Ga naar inhoud


digitenne in de auto


Gast dr7000

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

 

Ik wil graag tv kunnen kijken in de auto, en wil dat gaan doen via digitenne,

 

Aangezien het bedoelt is als een extraatje wil ik niet een dure hirschmann / bullit tuner kopen, maar de standaard topfield single tuner die kpn levert.

 

Hierbij mijn vragen:

 

1) kan ik de tuner op een fatsoenlijke (lees: direct) manier aansluiten op 12volt boordnet? ik wil liever graag geen extra omvormers enzo, liefst zo compact mogelijk

 

2) is het mogelijk om het interne infrarood oogje naar buiten te halen zodat ik de ontvanger in de auto kan verstoppen?

 

3) heeft iemand misschien ervaringen met het mobiel gebruiken van digitenne?

 

4) heeft iemand misschien ook het type nummer van de topfield? zodat ik zelf ook wat na kan zoeken over de ontvanger

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: dr7000

Aangezien het bedoelt is als een extraatje wil ik niet een dure hirschmann / bullit tuner kopen, maar de standaard topfield single tuner die kpn levert.

Dat kan, maar je moet rekening houden met beeldverlies boven de 30km/u.
Citaat:
1) kan ik de tuner op een fatsoenlijke (lees: direct) manier aansluiten op 12volt boordnet? ik wil liever graag geen extra omvormers enzo, liefst zo compact mogelijk

De topfield bij mijn weten niet. Je hebt dus een 12V>230V omvormer nodig. Een 75W omvormer kan wel redelijk compact zijn.
Citaat:
2) is het mogelijk om het interne infrarood oogje naar buiten te halen zodat ik de ontvanger in de auto kan verstoppen?

Vermoedelijk wel, maar dit zal waarschijnlijk soldeerwerk vereisen. Maak eerst de tuner eens open om te zien in hoeverre je het oogje los kan halen.
Citaat:
3) heeft iemand misschien ervaringen met het mobiel gebruiken van digitenne?

Genoeg mensen, maar meestal is dat met een duurdere Hirschmann ontvanger met diversity zodat hij ook boven de 30km/u werkt.
Citaat:
4) heeft iemand misschien ook het type nummer van de topfield? zodat ik zelf ook wat na kan zoeken over de ontvanger

TF6000COK uit mijn hoofd.

Als je tevreden zou kunnen zijn met de FTA zenders zou ik je aanraden een DVB-T SCART-adapter te kopen. Die kan je al voor 20 dollar kopen, of voor 30 euro een versie die tevens MPEG4 bestanden van een USB-stick af kan spelen. Deze ontvangers werken vaak op 5V DC met een externe adapter, en zijn dus veel simpeler met een kleine sigarettenplug>USB adapter in de auto aan te sluiten. Deze ontvangers zijn daarnaast ook zeer compact. Ook zijn ze standaard van een extern IR-oogje aan een draadje voorzien.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pjotrb
TV kijken in de auto?
Ik zou het niet doen, veel te gevaarlijk.
Mobiel bellen mag niet, tv kijken natuurlijk ook niet.


Zolang het handsfree is, is het geen probleem laugh

Dreambox 800HD SE x OpenPli 2.0

Dreambox 500+ x Gemini 4.7

WandTV USB DVB-T Stick

7E/19.2E/23.5E/42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkele maanden geleden heb ik op een_of_andere_veiling_site een autoradio met o.a een ingebouwde DVB-T ontvanger gekocht. De radio is geleverd met een kleefmagneetantenne. Mijn ervaringen in het kort:

 

Zodra de antenne op het dak van de auto staat is een vrijwel ongestoorde ontvangst mogelijk tot 20Km van de DVB-T zender bij een snelheid die lager ligt dan 85Km/h. Zelfs in de buurt van een zender is met mijn apparatuur het niet mogelijk een storingsvrij signaal te ontvangen boven de 85Km/h. Bij een stilstaande auto kan ik zonder problemen het DVB-T pakket uit Belgie ontvangen. Vanaf mijn locatie is de dichtst bijzijnde zender 45KM van me vandaan.

 

M.b.t. het kijken van TV beelden tijdens het rijden is dat uiteraard onverantwoord. Zonder modificatie van mijn apparatuur was dat ook niet mogelijk wink

 

Gr. Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Samsung P960 met KPN mobiel tv heeft een dvb-h ontvanger,werkt ook bij hogere snelheden in de auto,alleen het schermpje is erg klein,is dit misschien een idee/

 

Gr. Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: RVP
Origineel bericht van: Pjotrb
TV kijken in de auto?
Ik zou het niet doen, veel te gevaarlijk.
Mobiel bellen mag niet, tv kijken natuurlijk ook niet.

Waarom zouden de bijrijders/kinderen geen tv mogen kijken onderweg ?

Rij jij dan de hele dag met een bijrijder en de kids in de auto...? het moest gewoon verboden worden. Wacht maar tot Koos Spee er lucht van krijgt whistle

Er zijn mensen die moeten continue naar de weg en andere weggebruikers kijken om te kunnen autorijden maar er zijn genoeg mensen zoals ik die dat niet hoeven want die kunnen gerust TV kijken, sms'n, bellen of aan je autoradio zitten tijdens het autorijden laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: seije017
ik heb een pioneer dvb-t tuner in de auto zitten .
weggewerkt in de kofferbak.
werkt goed er zitten wel een set hirschmann antennes bij die niet standaard bij de tuner zitten.
ontvangst is goed.


Juist naast een goede tuner heb je bewegend 2 antennes nodig,diverse autos hebben dit in de achterste zijruiten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik een bullit ontvanger in de auto zitten, met twee antennes. Dit hele geval werkt goed, zelfs in Dld toen ik ruim 150 km/h reed.

In Nederland werkt het ook goed.

Ik kijk alsi k rijd niet al te veel, maar soms zet ik een muziekzender op (MTV) en/of in de speler een muziek DVD op, en is toch leuk om zo eens naar de clipjes te kijken.

Tevens in de file kun je teletekst zien, en het nieuws.

 

En als we met zijn tweeen rijden, kijkt mijn vrouw wel eens naar boulevard, en dat soort dingen.

 

Ga niet naar een spannende triller kijken als je op de snelweg rijd, maar dat is logisch toch?

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een portable dvb-t ontvanger (single tuner = 1 antenne) Is geen doen in de auto. Constant storingen bij hogere snelheden dan 60 km/u. Dit schijnt veroorzaakt te worden door het doppler effect heb ik mij laten vertellen.

 

Sinds een jaar heb ik een Bullit Car TV. Deze werkt met 2 tuners en 2 antennes. Ook op hoge snelheden blijft het beeld goed.

 

 

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...