Ga naar inhoud


krimpkous gevaar op beschadigen lnb?


tellar

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik gebruik normaal vulcaniserende tape voor het afdichten van de verbinding tussen f-connector en lnb, maar dat past nu niet goed bij deze quad-kop. Ik heb nog krimpous liggen wat me beter geschikt lijkt. Vraagje alleen. Kan de electronica binnen een (inverto) lnb wel een paar seconden een vlam die eronder brandt hebben?

____________________________________________________

Visiosat Bisatellite. Sky Digibox, DM7020S(120GB) en een DM600PVR(120GB). Sky Movieworld/CDS Family+Versatel/TVVLaanderen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

En de fohn/verfstripper op de laagste stand zetten!!!

Vooral bij LNBs met van die schuifjes die je naar beneden

trekt zijn het die schuifjes zelf die snel vervormen.

Dus rustig aan, en in kleine stapjes werken.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik dan alleen krimpkous met lijm. Die dicht tenminste goed af voor buiten gebruik.

 

In tegenstelling tot de bovenstaande antwoorden adviseer ik juist om de stripper niet op de laagste stand te zetten, maar gewoon "medium heat". Dan eerst de stripper laten opwarmen zodat er warme lucht uitkomt, en dan pas de kous krimpen. Niet vergeten dat de kous nog even door blijft krimpen als je de stripper uitzet. Dus je hoeft niet te blijven verwarmen totdat de kous helemaal gekrompen is...

 

Als je de stripper op een te lage temperatuur zet dan duurt het langer om te krimpen. Dus dan sta je langer warme lucht op plekken te blazen die het wat minder prettig vinden. Als je de temperatuur iets hoger zet dan zal de tijd korter worden, en de ongewenste opwarming minder wezen.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mede hobby colega's waarom zo moeilijk doen, ik smeer de connectoren altijd in met Z.V.vaseline, en dat isoleerd perfect. En als je er later weer aan wilt werken, poets doekje erover en kaar voor nieuw gebruik

 

Gr. Wiel..

Door kennis delen, wordt men wijzer.

 

Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot.

Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm

Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beste lijkt mij beiden toe te passen.

 

Ik doe ook altijd vaseline in allerlei stekker verbindingen. Nadelige effecten hiervan heb nooit kunnen vaststellen.

 

Daarna goed schoonmaken en een beetje ontvetten aan de buitenzijde.

 

Vervolgens omwikkelen met zelfvulcaniserende tape (is er ook in wit) en ook aan boord van een schip met veel stuivend zeewater in de lucht, blijft de verbinding perfect en is ook altijd weer gemakkelijk los te maken.

 

De gevulcaniseerde tape moet je wel in de lengte doorsnijden bij het verwijderen, want afwikkelen gaat na de montage niet meer.

 

Ook lampfittingen voor buiten gebruik, zet ik op de voet in de vaseline.

 

En waar vaseline zit kan geen vocht meer komen. Zo eenvoudig is dat.

 

Groet,

 

 

Bram

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wielleke, ik heb het niet zo op krimpkous, je moet dan de pluggen eraf halen en eerst over de coax schuiven.

_________________________

Met vriendelijke groeten

 

Sjaak

-------------------------------------------

 

Hoi Sjaak, Ik gebruik krimpkous alleen voor iets dat nooit meer open moet.

 

Gr. Wiel. wink

Door kennis delen, wordt men wijzer.

 

Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot.

Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm

Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Dat bedoel ik ook eigenlijk i.i.g. niet voor buiten bij een lnb, want krimpkous sluit nooit helemaal goed af, althans niet waterdicht genoeg. smirk

Op mijn werk gebruiken we heel veel krimpkous met lijm. Dit sluit gewoon 100% waterdicht af. (Ja, we gebruiken het ook op plaatsen waar het letterlijk onder water komt te staan, geen regen o.i.d.)
Dus ik ben het oneens met de stelling dat het niet "waterdicht genoeg" is...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: D_liver
Gebruik helemaal nix al jaren niet meer en dat bevalt me goed ( beter ) zeker met de lnb types waar dat befaamde schuifje op zit ( het regent hier nooit omhoog )

-------------------------------------------------------------

Natuurlijk scheeld dat 'n stuk, maar de aansluiting komt toch in contact met condens bij hoge luchtvochtigheid.

Gr. Wiel.

Door kennis delen, wordt men wijzer.

 

Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot.

Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm

Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Wielleke.
Origineel bericht van: D_liver
Gebruik helemaal nix al jaren niet meer en dat bevalt me goed ( beter ) zeker met de lnb types waar dat befaamde schuifje op zit ( het regent hier nooit omhoog )

-------------------------------------------------------------

Natuurlijk scheeld dat 'n stuk, maar de aansluiting komt toch in contact met condens bij hoge luchtvochtigheid.

Gr. Wiel.


Gewoon goede F-connectors gebruiken ( er zijn types met rubber afdichtringetje )

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...