Ga naar inhoud


Digitale ZIGGO HD tv op een LG SL9000 zonder smartcard?


SalimRMAF

Aanbevolen berichten

Ik vraag me iets af..

 

De LG LED TV SL9000.. heeft als het goed is geen CI+. Wel een normale CI-slot en een DVB-C tuner.

 

Ik heb Ziggo als kabelaar; wanneer ik een coax kabel aansluit op mijn LG: ontvang ik dan de 3 gratis HD zenders: NED1,2,3?

 

Ik dacht dat ik toch echt een Smartcard+CI+ CAM nodig had hiervoor, totdat iemand tegen me zei dat het niet nodig was.

 

Conclusie: een CI+-cam heb je alleen nodig als je een Abbonement wilt nemen, buiten de gratis zenders om?

 

MVG

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: SalimRMAF
Ik vraag me iets af..

De LG LED TV SL9000.. heeft als het goed is geen CI+. Wel een normale CI-slot en een DVB-C tuner.

Ik heb Ziggo als kabelaar; wanneer ik een coax kabel aansluit op mijn LG: ontvang ik dan de 3 gratis HD zenders: NED1,2,3?

Ik dacht dat ik toch echt een Smartcard+CI+ CAM nodig had hiervoor, totdat iemand tegen me zei dat het niet nodig was.

Conclusie: een CI+-cam heb je alleen nodig als je een Abbonement wilt nemen, buiten de gratis zenders om?

MVG


In Ziggo Oost heb je als vrije (niet gecodeerde) kanalen ned1sd/ned1hd/nickelodeon en nog een paar maar geen ned2/3 hd.

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Conclusie:

 

Met een TV met een DVB-C tuner, maar zonder CI+-SLot geeft in een Ziggo-gebied standaard o.a. de volgende zenders in digitale beeldkwaliteit:

 

-NED 1 HD

-NED2

-NED3

-RTL4,5,7,8

En de rest.

 

Klopt dit? Of ontvang je ALLEEN NED1, omdat dit van de wet moet?

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn maar 5 FTA (niet versleutelde) zenders op het ziggo network zo ver als ik weet:

 

Nederland 1 (+HD)

Nick Jr.

Zenderoverzicht

en 2 regionale zenders (Noord en friesland geloof ik)

 

Nederland 2, 3 etc etc zijn NIET FTA te zien op het ziggo netwerk.

 

Het hebben of niet hebben van een CI slot zegt niks over het doorgeven van niet versleutelde zenders. Daarnaast bestaat er niet zo iets als een CI+ slot. Er is maar 1 type CI slot. Het is aan de TV of deze met de CAM in dat slot kan praten via het CI+ protocol of alleen met het CI protocol. Dus een TV die CI+ ondersteund kan prima praten met een CAM via het CI protocol. Maar Ziggo wil dat niet dus gaan ze een signaal mee sturen die tegen jou TV kan zeggen: Jij bent een CI+ TV dus jij mag vanaf NU alleen nog maar via het CI+ protocol praten met een CAM. Dus zie je een CAM in je slot die dat niet ondersteund, dan mag je daar NIET mee praten. Het is dus Ziggo die aan JOU tv verteld wat het wel en niet moet doen. Daar heb jij (als eigenaar van de TV) helemaal geen controle meer over. Ziggo gaat dus de mogelijkheden van JOU TV aanpassen naar HUN wensen.

 

Hoe zou jij het vinden dat Volkswagen na een grote beurt je auto zo aanpast dat je alleen nog maar bij Texaco kan tanken? En als je probeert bij Shell te tanken dat je benzine dop niet meer open wilt? Terwijl daarvoor je prima op Shell benzine kon rijden en je geen problemen ondervond met je auto.

En als je dan vraag waarom volkswagen dat heet aangepast dat Volkswagen dan zegt dat ze dat wel moeten doen omdat iemand zegt dat Shell niet veilig meer is. Maar wie die iemand dan precies is, en wat de precieze odnerbouwing is, willen ze niet zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, dudielijk, maar het is toch zo dat Ziggo alle zenders digitaal uitgeeft, gratis aangezien ik al voor de analoge basispakket heb betaald.

 

Waarom kun je dan alleen naar NED1 etc kijken?

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

als reden geeft Ziggo door dat het door het versleutelen en dus laten registreren van de smartcard een beter zicht heeft in hoeveel mensen digitaal tv kijken.

 

CAIway doet dat anders, en die promoot juist het digitaal kijken door het gehele basis pakket FTA uit te zenden. Daar zijn ze zeer successvol mee waardoor ongeveer 85% digitaal kijkt. Vandaar dat CAIway ook per 10-10-10 de analoge uitzendingen wil staken (en dus weer 30 transponders vrij heeft om meer digitaal uit te zenden)

 

Kan Ziggo nog wat van leren denk ik.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rigolo
Het is dus Ziggo die aan JOU tv verteld wat het wel en niet moet doen. Daar heb jij (als eigenaar van de TV) helemaal geen controle meer over. Ziggo gaat dus de mogelijkheden van JOU TV aanpassen naar HUN wensen.


En daar zeg je dus ware woorden... Welk recht Ziggo om aan jouw TV te komen? Daar moeten ze met hun poten vanaf blijven. Als het mij zou treffen zou ik daar wel een robbertje om willen vechten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Origineel bericht van: SalimRMAF
Hmm, dudielijk, maar het is toch zo dat Ziggo alle zenders digitaal uitgeeft, gratis aangezien ik al voor de analoge basispakket heb betaald.

Waarom kun je dan alleen naar NED1 etc kijken?


Je geeft het antwoord al zelf: je hebt betaald voor het analoge pakket, NIET voor het digitale pakket.

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet ook bedenken mensen die geen installatie-pakket van ziggo hebben gehad voor digitale TV hebben hoogst-waarschijnlijk ook nog een TV\Radio verbindings doos,

Wat problemen kan geven met Digitale TV, wat weer heel wat werk geeft aan hun service.

 

En als je net een nieuwe smartcard heb kan je genieten van alle pakketen, wat weer een beetje verkoopt tactiek is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou nou nou... ik weet "toevallig" wel dat wannee rje een analoge abbonement hebt, je GRATIS ook de digitale kanalen binnenkrijgt. whistle .

 

En ik ben erachter gekomen:

 

JA! Je KUNT met de SL9000 naar NED1 HD etc kijken. Hoe?

 

Stel je TV's landcode in als "ZWEDEN/FINLAND". Dan doet DVB-C het ineens! smirk

 

Raar maar waar; dan kun je dus naar de NL zenders kijken. Even een CI Alphacript CAM en smartcard erbij; NED1,2,3, HD , Eurosport HD, en de rest ook!

 

laugh

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...