Ga naar inhoud


krimpkous gevaar op beschadigen lnb?


tellar

Aanbevolen berichten


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heb mijn lnb's gewoon juist gemonteerd dus "kruipt" het vocht naar beneden smile.

 

Ik heb meer problemen gezien met krimpkous afdichting dan zonder, alles wat nat/vochtig wordt moet ook de kans krijgen om te drogen.

 

Ik vindt het totale onzin, F connectors gewoon juist monteren ( en de juiste gebruiken) dan heb je nergens problemen

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@-tellar,

Voorheen gebruikte ik ook vulcaniserende tape tot dat ik de kennis kreeg van de Waterlock VS-01.

Waarom moeilijk doen en niet gebruik maken van deze Waterlock VS-01 daarin zit een zachte substantie in die heel goed afsluit - (zie bijlagen).

Deze zijn verkrijgbaar in de betere Satelliet winkels.

Deze heb ik al jáááren in gebruik en de F-connector ziet er uit alsof ik hem net geplaatst heb.

Deze zijn zowel lucht- als waterdicht en is tevens contineu bruikbaar.

Want ook in lucht zit vocht.

 

Met vriendelijke groet,

SatBaron

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja die zijn honderd procent SatBaron ik gebruik normaal vulkaniserende tape, ik heb de Waterlock al jaren op mijn schotel zitten als je hem er af haal ziet de conrector er als nieuw uit

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring is bisontix te gebruiken.

Met je vinger de lijm goed rondom erop smeren en klaar, waterdicht, geen probleem met temp.

 

Gr, R@oul.

Laat de vogels fluiten en probeer het zelf ook.
Lassen sie die Vögel zwitschern und versuchen sie es selbst auch.
Let the birds whistle their song and try to do it yourself.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom krimpkous gebruiken ??

een verbinding die zorgvuldig is gemaakt met gebruik van goed materiaal heeft geen extra vocht isolatie nodig

note ; de nijpertjes die men gebruikt als connector aan een lnb zijn zeker niet aan te raden , gebruik liever schroefverbindingen , maar de vraag of krimpkous een beschadiging zou veroorzaken is nogal dubbelzinig , gebruik je een aansteker geen probleem maar gebruik je een brander dan oeps ;;;

 

tot 2010 en schol ?

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: katwezel
waarom krimpkous gebruiken ??
een verbinding die zorgvuldig is gemaakt met gebruik van goed materiaal heeft geen extra vocht isolatie nodig
note ; de nijpertjes die men gebruikt als connector aan een lnb zijn zeker niet aan te raden , gebruik liever schroefverbindingen , maar de vraag of krimpkous een beschadiging zou veroorzaken is nogal dubbelzinig , gebruik je een aansteker geen probleem maar gebruik je een brander dan oeps ;;;

tot 2010 en schol ?

----------------------------------------------
Die nijpertjes zijn anders wel de beste verbindingen voor coax,
maar worden i.d. het meeste gebruikt door mensen die dit beroepsmatig doen.
En die zijn dus ook bedoeld voor aansluitingen die nooit meer los gemaakt worden. De hobbyist kan i.d. beter schroefconnectoren gebruiken.

Gr, Wiel.

Door kennis delen, wordt men wijzer.

 

Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot.

Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm

Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...