Ga naar inhoud


computer is er mee gestopt kan ik gegevens overzetten


gerrit B

Aanbevolen berichten

Mijn werk computer begon al wat kuren te vertonen duurde wel 10 tot 15 min dat je een tikkend geluid hoorde en pas als dat weg was kon je de starttoets in drukken en ging de computer ook aan.

Voor het geval dat had ik al een backup gemaakt van de meest gebruikte bestanden maar er staat ook de nodige software ed. op wat toch ook veel gebruikt wordt.

 

Nu heb ik nog een precies dezelfde computer.

Zou ik het moederbord gewoon over kunnen zetten? en weer als vanouds met mijn PC kunnen werken? of komt er toch nog wel wat meer bij kijken?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat is het nut? Het gaat om je harde schijf, daar staan je gegevens op en die zou je in je andere computer erbij kunnen zetten om de gegevens eraf te halen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat hij opstart vanaf de hardeschijf en aangezien er dan dezelfde processor inzit en ook dezelfde apparatuur in de pc zit hoop ik dat dat geen conflict geeft en dat hij zo weer opstart en dat ik van de software gebruik kan maken.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu is natuurlijk wel de vraag... wat zat er te tikken? Dit kan heel goed je harde schijf zijn en dan moet je heel snel alles eraf halen voordat hij het echt niet meer doet.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De stoute schoenen gewoon aangetrokken en het hele spul omgebouwd.

En.....

 

probleem opgelost :D

 

Computer starte gewoon weer op, vond nog wel wat nieuwe hardware en ik kan gewoon al mijn software ed. weer gebruiken

 

Tikkende geluid is nu ook geheel weg en als ik ze nu alle 2 bekijk dan merk ik wel wat verschillen.

Bij mijn oude ging zodra de spanning op de computer ging meteen de ventilator van de voeding en van de microprocessor draaien.

Bij deze blijft alles uit en pas als ik op de powerknop druk start alles op.

Dus ook even een andere voeding in het oude beestje gezet, maar dat gaf het zelfde tikkende geluid wat via de ingebouwde luidsprekers te horen is en zonder luidsprekers ergens links van de microprocessor (niet de processor zelf maar lijkt bij 2 koellichamen weg te komen.

 

Nu nog even de rest van de apparatuur weer aansluiten zodat ook de branders, floppy ed. weer werkt.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...