Ga naar inhoud


verkeerde voltage op voeding,herstel mogelijk??


lana

Aanbevolen berichten

Graag jullie evt hulp met het volgende probleem,door het gebruik van de verkeerde omvormer op men draagbaar tv toestelletje,denkik de voeding verknoeid te hebben? toestel is dood en heeft geen zekering.zou dit de enige schade zijn?

Zou het mogelijk zijn om voeding te vervangen?

Is dit uit te voeren door een leek op het vlak van electronica?

alvast bedankt voor jullie hulp?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lana

Wat voor TV is het ?

Wat hoort er op (voeding tv) ?

En wat heeft er op gestaan ?

Voeding van de TV is dus extern en daarom zal de voeding intern niet aanwezig zijn.(of heeft deze ook een 240 volt)

Er kunnen vele dingen aan de hand zijn.

Als het geen zekering is wordt het voor ee leek wat lastig

peter

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Peter,bedankt voor je snelle reactie alvast,het is een klein draagbaar lcd toestel van het merk Optimag CT-DVB861.

hij werkt op DC 13,8V 18W en daar is het fout gelopen,was zo een stroomsnoer met blok tussenin vermoed dat het 20w was,heeft een tiental minuutjes gespeeld en toen gedaan,toestel koste vorig jaar 250 euro,en zou het zonde vinden omdit te moeten weggooien,garantie lukt niet want is gekocht op autosnelweg in frankrijk,

mvg Jurgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jurgen

Ik heb even gekeken of ik een service manual kon vinden(maar helaas)

Doet hij helemaal niks meer ? ook geen geluid ? ook niet op de video ingang ?

De voeding mag wat afwijken op 10-15 Volt zou hij het moeten doen.

Heb je al een andere adapter geprobeerd ? minimaal 1A (denk wel aan de goede aansluiting plus/min)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

repareren zal wel lukken maar dan moet je wel een schema hebben

wand ik denk dat er een aantal weerstanden zijn verbrand en diodes

om echt te weten wat er stuk is, zul je alles door moeten meten

je moet wel een beetje handig zijn om dit te maken je zult moeten weten

waar je moet beginnen.,een losse voeding kun er zo weer bij kopen

maar wel van dit type DC 13,8V 18W

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lana
hij werkt op DC 13,8V 18W en daar is het fout gelopen,was zo een stroomsnoer met blok tussenin vermoed dat het 20w was

Het wattage van een voeding is het maximale wat hij kan leveren. Zolang de voeding maar 13.8V was maakt het niets uit wat voor een max. vermogen de voeding kan leveren, zolang als het maar minimaal het benodigde wattage is.
Aangezien het een "auto" TV is denk ik niet dat de voeding kritisch is, aangezien het boordnet van een auto kan varieren tussen zeg 11V en 15V.
Ik zou het eerst zelf proberen met een gestabaliseerde voeding van 12V die voldoende vermogen kan leveren. (Zelfs de 12V uit je PC kan je gebruiken! Geel = +12V, zwart = - op een floppy/harddisk connector) Doet hij het dan nog niet dan eens kijken aan de binnenkant van de TV, daar zit hoogstwaarschijnlijk een geschakelde voeding in, en ik gok (want ik zie de TV niet voor mij) dat het een kwestie is van een kapotte condensator...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...