Ga naar inhoud


waar t beste klacht indienen over een ambassade.


gigantaandemuur

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Waar een wil is, is een weg, en ik denk dat die wil er bij jullie is.

 

Er zijn toch wel ergens verenigingen, van lotgenoten in deze?

 

Je kan natuurlijk ook buitenlandse zaken bellen, en aangeven, dat je meerdere pogingen hebt gedaan, en niet verder komt.

Maak van elk gesprek notieties, voor eventueel in een later stadium de ombudsman.

 

Verder zijn er mailprogramma's waarmee je kunt faxen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Citaat:
Er zijn toch wel ergens verenigingen, van lotgenoten in deze
Dat zou je wel denken ja ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die zo word tegen gewerkt.
Inmiddels heeft mn vriendin ze vandaag wel aan de lijn gehad en ze krijgt de reden van afwijzing pas te horen op t moment dat ze de papieren en haar paspoort terug in ontvangst neemt m.a.w. dan kan je weer opnieuw beginnen met een nieuwe aanvraag en weer 60 euro tikken voor de zakkenvullers.
Die ze dan natuurlijk weer gaan afwijzen op iets anders!!

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Googel eens op "visumaanvraag thailand naar nederland".

Misschien heb je wat aan de eerste treffer.

Er zijn kennelijk meer mensen met dit probleem, iemand verdient er zelfs zijn brood mee.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gigantaandemuur
Dat zou je wel denken ja ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die zo word tegen gewerkt.



Je bent niet de enige dat is beleid van de ambassade en dat is al zeker 30 jaar zo, zoveel mogelijk proberen af te wijzen en ja daar zullen ze hun redenen wel voor hebben.
Wat veel wordt gedaan is het laten regelen door het reisbureau waar het ticket gekocht wordt die weten hoe het moet.

Een andere optie is naar de Duitse ambassade gaan die zijn altijd veel makkelijker geweest, het is geen visum voor Nederland maar voor de EEG.
Mijn info is overigens niet recent ik ben er nu al een paar jaar niet meer geweest in het verleden door Nederlands ambassade personeel altijd netjes geholpen.
Wel weet ik dat de telefoniste een blinde Thaise vrouw was die de Thais sprekende mensen hielp of die er nog werkt weet ik niet. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mn klacht bij de ombudsman maar alvast ingediend.

Of hij er iets mee kan is de vraag nog dit zeggen ze er op voorhand over op de site.

Wat gebeurt er met mijn klacht?

 

Op het moment dat de Nationale ombudsman uw klacht ontvangt, stuurt hij u een ontvangstbevestiging. Vervolgens kijkt de Nationale ombudsman of hij uw klacht in behandeling mag nemen. Om dat te kunnen bepalen, toets hij uw klacht aan zes voorwaarden. Als de uitkomst van deze toets positief is, kan hij een onderzoek starten naar uw klacht. Afhankelijk van het soort klacht zorgt de ombudsman voor een snelle tussenkomst (interventie) of een uitgebreid onderzoek. U wordt op de hoogte gehouden van de stand van zaken in dat onderzoek. Als het nodig is voor het onderzoek stelt de ombudsman u nog aanvullende vragen. De Nationale ombudsman kan ook medewerkers van de overheidsinstantie waarmee u een probleem heeft aanvullende vragen stellen.

 

De Nationale ombudsman beoordeelt of uw klacht terecht is. En als dat zo is, hoe de overheid het beter kan doen. Want de Nationale ombudsman vindt dat de overheid van uw klacht moet leren. Uiteindelijk wil ook de overheid haar burgers zo goed mogelijk van dienst zijn.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
en ja daar zullen ze hun redenen wel voor hebben.

Dat klopt Aart en t gaat natuurlijk om de criminelen die hier thaise meisjes uitbuiten.
Jammer genoeg mogen mensen met goede bedoelingen daar weer de dupe van worden als met zoveel regelgeving.
Maar als ik nou deze ambassade was zou ik t toch anders doen en wel als volgt.
Je moet er heen als host van degen die je tijdelijk hierheen haalt en krijgt dan een gesprek met een nederlandse medewerker daar.
Ook moet je een recent v.o.g. laten zien.
Daar word nu nergens om gevraagd.
Aan de hand van dit gesprek word t af dan wel toegewezen.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had een simpel toeristen visa dan niet eenvoudiger geweest??

Dan moet je alleen aantonen dat je voldoende financiële middelen hebt tijdens de duur van het verblijf en kun je het visa in Nederland bij de vreemdelingen politie in je woonplaats Utreg dus laten verlengen. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een simpel toeristen visa Aart[max 3 maanden]waarom zou ik een andere willen voor haar.

En ik toon met de papieren ook aan dat ik genoeg geld heb voor 2 personen voor 3 maanden.

Al zou de hele ambassade overkomen kan ik ze nog 3 maanden onderhouden hier. :D

Overigens woon ik niet meer in Utrecht dat huis is verkocht.

Waar t omgaat is dat ze kan zien waar ik vandaan kom en dan is 3 maanden lang zat.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat: "Dat weet ik allemaal wel maar wie zet daar nu thaise vrouwen neer de nederlanders toch?

Dus dit komt ze gewoon erg goed uit meer niet".

 

Ik elke nederlandse ambassade is voornamelijk het balie en lager personeel afkomstig uit het land waar de ambassade gevestigd is.

 

Ik neem aan dat je weet, dat je tegen iemand uit Azie niet je geduld moet verliezen. Word je boos, dan verlies je altijd.

Een toeristenvisum kan toch niet zo'n probleem zijn?

Bij een MVV komt er meer kijken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft me niks te vertellen kwaad worden is gezichtsverlies.

Dat doe ik ook niet vervelend zijn dat doe ik wel whistle

Over dit ambassade personeel dat zou dus geleid moeten worden door een nederlander of 50/50 verdeeld moeten zijn omdat er altijd 2 een aanvraag doen.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gigantaandemuur
Het is een simpel toeristen visa Aart[max 3 maanden]waarom zou ik een andere willen voor haar.


Dan is het toch precies wat ik in mijn eerste bericht schrijf standaard als het niet goed ingevuld is wordt het afgewezen.
Iemand die Thais kan lezen moet op de ambassade een papier invullen in het Engels of Nederlands wat ze daar komt doen en daar gaat het al vaak mis.
Dus als je vriendin het Engels in woord en geschrift niet 100% machtig is laat haar niet aanmodderen vaak moeten ze van ver komen.

Dan beter iemand die weet hoe het wel moet laten helpen het kost dan iets geld maar dat moet dan maar. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Haar engels is prima zowel in woord als geschrift anders hadden we ook geen relatie gehad plus dat ik haar niet zou laten reizen zonder engels.

En die geldkloppers met hun service hebben we niet nodig dan ga zelf wel even erheen.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nooit problemen met de ambassade in BKK altijd zijn mijn aanvragen goedgekeurd.5X

meestal beroepen de ambassade medewerkers op vestegingsgevaar.

en dat zal wel het hete hangijzer zijn.

kinderen of werk dit moet je vriendin heel goed kunnen onderbouwen anders gebeurt het iedere keer.

maar als je hulp nodig hebt wil ik je graag van dienst zijn.

viendelijke groet servie en dao

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met papieren aangetoond dat ik mn huis heb verkocht.

Ik heb geen baan of bedrijf meer hier.

Alles staat dus gericht op naar daar vertel mij maar t vestigings gevaar hier dan.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...