Ga naar inhoud


verzekeringsvraag schade aan ruit door vuurwerk


station_hendrik

Aanbevolen berichten


aangetekend aansprakelijk stellen, dit geeft de dader aan zijn verzekering en dan zou het hele circus in beweging moeten komen....belangrijk is de aansprakelijkheidstelling!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat

Als de "dader" een fatsoenlijke verzekering(smaatschappij) heeft zou hij gewoon contact met zijn verzekering op kunnen nemen en wordt alles zonder problemen afgewerkt.

 

Je kunt tegenwoordig wel om alles aangetekende brieven gaan sturen. En als er nou onwil en schuldontkentenis van de "dader" was...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon opgeven bij de WA.

 

Ik heb jaren geleden tijdens de oud en nieuw viering een glas laten breken in deur van de plaatselijke kroeg.

Een paar dagen later heb ik dit opgegeven bij de verzekering ( via een tussenpersoon ) en het is keurig uitbetaald aan de kroeghoudster.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

In vrijwel elke verzekeing is ook een glasschade verzekering opgenomen dus de eigenaar moet dat even opzoeken.

De verzekeringen hebben nl. ondeling afgesproken dat glasschade aan het pand van de verzekerde door de verzekering van de eigenaar zelf wordt betaald als die er voor verzekerd is.

 

Je kunt je daar wel rot bij voelen, immers jij veroorzaakt schade, meldt het keurig bij je eigen verzekering en die zegt vervolgens tegen degene waar je de schade hebt veroorzaakt dat hij het bij zijn eigen verzekering moet melden omdat die de schade gaat betalen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dream7020
Lijkt mij raar.


Vond ik ook, maar het is wel de realiteit.
Ik heb het nu zelf 2 keer meegemaakt.
Met mijn werkzaamheden, een slot in een raam/deur zetten, net iets te ver doorgeboord of een schroef gebruikt die net iets te lang was met als gevolg een barstje in de ruit.
Ondanks dat ik tot 5 miljoen verzekerd ben voor dit soort zaken werd beide keren de schade betaald door de verzekering van de eigenaar.
en nee, ik heb geen flut verzekering die niet uit wil betalen.

suc6

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het snelste en eenvoudigste is, even kijken in de voorwaarden van inboedel en/of opstalverzekering.

Als je voor glasschade in de opstal bent verzekerd, claim je het bij je eigen assuradeur.

Of, vaak kun je rechtstreeks met een glashandel contact opnemen.

Vraag of zij rechtstreeks met de verzekeraar afrekenen.

De glasverzekering vraagt naar de oorzaak van de schade. De buurman dus.

Zij kunnen gaan verhalen op de buurman.

Inderdaad hebben brandschadeassuradeuren afgesproken niet -onder elkaar- op

regres te gaan. Een losse glasverzekering valt daar niet onder.

Heb je geen glasverzekering? Dan de buurman aansprakelijk stellen onder

verwijzing naar zijn mondelinge schuldbekentenis.

Hij schakelt zijn verzekering (AVP) wel in.

 

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is toch de "dader" zijn probleem en niet dat van jou?

Trouwens, als je honderden euro aan vuurwerk kunt uitgeven zal het dan toch op die 2 ruiten niet aankomen :D

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Behalve als het opzet is, dan betaald geen enkele WA assuradeur.

 

Het glas zal normaal op de opstal- dan wel inboedel verzekering bij je eigen assuradeur verzekerd zijn.

Daar kan de schade geclaimd worden.

Er zijn assuradeuren waar het standaard niet gedekt is maar meeverzekerd kan worden, ik denk hier bij b.v. aan " even A bellen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt helemaal niets met een verzekering te maken, je hebt te maken met de gene die het gedaan heeft

die moet het betalen of hij wel of niet goed is verzekerd dat is zijn zorg en niet de jouwe.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: leo1949
Je hebt helemaal niets met een verzekering te maken, je hebt te maken met de gene die het gedaan heeft
die moet het betalen of hij wel of niet goed is verzekerd dat is zijn zorg en niet de jouwe.


Volgens mij ook het juiste antwoordt, het is bekend wie het gedaan heeft overleg of je het kunt laten repareren op zijn kosten.
En hij ziet maar of hij het van zijn WA verzekering terug krijgt zo nee heeft hij pech gehad. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is in Nederland niet altijd even duidelijk of een causaal verband is te leggen en te bewijzen. Stel dat je buurman het niet doorgeeft of plotseling vindt dat het eigenlijk niet zijn schuld is; wat dan? Een rechtzaak beginnen?

Neem de gemakkelijkste weg en schakel je glasverzekering in, als je die hebt.

 

@Aart44 en leo1949. Op zich hebben jullie gelijk. De verzekeraar is pas partij als ze tot schadeloosstelling zijn

overgegaan. Maar vraag maar aan letselschadebehandelaars hoe dat gaat! Ze weten het toch jaren te rekken!

 

Hoewel een tijd eruit weet ik me nog redelijk verzekeringsdeskundig en Django is dat zeker ook.

Luister naar ons.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...