Ga naar inhoud

spanning in de gaten houden

gerrit B

Aanbevolen berichten

• Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

@gerritB

Uit de verschillende vragen en antwoorden die ik lees in deze thread kan ik een aantal zaken niet beantwoord krijgen:

- Is je LG/Nortel centrale het enige apparaat in huis dat problemen heeft? (Behalve dan de lampen waarvan je aangeeft dat die soms wat zwakker branden)

- Heeft degene die je die centrale levert al eens geprobeerd om een 12V accu aan het apparaat te hangen om het probleem op te lossen, want die mogelijkheid heeft hij zie ik op http://www.loginsys.com.mk/lg-nortel/download/ipldk20installation.pdf

Ik hoef geen reclame te maken voor Essent (of wie het net ook regelt bij jou), maar het electriciteitsnet is een van de weinige zaken die redelijk goed geregeld zijn. Als jij echt zo vaak dips hebt (kijk ter info eens op deze link op pagina 6 die ik snel googelde op spannings dip:http://www.blom-econsult.nl/pdf/netvervuiling.pdf) dan kun je wel degelijk het probleem aan hen voorleggen en om een oplossing vragen. Waarom zou je zelf een logger kopen als zij mogelijk bij je thuis kunnen meten. Ik lees dat de meterkast is nagelopen, is er toen geen voorstel gedaan om een logger aan het net te hangen?

En als het aan storingen ligt (oftewel EMC problemen waarover ook prutsie praat) die zo groot zijn dan hebben gegarandeerd meer huizen in jouw omgeving exact hetzelfde probleem. Is de centrale geaard, zag toevallig dat hiervoor speciaal wordt gesproken in de manual om EMC problemen tegen te gaan?

Wat betreft mijn vraag over die andere apparaten:

Helaas is de voeding van deze centrale 207V~253V (en geen wide input van 83V~265V), maar het net kan dus 10% dippen voor je een probleem zou hebben. Alle andere apparaten in jouw huis die ook geen wide input hebben zouden dan ook moeten rebooten. Blijven bijvoorbeeld alle klokjes (van magnetron tot ...) gewoon lopen of resetten die ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen