Ga naar inhoud


Dunne egalisatielaag op bestaande vloertegels mogelijk ?


Crazy Sat

Aanbevolen berichten

Heb hier een ruimte van bestaande vloertegels.Tussen deze tegels zijn er ontzettend veel voegen eruit zodat er reeds meerdere vloertegels gebroken zijn. Het gaat hier om vloertegels van ongeveer 30 jaar oud , dus kan ik deze nergens meer terugvinden en eventueel nieuwe plaatsen.De vloer is nog prima egaal , m.a.w. nog mooi waterpas.

Nu heb ik ergens gehoord dat het mogelijk zou zijn om over deze bestaande vloertegels een heel dunne laag aan te laten leggen ( zo een twee millimeter )die heel sterk zou zijn.

Bestaan er hiervoor speciale firma's die dit aankunnen ?

 

 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Toen ik hier in Oosterbeek het huis kocht lag er een dunne laag egaline over de tegels in de keuken.

 

Omdat de tegels nog mooi waren heb ik de egaline er weer afgehaald.

Dat was in een middagje gebeurd zonder dat de tegels er van te lijden hadden.

 

Met andere woorden, de egaline hecht niet zo heel erg goed op een harde gladde tegel.

Ik zou het om die reden zelf niet aandurven om een nieuwe dure vloer over zo'n ondergrond heen te zetten.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter aanvulling , deze tegels zijn gelegen op betongewelven ( boven een kelderverdiep ) .Op die gewelven een 6 cm isomolaag , hierop electrische vloerverwarming en hierop een gegoten chape van 7 cm.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo loszittende tegels verwijderen en de gehele vloer controleren op loszittende tegels.

vervolgens ter plaatsen van de verwijderde tegels de vloer voorprimeren met een vloerprimer b.v. eurocol 044

daarna de gaten vullen met 940 van dezelfde fabrikant.

daarna kun je de vloer in zijn geheel egalizeren met eurocol 990 ditect. deze egaline is speciaal voor op bestaand plavuizen.

eventuele verdere vragen en/of advies gaarne per bp.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er electrische vloerverwarming onder ligt zou ik even niet gaan kango en dan trilt dat lekker kapot.

Oude tegels met de hand voorzichtig eruit hakken.

Goed schoonmaken en egaline erop.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet helemaal waar.

 

Wij hebben een woning gehad met vloerverwarming als hoofdverwarming met een donkerbruine boeren tegelvloer.

Hebben de vloer laten egaliseren en een nieuwe tegel over laten leggen.

Het opwarmen duurt wat langer, maar hij blijft ook langer warm.

No problem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt met de juiste tegels ! en tegellijm (voor vloer) PRIMA over bestaande tegels zonder een tussenlaag.

je MOET wel een goede voegmortel gebruiken voor de tegelvloer

 

juiste tegels betekend dat ze een binnen de hoogste klasse vallen mbt vlakheid en maatvastheid.

in belgique zal er wel een andere gehanteerd worden dan in hollanda

 

maar het pools tegeltje dat zo hol of bol als een patatochips is kun je hier niet gebruiken.

 

de vloerverwarming (systeem electrisch) is traag dus die 8 mm + lijmdikte is dan ook geen probleem meer.

 

ciao

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...