Ga naar inhoud


Speedtest van slag?????


Greatone

Aanbevolen berichten

Dit is geen photoshop!!!!

 

Ik doe net een speedtest en krijg de volgende resultaat (provider Telfort 20mb):

 

662556975.png

 

Bij een tweede test krijg ik de volgende resultaat:

 

662558112.png

 

Bij een derde test wordt het helemaal gek:

 

662558622.png

 

En dan maar niet te spreken over een vierde test:

 

662560699.png

 

Denk dat de fout ligt bij speedtest, maar zou gelijk tekenen voor de laatste testuitslag :D

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites


Of speedtest nu van slag is of niet, ik ben al 2 dagen via diverse meetstations de snelheid aan het meten cq. vergelijken.

Het meest verontrustende is dat mijn DWNLD snelheid ver onder de minimun toegestane 8mb zit nl. 5.5mb en dat terwijl ik een 20mb aansluiting heb ! Nu weet ik dat mijn modem(versatel/tele2)tot 20mb gaat en dat in de praktijk zelden die snelheid gehaald wordt. Ik zou al tevreden zijn als ik rond de 10mb zou zitten, maar nu?? Zijn er meer mensen die deze anti snelheden haalt ? waveman

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier het zelfde verhaal.met online.

ik meet altijd via giganews,en al doe ik de test 10x,de uitslag is steeds het zelfde..rond de 8mbit,terwijl ik een 20 mbit heb.toen ik net online had,was dit 13/15 mbit..dus volgens mij zijn ze gewoon aan het kneipen.

 

mvg stef

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Woon 8 kilometer van de centrale via xs4all en ben ingetuned op 3,7 omdat hij onderuit ging bij 4 Mb.

 

Heb de Testen gedaan via BBNed.nl en Speedtest.nl . Wat er aan de hand is weet ik niet.

post-214-1318260591,1063_thumb.jpg

post-214-1318260591,1298_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens, in die test van bbned zit een bug. Daar kun je alles invullen wat je wilt en in de link die hier staat is results.php?kbps=270600.3& ingevuld. Vandaar dus.

 

Ik krijg zelf op beide sites netjes ongeveer 20Mbps te zien. Om precies te zien 19,76 Mbps bij Speedtest.net en 20440,1 Kbps bij bbned. Lijkt me dus goed te werken. Gebruik je een proxyserver?

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

net even mijn test gedaan

 

werkt goed

 

665079860.png

 

en dit resultaat geeft de speedtest van de provider

 

Last Result:

Download Speed: 23876 kbps (2984.5 KB/sec transfer rate)

Upload Speed: 1154 kbps (144.3 KB/sec transfer rate)

Latency: 11 ms

maandag 28 december 2009 16:12:42

wavefrontier T55 - 13.0 - 19.2 - 23.5 - 28.2

db 500s - philips 6071 out of use - philips7121 HD (stuk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ga anders even opzoek naar programmaatje van Nuria.

Deze download je en installeer je op je PC en meet dus de download snelheid, dit progje werkt niet via je browser.

 

Nuria geeft je inzicht in de snelheid van je breedband internet aansluiting. Heb je een (A)DSL of kabel internet abonnement dan kun je Nuria gebruiken om na te gaan hoe snel je verbinding eigenlijk is. Inmiddels krijgen duizenden mensen met behulp van Nuria inzicht in de snelheid van hun breedbandinternet.

 

Of naders even een groot bestand downloaden en dan kijken wat je download snelheid is.

Een groot bestand kan je bv vanaf >>hier<< downloaden.

 

Ik geloof al die Speedtest`s niet die werken via de Adobe Flash Player. Ook geeft elke browser weer andere cijfers.

Zo is volgens Speedtest.net de IE van Windows sneller dan Firefox. Ik heb Firefox 3.6 en die is qua downloaden weer langzamer dan Firefox 2.

Ik vertrouw het meest op Nuria, maar ja wie ben ik.

Ik hoop dat er nog eens een betrouwbaar progje op de markt komt die de snelheid allemaal goed weet te meten.

 

 

Met vriendelijke groet, Leo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook Nuria is niet echt betrouwbaar. Te kleine bestanden.

 

Wil je een echt betrouwbare meting, dan moet je FTP gebruiken en een groot bestand downloaden. Bijvoorbeeld ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/100mb.nul . Bij voorkeur bij je eigen internetprovider, maar de meeste providers bieden zoiets niet aan.

 

Pas dan heb je een goede graadmeter van je doorvoersnelheid.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...