Ga naar inhoud


waar t beste klacht indienen over een ambassade.


gigantaandemuur

Aanbevolen berichten

dit kan ook no gigantaandemuur:•Bewijsstukken die aantonen dat de vreemdeling over voldoende middelen van bestaan beschikt voor het verblijf, doorreis en/of terugreis. Bijvoorbeeld door één of meer bankafschriften of reischeques te overleggen of met contant geld aan te tonen dat hij minimaal € 34 per dag heeft tijdens de duur van het visum. De vreemdeling heeft hiervoor niet per definitie een arbeidscontract nodig. Hij kan misschien met andere documenten aantonen dat hij minimaal de € 34 per dag heeft, zoals bankafschriften.

dus ff 3060 euro op haar rekening bij schrijven en ze moeten op deze grond haar laten gaan.

succes ik hoop dat het lukt

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

En zelfs als je de regels helemaal goed toepast is er altijd nog de ambtenaar van de ambassade die een negatief advies kan geven. Waarop dit advies dan is gebaseerd is niet op te vragen en wordt niet bekend gemaakt. Ook niet aan de aanvrager.

Verder worden er in sommige landen stempels in reispapieren (paspoort) gezet dat een Schengen visum door desbetreffende ambassade of consulaat is afgewezen. Lekker gemakkelijk voor aanvragers die het elders of nogmaals willen proberen.

 

Dat je over voldoende inkomsten moet beschikken als je iemand over wilt laten komen is denk ik iedereen wel bekend. Een garantstelling met bijbehorend bewijs (bankafschrift / werkgeversverklaring / jaaropgaaf) is zo geregeld (voor zelfstandigen een opgaaf van de IB). Ook de ziektekostenverzekering is bij iedereen wel bekend. Maar dan nog lijkt het er vaak op dat een visumaanvraag valt of staat bij de willekeur van de ambtenaar achter de balie van het loket bij de ambassade / consulaat.

Zelfs het zonder problemen meermalen achtereen verkrijgen van een multiple entry Schengen visum is geen garantie dat de volgende niet wordt geweigerd. Dit heb ik het afgelopen jaar zakelijk meegemaakt.

Het lijkt er op dat er een hoge mate van willekeur is bij ambassades en consulaten. Verder lijkt het wel of er bij deze NL instanties in den vreemde het personeel wordt geselecteerd op hufterig gedrag. Heb wel eens een "meningsverschil" gehad in een NL consulaat waar men me als voetveeg dacht te behandelen.

 

Dat er een schifting moet worden gemaakt is duidelijk. We zitten hier niet te wachten op allerhande vreemdelingen die hier alleen maar lijken te komen om uit de ruif van sociale zekerheid en op kosten van de werkende Nederlander mee te eten. Maar de willekeur verbaast mij in elk geval hogelijk.

 

succes,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Voor zoiets was ik nu al bang je kunt je klacht bij de ombudsman wel weer intrekken vermoed ik
De klacht kan idd niet over de wetgeving gaan alleen over de manier van behandelen is niet echt zinvol maar ik laat t even aan de ombudsman over.

Citaat:
Ook is het niet slim om er geen retourticket bij te doen
Daar ben ik al een keer ingetrapt bij de 1e visa aanvraag gelukkig heeft eva air toen nog 80 procent terug betaald.

Citaat:
Mixed-couples forum vindt je lotgenoten. Neem aldaar contact op met gebruiker prawo, hij is advocaat vreemdelingenzaken en een deskundige op dit gebied.

Advocaten nemen we niet hebben we ook niet nodig want er is geen noodzaak t was alleen leuk geweest nu slaan we de stap even over en gaan we de zaak daar langzaam opbouwen.
Lijkt me een beter investering ook.

Citaat:
Hij kan misschien met andere documenten aantonen dat hij minimaal de € 34 per dag heeft, zoals bankafschriften.
dus ff 3060 euro op haar rekening bij schrijven en ze moeten op deze grond haar laten gaan.
Lg me dan is uit waarom ik host moet zijn en tot 10000 euro aansprakelijk moet zijn gedurende 3 maanden.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gigantaandemuur
Citaat:

Voor zoiets was ik nu al bang je kunt je klacht bij de ombudsman wel weer intrekken vermoed ik
De klacht kan idd niet over de wetgeving gaan alleen over de manier van behandelen is niet echt zinvol maar ik laat t even aan de ombudsman over.

Citaat:
Ook is het niet slim om er geen retourticket bij te doen
Daar ben ik al een keer ingetrapt bij de 1e visa aanvraag gelukkig heeft eva air toen nog 80 procent terug betaald.

Citaat:
Mixed-couples forum vindt je lotgenoten. Neem aldaar contact op met gebruiker prawo, hij is advocaat vreemdelingenzaken en een deskundige op dit gebied.

Advocaten nemen we niet hebben we ook niet nodig want er is geen noodzaak t was alleen leuk geweest nu slaan we de stap even over en gaan we de zaak daar langzaam opbouwen.
Lijkt me een beter investering ook.

Citaat:
Hij kan misschien met andere documenten aantonen dat hij minimaal de € 34 per dag heeft, zoals bankafschriften.
dus ff 3060 euro op haar rekening bij schrijven en ze moeten op deze grond haar laten gaan.
Lg me dan is uit waarom ik host moet zijn en tot 10000 euro aansprakelijk moet zijn gedurende 3 maanden.


Als je je zo opstelt zoals hier kan ik me voorstellen dat
je tegenwerking krijgt.

Bij die heren/dames moet je je altijd opstellen als of je dom
bent en hun nederig vragen hoe en wat ,na het toneelstuk bij
de heren/dames kan je meestal lachend bij hun het gebouw verlaten met de opmerkingen "wat zijn dat toch domme mensen"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...