zal de compressie van zijn DVD-recorder zijn. In ieder geval gaat hij er flink op vooruit ten opzichte van het analoge RF-signaal wat de oude situatie was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zuppelan
Origineel bericht van: LAURO2008

Dear Zuppelan,

Hartelijk dank voor de snelle hulp!


Nog 2 vragen:
1)de oude Casema ontvanger is alleen voor digitale tv en niet voor HD, de CI + module voor beide. Moet de Casema kabel dan direct de tv in vanuit de muur of toch eerst de Samsung Casema decoder in en daarvandaan een coax naar de tv?
En zoja, ontvang ik nog de HD zenders van Ziggo?


De Casema-kabel moet eerst door de Samsung-ontvanger en daarvan naar de TV. Een alternatief is een Coax-splittertje te gebruiken, je sluit dan TV en Samsung-ontvanger aan op het splittertje en het splittertje op de muuraansluiting.

Origineel bericht van: LAURO2008

2) verbind ik de oude Casema ontvanger vervolgens met 2 scart kabels aan de tv en aan de DVD HDD of alleen met 1 scart kabel aan de DVD HDD?




Er zijn twee scartkabels nodig. Allereerst een scartkabel tussen Casema-ontvanger en DVD-recorder. Dat stelt de recorder in staat op te nemen. Maar, je wilt opgenomen materialen ook weer kunnen afspelen en dat bereik je met een scartkabel tussen recorder en televisie.


Goedenavond,


Ik heb alles aangesloten zoals door jou geadviseerd maar het werkt niet, d.w.z. het neemt niet op. Ik heb alles geprobeerd maar het werkt gewoon niet. Suggesties?

Sorry! Nog even een samenvatting van de aansluitingen: de tv kabel komt van de muur de oude Casema decoder in, en daarvandaan gaat een kabel naar de tv, waar ook een CI+ module met een tweede smartcard in zit.
Van de Samsung decoder gaat een scart naar de DVD HDD en daarvandaan een tweede scart naar de tv. Toch als ik de DVD recorder aanzet en probeer op te nemen wordt alleen maar een zwarte scherm opgenomen...


Ik weet het niet meer!

Clarke Tech 4100 HD plus | Gibertini 104 cm | Black Ultra | Diablo 2 | Clarke Tech HH 390 | 75° E - 58° W | Optoma HD25E 3D  Samsung 55' 6700 | MED600X 3D | PS3 slim | Denon X3000| JBL ES 100 | JBL ES 25 C | JBL ES 20 | JBL ES 150 P

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik heb alleen de kanalen op de dvd HDD ingesteld, verder niets ingesteld.

Het gek is dat de tv de oude Casema decoder erkent alleen als de dvd HDD uit staat, anders niet.

Je kan namelijk met de afstandbediening van de tv de "source" kiezen, tussen tv- scart- hdmi en pc.

Omdat zowel dvd HDD en de Samsung decoder op de scart aangesloten zijn, kunnen ze niet tegelijk werken, tenminste zo lijkt het...

 

En ik zou niet weten hoe ik de dvd recorder kan instrueren om dat te doen, om antwoord op je vraag te geven

Clarke Tech 4100 HD plus | Gibertini 104 cm | Black Ultra | Diablo 2 | Clarke Tech HH 390 | 75° E - 58° W | Optoma HD25E 3D  Samsung 55' 6700 | MED600X 3D | PS3 slim | Denon X3000| JBL ES 100 | JBL ES 25 C | JBL ES 20 | JBL ES 150 P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de TV de Casema-ontvanger herkent als de DVD-recorder uit staat is volgens verwachting, dat betekent dat het goed werkt. Een apparaat met scartaansluitingen dat uit staat geeft namelijk het apparaat op de scartingang door op de scartuitgang. Zodra je je DVD-recorder uit zet geeft hij dus het signaal dat hij van de Casema-onvanger binnenkrijgt door aan de televisie.

 

Je moet geen kanalen instellen op je DVD-recorder. Immers, het apparaat heeft alleen maar een analoge tuner ingebouwd, en dat is in het digitale tijdperk niet bruikbaar.

 

Heeft je DVD-recorder een tunerstand? Zo ja, stel met de afstandsbediening van de TV in dat de televisie de scartaansluiting weergeeft waarop de DVD-recorder is aangesloten.

 

Ga dan met de afstandsbediening van de DVD-recorder zappen. Je DVD-recorder heeft als het goed ook een mogelijkheid de "source" te bepalen, tussen scart, tuner enz. De uitdaging is dus terwijl de DVD-recorder aan staat, met de afstandsbediening van de DVD-recorder dusdanig te zappen dat je het beeld van de Casemaontvanger te zien krijgt.

 

Zodra je dat hebt, kun je natuurlijk met een druk op de rode opneemknop beginnen met opnemen, en ik denk dat op dat moment ook direct duidelijk wordt hoe het apparaat kunt programmeren op een bepaald tijdstip van de scart op te nemen.

 

P.S. Heb je merk/model van de DVD-recorder? Misschien is er op internet ergens een handleidinkje van het apparaat te vinden waar we even in kunnen neuzen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Beste Zuppelan,

 

bij deze in rood naast je opmerkingen wat antwoorden op je vragen.

Ik ben best lastig, weet ik, maar ik heb net een mooie tv van Samsung en verwacht wel vooruit te gaan i.p.v. achteruit!!!

 

Nogmaals hartelijk dank voor je moeite en tijd,

 

Paolo

 

 

Clarke Tech 4100 HD plus | Gibertini 104 cm | Black Ultra | Diablo 2 | Clarke Tech HH 390 | 75° E - 58° W | Optoma HD25E 3D  Samsung 55' 6700 | MED600X 3D | PS3 slim | Denon X3000| JBL ES 100 | JBL ES 25 C | JBL ES 20 | JBL ES 150 P

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Sorry Zuppelan.....

 

Dat de TV de Casema-ontvanger herkent als de DVD-recorder uit staat is volgens verwachting, dat betekent dat het goed werkt. Een apparaat met scartaansluitingen dat uit staat geeft namelijk het apparaat op de scartingang door op de scartuitgang. Zodra je je DVD-recorder uit zet geeft hij dus het signaal dat hij van de Casema-onvanger binnenkrijgt door aan de televisie.Ok, dit is duidelijk

 

Je moet geen kanalen instellen op je DVD-recorder. Immers, het apparaat heeft alleen maar een analoge tuner ingebouwd, en dat is in het digitale tijdperk niet bruikbaar.Hoe kan ik die kanalen weer eruit halen?

 

Heeft je DVD-recorder een tunerstand? Zo ja, stel met de afstandsbediening van de TV in dat de televisie de scartaansluiting weergeeft waarop de DVD-recorder is aangesloten.De tv heeft alleen een scartaansluiting, dat is correct ingesteld

 

Ga dan met de afstandsbediening van de DVD-recorder zappen. Je DVD-recorder heeft als het goed ook een mogelijkheid de "source" te bepalen, tussen scart, tuner enz.Dit is niet mogelijk vrees ik, of ik kan het niet vinden. Je kan wel een "input select" knop gebruiken, maar ik krijg het beeld van de Casema ontvanger niet te zien. Lastig!!!

De uitdaging is dus terwijl de DVD-recorder aan staat, met de afstandsbediening van de DVD-recorder dusdanig te zappen dat je het beeld van de Casemaontvanger te zien krijgt.

 

Zodra je dat hebt, kun je natuurlijk met een druk op de rode opneemknop beginnen met opnemen, en ik denk dat op dat moment ook direct duidelijk wordt hoe het apparaat kunt programmeren op een bepaald tijdstip van de scart op te nemen.

 

P.S. Heb je merk/model van de DVD-recorder? Misschien is er op internet ergens een handleidinkje van het apparaat te vinden waar we even in kunnen neuzen.Mijn DVD HDD recorder is een Sony RDR-HX710 ShowView

 

 

 

 

Clarke Tech 4100 HD plus | Gibertini 104 cm | Black Ultra | Diablo 2 | Clarke Tech HH 390 | 75° E - 58° W | Optoma HD25E 3D  Samsung 55' 6700 | MED600X 3D | PS3 slim | Denon X3000| JBL ES 100 | JBL ES 25 C | JBL ES 20 | JBL ES 150 P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de handleiding van je recorder hier gevonden:

 

http://www.gebruikershandleiding.com/Sony-RDR-HX710/handleiding-5-48885.html

 

De procedure staat beschreven op bladzijde 55. Ofwel, om live op te nemen:

- De Casema-ontvanger moet aangesloten zijn op de scartaansluiting gemarkeerd met "L3".

- Plaats een lege DVD.

- Druk op "INPUT SELECT" totdat L3 de opnamebron is.

- Druk op "REC MODE" op de opname te starten en eventueel herhaaldelijk om de juiste opnamemode te kiezen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...