Ga naar inhoud


VOIP oplossing gezocht voor sagem modem van scarlet


Aanbevolen berichten

Hi,

ik gebruik een voip provider voor te bellen,maar sinds de installatie van de sagem modem door een technieker van scarlet,heb ik een probleem.

ik hoor niemand aan de andere kant,en de andere hoort mij.

eerst dacht ik aan een fout aan de voip telefoon,maar na het zetten van mijn vorige modem,was alles werkend.

Nu zoek ik een oplossing.

eerst zeiden ze mij onder telephone general settings om poort 5060 te veranderen in 49060,maar toen werkte de telefoon niet.

Ik heb geprobeerd poort 5060 te forwarden naar het ip adres van mijn voip telefoon zonder succes.

mijn wifi sip telefoon werkt echter wel perfect,maar nu met deze modem is het gelijk de batterij sneller leeg is.

wife telefoon, is utstarcom f1000 en de andere voip is een siemens

Wie heeft bruikbare tips?alvast bedankt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: sattv4iedereen
eerst zeiden ze mij onder telephone general settings om poort 5060 te veranderen in 49060,maar toen werkte de telefoon niet.

Probeer eens poort 4960 (i.p.v. 49060), of bijv. 5070. Mogelijk is poort 5060 in je Sagem modem geblokkeerd.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ome Merde
welke voip provider ?
wellicht relevante info ?



merDe

ik durfde het niet te vermelden vanwege,dat ik twijfelde,dat ik reclame ging maken,maar het is 3starsnet.mocht het overkomen als reclame,verwijder dit maar.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de poorten die je opgaf geprobeerd,maar dat resulteerde dat ik geen telefoon had,en een registration error.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattv4iedereen
ik heb de poorten die je opgaf geprobeerd,maar dat resulteerde dat ik geen telefoon had,en een registration error.

dat komt vaker voor als je van poort verwisselt
dit kun je oplossen dmv het modem of router even van de netspanning te halen en vervolgens weer insteken
maar poort 5060 moet gewoon kunnen werken (mits niet geblokkeerd)
zelf vermoedt ik dat je geen rtp poort open hebt staan
omdat deze voor het audio gedeelte zijn
mocht je deze nog niet open hebben voeg dan rtp poort 16582 - 16684 toe op udp en tcp naar het IP-adres van het voip apparaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sat-elite
Origineel bericht van: sattv4iedereen
ik heb de poorten die je opgaf geprobeerd,maar dat resulteerde dat ik geen telefoon had,en een registration error.

dat komt vaker voor als je van poort verwisselt
dit kun je oplossen dmv het modem of router even van de netspanning te halen en vervolgens weer insteken
maar poort 5060 moet gewoon kunnen werken (mits niet geblokkeerd)
zelf vermoedt ik dat je geen rtp poort open hebt staan
omdat deze voor het audio gedeelte zijn
mocht je deze nog niet open hebben voeg dan rtp poort 16582 - 16684 toe op udp en tcp naar het IP-adres van het voip apparaat

helaas,ik heb nu de melding geen ip verbinding.als ik ernaar bel,gaat deze niet over.ik ga het bijna opgeven,alle modems zijn brol als je VOIP wil doen tired .die philips was ook niet goed.
De enige goede modem was de inventel,maar ja,die kan ik niet meer gebruiken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik was een beetje voorbarig met mijn antwoord,maar ik heb nu toch al de beltoon,die ik niet had door het toevoegen van die poorten.mocht ik ze nu nog horen,dan ben ik heel tevreden smirk

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sat-elite
Zal toch aan de poorten liggen
dus hier moet je ook gaan zoeken.
poort 5060 is ook tcp en udp
stunserver uitzetten!

Helaas het werkt niet frown

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

welke voip telefoon is het van siemens?

en zou je misschien eens een print screen kunnen plaatsen van het conf scherm (wel account naam en wachtwoord weghalen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sat-elite
welke voip telefoon is het van siemens?
en zou je misschien eens een print screen kunnen plaatsen van het conf scherm (wel account naam en wachtwoord weghalen)

ik heb een screenshot genomen van het hoofdscherm van de siemens.
ps,ik heb eens voor de test de stun server aangelegd en die poort op udp en tcp opengezet.

post-31955-1318260584,5427_thumb.jpg

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga eens naar instellingen/telefonie/verbindingen

en controleer eens de volgende instellingen

zie afbeelding

ook bij geavanceerde instellingen oid staan de rtp poortnummers

deze ook wijzigen zoals ik al eerder aangaf

post-1149-1318260584,6009_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...