Ga naar inhoud


Nieuwe Enigma2 ontvanger : VU+ Duo Twin Linux HDTV


freaky

Aanbevolen berichten

Citaat:
5- Volgens de Specs wordt DiSEqC 1.2 ondersteund: USALS wordt niet genoemd. Echter: bij de (summiere) aanwijzingen om een motor te gebruiken staat een schermafbeelding waarin de eigen positie kan worden ingevuld. Dat is alleen van belang bij USALS: wordt dat dus toch ondersteund?


Ja het wordt niet genoemd omdat er geen rechten worden betaald Usals is een merknaam en is ontwikkeld door STAB en Eutelsat.
In die boxen heet dat meestal GoTo X.
Het is Enigma2 en dan werkt het gewoon neem ik aan. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 277
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je moet ervan uitgaan dat alle functies die de DMM machines hebben hier ook op werken. Dus dingen als streaming, webinterface, mounten enz.

Teletekst werkt nog niet goed, dat is nog work in progress.

Het multidecrypten is nog niet optimaal, maar al wel iets verbeterd.

Usals werkt, zo uit mijn hoofd, ook.

Timeshift werkt voor mij zoals het hoort, ik wil liever geen altijd draaiende schijf. Dit is binnen E2 dacht ik al wel in te stellen, dus dat zal vast ook gaan werken. Er zitten nog wat glitches in zoals HD skins die nog niet goed werken.

Alle geluidssporen worden opgenomen, inclusief alle andere data.

EPG is ala E2, helemaal compleet, inclusief MHW-epg, freesat enz.

 

De enige echte onhebbelijkheid die ik er nog in vindt zitten is het flashen met een seriële kabel. Maar mogelijk komt dat ook binnenkort te vervallen. Het updaten vanuit software management werkt in ieder geval prima.

 

Let op, ik praat vanuit mijn rol als beta-tester, de originele en de VTI-image hebben niet al deze mogelijkheden.

 

PLinux member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist
Origineel bericht van: Roodkapke
.....De enige echte onhebbelijkheid die ik er nog in vindt zitten is het flashen met een seriële kabel. Maar mogelijk komt dat ook binnenkort te vervallen. Het updaten vanuit software management werkt in ieder geval prima.

Op de supportsite staat ook een image dat via USB geladen kan worden, of zie ik dat nu zo verkeerd?

Verder klinkt het allemaal goed!
Link naar reactie
Delen op andere sites

USB is een truukje wat mij betreft.

Dat werkt alleen als je een deel flashed, niet een schone image.

Dat moet helaas serieel.

 

Ik kan wel alvast aangeven dat er een image van PLi aankomt en dat die bijna klaar is.

Die zal dus waarschijnlijk al snel beschikbaar komen.

 

Edit, hij is nu beschikbaar onder de openPLi images.

PLinux member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk dat gaat lekker snel. Volgens mij is dit de eerste echte buitenlandse hobby image voor de VU+. Complimenten voor het Pli Team.

 

Ik vind persoonlijk eigenlijk dat we hier wel een nieuw Forum voor kunnen openen. Dus heren moderators gooi het eens in de groep.

Want dit is toch wel veel belovend . Volgens mij is er nog nooit zo snel alternatieve software uitgekomen voor een linux twin ontvanger op E2.

 

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan je voorlopig echt wel vergeten.

Er staan hooguit 2 topics over deze ontvanger op dit forum, hij is er net en zowel de fabrikant als dit specifieke type zullen zich eerst eens moeten bewijzen. We kunnen anders voor ieder merk en type wel een nieuw forum openen. Dat is niet alleen onoverzichtelijk maar in de pratijk voor de moderators ook helemaal niet bij te benen.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat snap ik maar.........toch ben ik er van overtuigd dat het zover wel kan komen omdat deze box zekers potentie heeft.

Maar we we wachten het rustig af.

Ga straks lekker Pli erop knallen en dat kun je met een Azbox, Ipbox mooi vergeten. :D

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alles is simpel
Heb hem er ook op staan de PLi image maar krijg de schotel niet draaiend? bij het finetune crasht de ontvanger en krijg een herstart van egnima.


Hier draait mijn wokje keurig op usals.
Diseqc 1.2 gebruik ik niet, ik wil niet alles op moeten zoeken.

PLinux member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben helaas nog niet in de gelegenheid om Pli te installen maar ik ben razend benieuwd. Zit er ook al de video enchangement plugin in?

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...