Ga naar inhoud


BER probleem: hoe oplossen?


Obi Wan

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Ik heb soms wel en soms niet, last van hoge bervorming op de volgende transponders

 

1. 11637H 30.000 3/4 op 7e

2. 11642V 27500 2/3 op 28.2e

 

het komt dus zowel op H als V gepolariseerde transponders voor en op verschillende sats/inputs van de switch.

 

Ik heb bijvoorbeeld gechecked op 11642H op de hotbird (jewels sorg1), en daar heeft het geen effect op..

 

De BER vorming kan soms zo erg zijn dat er blokjes vormen maar soms ook merk je het niet...

 

Wat ik al heb gedaan: f-connectoren opnieuw aangemaakt.

 

Een halfjaar terug was het nog mijn dect telefoon in de buurt, maar die heb ik al weggehaald en toen was het probleem opgelost. Echter nu blijft het probleem bestaan.

 

Iemand een idee?

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik had dat probleem ook eens gehad bij kennis. Nadat ik de f connector heb vervangen blijft de BER erg hoog en soms geeft het beeld soms blokken. Zelf nadat ik het LNB optimaal heb afgesteld (skew) via de satlook digital NIT. Toen besloten om de LNB te vervangen. Nadat LNB te hebben vervangen geen problemen meer met hoge BER en blokken in het beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Laatste reply:

 

Het probleem is opgelost. Het bleek de panasonic dect telefoon van de buurman te zijn. Dit dwars door de dubbele muur tussen onze huizen in. Heb hem gevraagd de telefoon te verplaatsen en het probleem is opgelost.

 

Raar maar waar. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen!

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het zijn wel fouten, die je op de spectrum analyser onmiddelijk ziet.

Ik spreek uit ervaring! :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

DECT werkt op een frequentieband van 1880 MHz tot 1900 MHz.

Dit valt in de satelliet middenfrequent band, dicht bij de Ned. 1 transponder.

Ik kreeg een keer klachten van vrienden, waar ik een schotel had opgehangen, dat ze problemen hadden met de ontvangst van sommige nederlandse zenders.

 

Daar aangekomen inderdaad vastgesteld, dat er inderdaad problemen waren.

De Satlook aangesloten, en toen vastgesteld met de spectrum analyser functie, dat rond de gestoorde frequentie allerlei naaldvormige stoorsignalen aanwezig waren.

Ik kijk op en rond, en zie 50 cm verder een dect basis station staan, direct naast de coax kabel.

 

Dect station aan de andere kant van het meubel gezet, en alle klachten waren verholpen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had er thuis last van op de 126xx frequenties, zowel horizontaal alswel verticaal gepolariseerd.

 

Ik wist dat DECT telefoons effect hadden op het signaal maar ik wist niet dat zelfs de DECT telefoon van de buurman effect kon hebben. Zijn telefoon stond pal achter de dreambox zeg maar, en deze is nu ook aan de andere kant van de meubel geplaatst.

 

Problem solved

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Koka 799:HF afscherming 1000 tot 2150 MHz > 90 dB.

F-connector: HF afscherming 1000-2400 MHz 55 dB

Afscherming Sat-ontvanger: ?

 

Helemaal dicht krijg je het nooit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor deze tip.

 

Had vanmiddag onze DECT repeater geinstaleerd (niets wetende over deze issues). Vanavond NED 1-2-3 geblokte ontvangst ...

Google is mijn vriendje waardoor ik per direct op deze site/thread terecht kwam.

 

Repeater 5 meter verplaatst, probleem is nu opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...