Ga naar inhoud


waar t beste klacht indienen over een ambassade.


gigantaandemuur

Aanbevolen berichten

Ik wil graag een klacht indienen over een nederlandse ambassade in t buitenland.

Nu heb ik de volgende 2 gevonden ministerie van buitenlandse zaken en de nationale ombudsman .

A Is er nog een mogelijkheid.

b Zo nee wat is de beste van deze 2 en/of heeft er iemand ervaring mee.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Begin met de klacht te deponeren bij de ambassadeur die daar de baas is. Dat is de beste eerste stap. Misschien dat hij als eindverantwoordelijke niet op de hoogte is van de situatie waar jij over wilt klagen... En hij (zij?) is wel de persoon die de meeste invloed heeft op de desbetreffende ambassade....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kan je misschien je probleem schilderen, dan is er misschien een beter antwoord mogelijk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

hahaha....daar kan ik een lied van zingen.

 

De minister van Buitenlandse zaken staat aan het hoofd van alle ambassades en konsulaten in het buitenland.

De --Ambassadeur-- gaat over de ambassade van het betreffende land.

De --Konsul-- gaat over zijn Konsulaat, zijn baas is de Ambassadeur.

De --Honuraire Konsul-- is een vrijwilliger, die dit werk doet voor een Konsul. Hij doet dit werk tegen een onkostenvergoeding.

 

Ik wens je veel succes....!

 

Beschrijf je probleem even...Laat me raden? je hebt een NL paspoort nodig en de dichstbijzijnde vertegenwoordiging/konsulaat hebben ze zonder blikken of blozen dichtgegooid?

 

Vroeger was mijn konsulaat voor het verkrijgen van een paspoort in Frankfurt...een ritje van niks. Nu moet ik ervoor naar München of Düsseldorf...en rit van 800 km, heen en terug. En je moet persoonlijk verschijnen met je kinderen...die moeten daarvoor zelfs een dag van school.

Openingstijden? Tot 12:00h....stel je voor dat ze ´s middags ook open zouden zijn.

Schande.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Trouwens...die hele Ministerie van Buitenlande Zaken kliek, houden elkaar allemaal de hand boven het hoofd, dus met een klacht indienen kom je niet ver.

Misschien is de nationale ombudsman nog je beste optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Misschien is de nationale ombudsman nog je beste optie.


Die wil pas iets doen als je er met de desbetreffende organisatie niet uit komt.
Of als men überhaupt (herhaaldelijk) niet reageert op je klacht(en)

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Drs., je hebt gelijk, ik zie nu, dat Düsseldorf nog steeds paspoorten heeft.

Ik was al bang, dat ik naar Berlijn moest.

Wanneer je voor Düsseldorf kiest, kan je bij mij koffie komen drinken.

 

Edit: lees net dat je (Hessen)naar Düsseldorf zult moeten.

München is alleen voor Baden-Württemberg en Beieren.

 

En wat de klacht van Gigantaandemuur betreft, ik vermoed een probleem met de Thaise ambassade.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt is de nederlandse amabassade in thailand nu ga ik ze eerst nog bellen maandag want ik heb ze nog nooit zelf aan de lijn gehad.

Vermoedelijk gaat dat ook t probleem niet oplossen maar

daarna zal ik t probleem uitleggen.

 

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik word ook ziek van de ambassade ,ik moet voor een paspoort

naar brussel of antwerpen terwijl ik vlakbij stein en

maastricht woon en daar mag ik geen paspoort aanvragen.

Toen dacht ik slim te zijn ik moet dus naar een consulaat

dus dan maar naar consulaat in Aken (d) daar ben ik een

paar keer in de week ,consulaat berlijn gebeld antwoord ,ja

aken mag voor mij een paspoort maken aken zegt NEE ik maak

geen paspoort je moet naar antwerpen.

Al mijn argumenten van als ik in D ben zijn jullie zustaendig (

het zijn duitsers die daarwerken) brengt niets.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar t omgaat is een toeristen visa voor mn vriendin.

Ik ben al vaak daar geweest maar zij nooit hier overigens gaan we ons nooit hier vestiggen maar daar ,maar dat is een ander verhaal.

Nou ben ik vorig jaar al eens bezig geweest ermee en heb toen de moed opgegeven na 2 keer alle papieren opsturen en ieder keer hadden ze weer iets onbenulligs aan te merken over een vraag die net verkeerd ingevuld was enz.

Maargoed nu maar weer eens een poging wagen.

Alles weer opgestuurd naar mn meisje en zij vrijdag ochtend met de stapel papier en echt alles in orde weer naar de ambassade.

Binnen 3 uur belt er zo n thais kreng naar haar op die geen nederlands kan lezen of schrijven dat t weer is afgewezen en dat ze haar paspoort weer kan ophalen.

Zonder een reden op te geven ook nog.

Dus ze vraagt me wat te doen en ik zei alles daar laten liggen.

 

Inmiddels gebeld maandag ochtend en vanochtend gisteren kreeg ik een thaise in t engels aan de lijn die met onze namen alleen zogenaamd niet verder kon in de computer om te zien wat er met de aanvraag aan de hand is.

Ze moest t ref nummer hebben.

Dat heb ik inmiddels en nu krijg ik na 10 keer bellen en nummers drukken weer niemand aan de lijn.

Niet met nummer weergave en ook niet zonder.

Ze zijn allemaal te druk!!

Ja vind je t gek als mensen alleen tussen 1 en half 4 thaise tijd mogen bellen erover.

 

 

 

 

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb juist hele goede ervaringen met de nederlandse ambassade in Bangkok. Ben er veel geweest.

Maar de papieren moeten wel 100% goed zijn. Pas op met allerhande louche vertaalburotjes in Bangkok. Die beloven veel, maar de meeste maken weinig klaar.

 

Maar...., je moet zien door te dringen tot de nederlanders aldaar en je niet laten afschepen door een thaise medewerkster. De nederlanders zijn veel coulanter.

Met de thaise medewerksters is het net als aan boord van Thai Airways, als je je als buitenlander met een thaise begeeft wordt zij met de nek aangekeken. Ze hebben meteen foute ideeen erbij (sexindustrie).

Ik spreek uit ervaring, mij ex-vriendin wilde om die reden liever niet met Thai Airways vliegen. Voor mij is Thai geweldig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Girantaandemuur, kan je geen fax sturen, dan ligt er wat vast, en heb je een dosssier, wanneer je het hogerop moet zoeken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Met de thaise medewerksters is het net als aan boord van Thai Airways, als je je als buitenlander met een thaise begeeft wordt zij met de nek aangekeken. Ze hebben meteen foute ideeen erbij (sexindustrie).
Dat weet ik allemaal wel maar wie zet daar nu thaise vrouwen neer de nederlanders toch?
Dus dit komt ze gewoon erg goed uit meer niet.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...