Ga naar inhoud


opnemen en kijken op HD recorder en CI+ module


LAURO2008

Aanbevolen berichten

 

Beste Zuppelan + Forum maat,

 

Het is eindelijk gelukt!!!

 

 

Jouw verhaal over de "L3" had ik inderdaad al gelezen en gedacht. Het probleem was dat ik tijdens het zappen via de knop "INPUT SELECT" de lijn 3 gewoon kwijt was...!

Het ging van lijn 1 naar lijn 2 en dan naar lijn 4, alsof lijn 3 buiten werking was.

Toen dacht ik dat aan de scart instellingen lag m.b.t. de koppelingen tussen de 3 apparaten ( tv, DVD recorder en Casema decoder).

 

 

Ik heb dus de handleiding van de DVD recorder gepakt en weer gekeken hoe je een decoder moet koppelen en daar zag ik gelijk de fout!!!

Ik had ingesteld:

- Lijn 1: tv (correct)

- Lijn 3: decoder ( deze moest op video/RGB ingesteld zijn!!!)

 

 

Dus ging ik dat even veranderen en ja hoor, gelijk was L3 weer te vinden via "INPUT SELECT" en alles werkte!!!

 

 

Soms is de oplossing zo simpel en je ziet het gewoon niet...!

 

 

Ik wil je nogmaals danken voor al je tijd en ondersteuning. Het is een leuke uitdaging geweest!

 

 

Maar toch, nu dat het eindelijk gelukt is, en als je het nog leuk vindt ( misschien heb je nu zoiets van " laat me nu met rust man!) heb ik nog een interessante problem solving voor je.

 

 

Als we het hele traject nog eens doornemen en we starten vanuit de basis weten we het volgende( je hebt het zelf heel goed uitgelegd in een van je eerste mails):

Je hebt 2 scart kabels nodig, namelijk 1 vanuit de Decoder van Casema naar de DVD recorder om de digitale uitzendingen op te kunnen nemen en de 2e vanuit de DVD recorder naar de tv om de dvd's en opgenomen uitzendingen op de tv te kunnen afspelen.

De eerste scart komt op de L3 ingang van de DVD recorder, de tweede zit op de L1 scart aansluiting van de recorder.

Let op, nu komt de vraag( eindelijk, denk je!!!):

Als ik nu de scart kabel op de L3 loskoppel( dus geen verbinding tussen Casema decoder en DVD recorder) en ik gebruik op de L3 een scart kabel ook naar de tv, en tegelijk doe ik de antennakabel vanuit de muur direct de tv in, denk je niet dat het kan werken?

Ik zou toch van de oude Casema decoder af willen zijn, je hebt het al door!!! Vervelend eh!?

Ik kan me niet voorstellen dat je de decoder nog nodig hebt terwijl je de CI + module in de tv ingebouwd hebt...

 

 

Ik ben heel benieuwd naar je mening en sorry voor het extraatje! Ik hoop dat je net zoals ik ook leuk vindt om over al die technologische spelletjes te denken.

 

Groetjes en bedankt,

 

Paolo

 

 

Dear Zuppelan...thanks again also from my side...Prettige Kerstdagen en een Gelukkig Nieuwjaar !!!

 

Lauro

Clarke Tech 4100 HD plus | Gibertini 104 cm | Black Ultra | Diablo 2 | Clarke Tech HH 390 | 75° E - 58° W | Optoma HD25E 3D  Samsung 55' 6700 | MED600X 3D | PS3 slim | Denon X3000| JBL ES 100 | JBL ES 25 C | JBL ES 20 | JBL ES 150 P

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dag Paolo en Lauro,

 

Bij dat het werkt en graag gedaan.

 

Het voornaamste gevolg als je de televisie op L3 aansluit, is dat de televisie het beeld waar je momenteel naar kijkt naar de DVD-recorder stuurt, de televisie heeft maar 1 tuner en kan dus maar op 1 kanaal tegelijk afstemmen. Je kunt dan niet één kanaal opnemen en naar een ander kanaal kijken.

 

Dat is waar we die Casema-ontvanger voor inzetten: De Casema-ontvanger levert het beeld dat opgenomen wordt, de televise kan dan vrijelijk op een ander kanaal gezet worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...