Ga naar inhoud


Edision Argus VIP Receiver, Jullie mening?


Gast floberke

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben op zoek naar een tweede ontvanger voor op de slaapkamer die Hd en mijn triplesat aankan.

Nu zag ik laatst bij Dr.Dish TV een review over de Edision Argus TV -receiver.

In Duitsland zijn ze er zeer positief over.

Hij is vrij goedkoop €159,- en heeft veel mogelijkheden (incl PVR via ext. usb).

 

http://www.youtube.com/watch?v=7DsBemYz780

 

Mijn vraag is of deze (met firmware aanpassing?) canaldigitaalkaarten lust en of dat ik misschien beter kan wachten op de beloofde aanbiedingen van CD in maart.

 

 

mvg,

 

Ivo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Pjotrb
Er kunnen twee CI-modulen in dus met de juiste CI-module kun je CDS-zenders kijken.


Volgens mij is er ook emu firmware voor te krijgen. Dan kun je gewoon de cardreader gebruiken.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher
Origineel bericht van: Pjotrb
Er kunnen twee CI-modulen in dus met de juiste CI-module kun je CDS-zenders kijken.


Volgens mij is er ook emu firmware voor te krijgen. Dan kun je gewoon de cardreader gebruiken.


Ok.... Firmware snap ik, maar kunnen jullie me uitleggen wat emu-software inhoud?

en hebben jullie voor de rest nog een mening over de Edision Argus?


mvg,

Ivo
Link naar reactie
Delen op andere sites

In een EMU firmware zitten allerlei softcams, zodat je geen module nodig hebt om je smartcard te gebruiken. Daarnaast kun je soms ook bepaalde zenders open krijgen zonder daarvoor een smartcard te gebruiken.

 

Dit principe is afkomstig van de dreambox.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher
Dit principe is afkomstig van de dreambox.


Dat is toch echt iets totaal anders en heeft niets met een Dreambox te maken die maakt gebruik van zijn netwerkverbinding.

Emu=emuleren en emuleren is nabootsen van bijvoorbeeld een smartkaart van een provider.
Voor de topicstarter stel je daar niet te veel van voor er is bijna niets wat nagebootst kan worden. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: cheapwatcher
Dit principe is afkomstig van de dreambox.


Dat is toch echt iets totaal anders en heeft niets met een Dreambox te maken die maakt gebruik van zijn netwerkverbinding.

Emu=emuleren en emuleren is nabootsen van bijvoorbeeld een smartkaart van een provider.
Voor de topicstarter stel je daar niet te veel van voor er is bijna niets wat nagebootst kan worden. laugh


Emu betekent ook dat je met een softcam gebruik kunt maken van je smartcard. Zonder losse module dus.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook overwegen een opticum 9000 of 9500 HD (in duitsland) te kopen. Is in principe dezelfde box. Voor zowel de Edision als opticum zijn allerlei leuke softwareversies te downloaden met emu en via de netwerkaansluiting cs-mogelijkheden,zelfs cccam

 

Mijn opticum werkt met de alternatieve software prima met de originele cd-kaart, ook updates komen prima door. Je hebt dus geen ci-cammodule nodig.

 

Beeld (hd en sd) en geluidskwaliteit zijn prima van deze box

 

Ik kan m dus zeker aanraden. google eens in het Duits op nachtfalke en je vindt leuke info

 

groet digidirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze decoder lijkt te mooi om waar te zijn...Zit er over te denken deze binnenkort aan te schaffen. Zo veel opties voor zo weinig geld.

 

Werkt hij ook met cccam 2.1.1 ? Weet iemand dat?

En waar vind ik die 'leuke' softwareversies waar Digidirk over spreekt? PM me anders even.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan anders toch ook gewoon je cam erin hangen met daarin de S3 kaart?

 

Zag deze toevallig in een advertentie. Is volgens mij de goedkoopste HD pvr en heeft ook mijn interesse gewekt.

Keep sending 'm up! VU+Duo op Pli, Amiko 8900 Alien, Visiosat Bisatellite G4 + 17/8 multiswitch (en op reserve een TF 4000plus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...