Ga naar inhoud


Wijziging bestemmingsplan


Mennowz

Aanbevolen berichten


Woon hier in een dorp van een 900 inwoners met een virtal-straten. Eén doorgaande weg met Vmax van 70 km/h.

Weg leent zich om er 120 te rijden, wat ook schering en inslag is. Er is hier een school aangelegen en kinderen moeten oversteken om op het fietspad te komen.

Mijn vrouw is verkeersbrigadier en heeft al meerdere malen weg moeten duiken om "doorrijders" te ontvluchten.

Niet eens de tijd om het kenteken te noteren, zo hard gaat het.

 

Nu zijn ze in dit dorp (waar ik pas een 2 jaar woon) al 6 jaar bezig om het of terug naar 50 te krijgen, of een stop-oversteeklicht, of een verkeershindernis te krijgen thv de school.

 

Nee meneer de ambtenaar Dhr. Bruintjes (wethouder) van de gemeente Borger-Odoorn vindt het te duur en wil een "bladtax" invoeren.

 

"Bladtax" ??? Ja dat is voor de bladeren die de gemeente moet opruimen.

 

Google maar eens op bladtax of lees het artikel op RTVDrenthe

 

Volgens mij kunnen ze met radarcontroles binnen de op zich zeer grote gemeente het veelvoudige van de 100.000 Euro ophalen dan wat het opruimen van bladeren kost, wat overigens bij ons in de straat iedereen zelf al doet.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een bestemmingsplan kan gewijizgd worden, standaard procedure om allerlei redenen. Het advies om met een deskundige te gaan praten lijkt me ook - als je een huis in eigendom hebt bijvoorbeeld via de vereniging voor eigen huis eigenaren. Bezwaar maken en procederen kan altijd maar dat ga je vast verliezen.

 

De argumentatie die je geeft is de veiligheid (30km zone waar toch erg hard gereden word). Je kunt daarom veel beter inzetten op een compromis: Maak bezwaar of breng bedenkingen in zodra je dat kunt. Maak het de gemeente moeilijk of maak ze al snel duidelijk dat je het ze moeilijk wilt maken en probeer een compromis te vinden op t gebied van de veiligheid (hoge, steile, korte drempels - daar zijn normen voor), sluizen, 1-richtingverkeer, verbod voor vrachtwagens etc. Het is nog beter om hiervoor de politiek, bij voorkeur partijen die in het college zitten, te mobiliseren.

 

Als veiligheid een drogreden is en het gaat om "persoonlijk" belang als geluidsoverlast krijg je misschien wel medestanders maar zul je het toch verliezen. Werk aan de veiligheid, laat de gemeente zorgen dat het moeilijk toegankelijk is voor scootertjes e.d. en dat de snelheid in de buurt gedwongen laag ligt. Geniet van spelende kinderen en tref voorzorgen om misbruik te voorkomen (verlichting?).

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

dank voor de vele reacties!

 

Het grootste bezwaar wat wij hebben is het feit dat de gemeente in een brief aan de bewoners heeft kenbaar gemaakt dat de gemeente de verkeerssituatie en de speeltuin als 2 aparte dingen ziet.

 

De gemeente zegt iedere verantwoordelijkheid af te wijzen (ouders zijn verantwoordelijk voor de kinderen van en naar en in de speeltuin).

 

Ik vindt : eerst a dan b!! :

 

Eerst verkeerssituatie verbeteren (drempels whatever), dan pas over een speeltuin beginnen.

 

Wat ook belangrijk is te vermelden, is dat deze weg wordt aangemerkt als erftoegansweg, wat betekent dat doorgaand verkeer niet gewenst is (citaat van andere brief gemeente)

 

Google maar eens op "sluipverkeer uppel" of "uppel hardrijders" je zult zien dat we reden genoeg hebben om op deze manier bezwaren te maken.

 

Verder valt het vast mee met de 'overlast', ik heb liever gillende kinderen als die kansloze soosjeugd (we hebben in ieder geval voor elkaar dat de speeltuin afsluitbaar wordt na 21:00).

 

Nogmaals bedankt voor de reacties!

 

Menno

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een enge dingen staan hier weer!

 

Wat is er mis met een 70Km weg door een dorp? Is in Belgie heel gewoon!

 

En verkeersdrempels zouden verboden moeten worden. Iedereen heeft last van die krengen, ze voldoen niet aan de regels, ze mollen je auto ook als je 30 rijdt en je moet het maar eens aan je rug hebben.

 

En sluipverkeer bestaat niet! Wel mensen die gewoon iedere dag van en naar hun werk willen maar gehinderd worden door omhooggeschoten wethouders die menen dat ze doorgaande wegen zomaar kunnen afsluiten.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je wat het is : dat er sluipverkeer is dat kan best acceptabel zijn, maar met 30/40km overschrijding gaat het echt nergens over.

 

Weet je wel wat de overlevingskansen zijn van een mens als het met 30 wordt aangereden t.o.v. 70? .. en dit in i.c.m. een speeltuin.. dan kunnen wij dus afwachten totdat we het eerste kind van de dijk af kunnen schrapen.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is niet te hard rijden. Het probleem is klootzakken die zich niet aan de verkeersregels houden en een overheid die liever bonnen uitdeelt om te kunnen besteden aan linkse hobbies.

 

Gewoon auto en rijbewijs innemen. Klaar!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...