Ga naar inhoud


[DM800HD] DM800 HD HD-opnames naar NSLU2


jackren

Aanbevolen berichten

Hallo ,

 

Ik heb sinds kort een dm800 en hierbij gebruik ik mijn NAS (NSLU2 met debian-lenny) als opname medium .

Alles werkt perfect net als eerder met mijn dm7000 , alleen met opnames van HD-zenders, krijg ik haperingen.

Nu heb ik gelezen dat als ik bij de mount opties de rsize en wsize verhoog naar 32768, de HD opnames wel goed gaan.

Ik heb trouwens via NFS gemount.

Nu kan ik bij de verbinding naar mijn nslu2 nas geen hogere rsize en wsize krijgen als 8192, ook als ik bij mount opties in fstab hogere waardes in geef.

Ik kontroleer de waardes door met telnet in te logggen op dreambox , en dan mount command te geven.

 

Als ik echter een nfs-mount maak naar mijn pc met debian sid , dan krijg ik wel verbinding met rsize wsize 32768. met dezelfde mount opties als mount naar de nslu2.

 

Kan iemand vertellen of het probleem zit in de capaciteit van de nslu2 of in mijn instellingen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Jackren,

ik had wel eens met 16--- getest, werd enkel slechter met oudere images destijds, dus of het ook kernel afhankelijk is mag men aannemen.

andere options zijn natuurlijk de nfsversies op beide apparaten

NFSv3 of v4

daar kun je ook eens een testje mee doen

 

maar belangrijker, meerderen hebben het middels de NFSspeedtest scriptjes getest en dat zag er niet hoopvol uit

voor HD in ieder geval niet

 

meerderen zijn naar een veel snellere NAS overgestapt wegens de HD opnames en weergave.

 

ciao

 

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi tonskidutch,

 

Ik heb op zowel nslu2 als pc debian draaien met nfs versie 3

 

ik heb op newnigma2 forum gelezen dat HD opname naar nas met rsize wsize 32768 perfect werken , maar dat was geen nslu2.

Ik wou alleen weten of het met nslu2 mogelijk is om nfs-mount te maken met hogere rsize wsize als 8116 ?

Lukt mij namelijk niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je die parameters (de options rsize en wsize) in je mountregel zet en de client op nieuw laat booten, dan is er een korte negotiation fase...

indien je op de man pages NFS kijkt staat een en ander uitgelegd welke options werkzaam zijn

 

na boot dream, kun je bij een >mount< commando in telnet laten zien hoe die gemount is zul je zien dat er een andere snelheid voor rsize en wsize zal staan

 

zo niet is er iets raars met je debian image op de nslu2

en daar kan ik je helaas niet mee verder helpen - zelf gebruikte ik altijd uNSLUng

 

ciao

 

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen dat is er niet

(voor zover ik weet)

 

maar niet om je te ontmoedigen enkel om je veel tijd te besparen

 

HD stream opnemen zonder stotteren en/of blokken zal je met de NSLU2 niet echt gaan lukken

denk dat je voor je HD opnames een nieuwe NAS moet nemen

SD zal wel nog kunnen

 

ciao

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan dat bevestigen. HD opnemen op een NSLU2 gaat net niet.

Ik heb zelf de overstap gemaakt naar een mini-itx kastje met een Atom 330 CPU. Daarna nog wat aangekloot met de NSLU2. Maar het lijkt er sterk op dat de pieken in de data gewoon te veel zijn voor de CPU van een NSLU2.

 

Bespaar jezelf veel tijd en vervang je NSLU2 door iets met meer spierballen.

Assumption is the mother of all fuckups

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...