Ga naar inhoud


mogelijk om hub achter hub te plaatsen?


tipje

Aanbevolen berichten

Ik moet binnenkort een andere configuratie maken i.v.m andere plek router en provider.

Nu wil ik een netwerk kabel rechtstreeks van de router tot aan de pc brengen, voor de pc een hub of splitter plaatsen.

1 aansluiting daarvan naar mijn pc en de andere naar een andere kamer waar een hub staat die mijn server en dreambox voorziet van de juiste signaal.

is het verhaal een beetje duidelijk en te doen.

of een andere optie?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je gaat werken met hubs is het niet aan te raden wat jij beschrijft. Echter ik heb het zeer sterke vermoeden dat je gaat werken met switches en dan zou het geen probleem moeten wezen.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een switch is ook gewoon een hub.

 

Waarom zou dat niet werken met non-switching hubs (wat jij bedoeld), hij heeft maar 1 server, een PC en een dreambox.

 

Ik heb thuis jaren gedraaid met 3 tot 4 non-switching hubs achter elkaar en zolang er niet teveel gebruikers op zitten die veel data uitwisselen gaat dat prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RS2000
Een switch is ook gewoon een hub.

Waarom zou dat niet werken met non-switching hubs (wat jij bedoeld), hij heeft maar 1 server, een PC en een dreambox.

Ik heb thuis jaren gedraaid met 3 tot 4 non-switching hubs achter elkaar en zolang er niet teveel gebruikers op zitten die veel data uitwisselen gaat dat prima.

Er zit een heel groot verschil tussen hubs en switches...!
Een hub is niets meer dan een multi-port repeater welke alle data wat op iedere poort binnenkomt naar alle andere poorten doorgeeft.
Een switch is slimmer, en zal alleen de data naar de poort sturen waar het naartoe moet.
Een "switching-hub" is een "oude" term voor apparatuur in de overgangsfase van 10Mbit naar 100Mbit. Deze konden over het algemeen alleen apparaten op dezelfde snelheid met elkaar verbinden.
Een switch daarintegen is een apparaat wat meestal werkt op basis van "store-and-forward" wat het mogelijk maakt om apparatuur welke werkt op verschillende snelheden met elkaar te verbinden.

Het grote probleem is dat bij het gebruik van hubs dat de latency op ethernet niveau te groot kan gaan worden, elk hub/repeater etc voegt wat latency toe, waardoor er veel meer errors worden gegenereert. Het uit zich voornamelijk in het feit dat een hub geen scheiding doet, dus dat de kabel lengtes bij elkaar worden opgeteld. En aangezien CAT5 een max. kabellengte heeft van ~90m kom je daar snel aan...
Gelukkig worden er (bijna?) geen hubs meer verkocht, alleen nog maar switches.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt er ook aan wat je van plan bent en met welke snelheden de al aanwezig zijnde apparatuur kan werken.

Als je apparatuur nu 1Giga materiaal is en je komt aanzetten met een 10/100Mb switch dan rem je je netwerk heel erg af.

 

En hoeveel apparaten wil je aansluiten op die switch?

je hebt 4 poorts switchen maar ook 8,.....

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zal al ver moeten zoeken om nog een hub te vinden, wat tegenwoordig in de handel te koop is zijn switches en die zijn inderdaad "intelligent" en beter.

Voor huis, tuin en keukengebruik zal het allemaal niet veel uitmaken. Die 2 switches na elkaar zullen perfect doen wat je ervan verwacht.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat jij wil kan prima, zolang je niet veel netwerk verkeer hebt.

Ik heb jaren drie hubs in huis gehad (10 Mb/s) Eén op de BG, waar ik mijn ISDN modem had staan, en mijn laptop kon aansluiten, éen op de 1e verdieping, waar éen computer stond, en éen op zolder, waar twee computers stonden.

Ook op mijn werk hadden we tot enkele jaren geleden alles met hubs aan elkaar geknoopt.

Dan praat ik over > 15 PC's en enkele servers. Hier werd op enig moment de performance wel een probleem, en zijn we over gestapt op echte switches.

 

Je praat ook over een splitter, dit werkt voor netwerk verkeer echt niet.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...