Ga naar inhoud


[DM800HD] Afstandbediening reageert niet


GVW1

Aanbevolen berichten

De AB van de DM800 reageert zeer slecht en stopt er soms helemaal mee. Het heeft niets met het image te maken of dit nu via BA of in de falsh staat. Het gebeurt altijd en overal.

 

Het lijkt echter met de aangesloten TV te maken te hebben (Philips full HD). Zodra de AB niet meer reageert (box is ok want kan hem wel aan en uit zetten op de box en ook als ik deze benader met DCC is er niets aan de hand en is box gewoon rustig bezig ) kan ik de TV op standbye zetten. Dan reageert de DM800 direct weer ?

 

Het lijkt er dus op of de infrarood van de TV de infrarood van de DM800 ontregelt. Het komt dan ook nog meer voor als ik de DM800 afstem op een gecodeerd kanaal wat niet opengaat maar bijvoorbeeld ook vaak op film1.2 om maar wat te noemen.

 

Vreemd in iedergeval. Wie kent dit probleem en veel belangrijker hoe dit eventueel op te lossen. De DM800 verder van de TV zetten is geen optie en ook de TV wisselen met een andere ook niet. Het is nu een Philips TV. Hiervoor stond er een Samsung. Die had het ook af en toe maar minder vaak. Het heeft dus iets met de gevoeligheid van het infrarood oog van de DM800 te maken.

 

Wie weet raad.

 

Groeten,.

GVW

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je net als ik een recent aangekochte DM800HD hebt is er een grote kans dat er een kwalitatief slechte AB is meegeleverd (herkenbaar aan de kleur zwart, maar er schijnen ook slechte grijze exemplaren te zijn).

Ik heb hem toen ik dat ontdekte laten omruilen voor een ander exemplaar, en die kon ook meteen retour (toetsen veren niet terug, scrollen door een lijst werkt niet). eek

Uiteindelijk heb ik mijn leverancier gevraagd om hem om te laten ruilen voor het 'oude' type waar die problemen niet in zitten: dit kon ik weten omdat ik de oude AB van mijn DM600 heb gebruikt met de DM800, en die werkt prima, zoals het hoort.

Na een paar dagen had ik de 'oude' nieuwe AB in huis, en geen problemen meer! smile

Je kunt het verschil tussen een nieuwe Dreambox AB en het 'oude' exemplaar zien aan de opgedrukte tekst 'dreambox' in plaats van 'DREAM multimedia' (en aan de kleur dus).

Meer info staat op een bekend Duits Dreambox forum, waar veel over de inferieure kwaliteit van de nieuwe AB's wordt gediscussieerd.

 

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier hetzelfde probleem met m`n DB8000 alleen bij mij gaat het na ongeveer 10 min. stukje bij beetje beter. Nog langer wachten en hij reageert prima.

Heb na het lezen van jou bericht meteen een test gedaan.

Met ab de DB8000 aangezet, met ab de TV aangezet.

DB reageert niet meer op ab. TV uitgezet, DB reageert weer prima. TV aan DB reageert weer niet.

Ligt dus inderdaad aan het signaal van Philips TV?

 

Maanden geleden ook al eens het oog van DB8000 laten door-solderen, heeft ook niet geholpen.

Heb ook een db800, ook met deze ab zelfde probleem.

Mijn 8000 en 800 waren beiden van de eerste lichting, dus "oude" type ab.

 

 

Weet iemand raad? De DB verplaatsen en TV uitlaten wink is geen optie.

 

Groeten,
Frans.

DB8000 DB800 Pli Jade3, Draaibaar, 4k Sony 65 inch. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frans.W
Weet iemand raad?

Is het een Ambilight TV? Zo ja, is het ook zo met Ambilight uitgeschakeld?
(Als je dat uit zou kunnen schakelen)

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zalhet eens met verschillende AB's proberen. Het is geen ambilight.

 

Heb hier de zwarte maar op dit moment gebruik ik gewoon de grijze AB.

 

Andere optie is een AB verlengsetje (laatste redmiddel smile )

 

En inderdaad TV op standbye en DM AB werkt weer frown

 

Groeten,

Gert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op chelloo.com zijn er vaak discussies over de AB van de mediaboxen.

Een tip daar is een stukje tape over het IR oog van de box plakken en deze met een viltstift donkerder maken. Autoraamfolie of zonnebril werkt ook.

De TV en box iets anders tov elkaar plaatsen, zodat het licht van de tv moeilijker of niet bij het IR oog van de box kan komen, helpt ook.

 

Er was ook iets met iLink (easylink) oid en bij sommige TV's een of andere energiestand, maar ik weet niet meer zeker of dat oplossingen voor het AB probleem waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal dat stukje tape er eens op plakken, kijken of het werkt.

Heb wel alum.folie over de box en onder de tv gelegd als een soort blokkade (was mijn gedachte), dit werkt in iedergeval niet. AB doet het nu weer goed dus testen is voor vanavond gebeurt.

Groeten,
Frans.

DB8000 DB800 Pli Jade3, Draaibaar, 4k Sony 65 inch. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tape werkt helaas niet.

 

Heb de firmware van de TV geupdate en het komt nu minder snel voor zo lijkt het. Als het wel voorkomt is het voldoende om de AB direct tegen het oog van de DM800 aan te drukken. Dan reageert de box weer.

 

Er is mee te leven zeg maar smile

 

Groeten,

GVW

Link naar reactie
Delen op andere sites

op een ander forum stond een hele beschrijving om de performance van dm600 en 800 inzake afstandbediening te optimeren

 

vooral de sensor achter het plastieke venster is een ontwerpfout

men opent de box en haalt voorzichtig dat kunststof scherm eruit

wist met wattestaafje en oplosmiddel het aan de achterzijde geprinte raster weg en de sensor heeft veel meer zicht

 

ipv verstrooing is het dus belemmeren wat dat raster veroorzaakt.

 

ciao

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist ook een test met het plakbandje gedaan, geen succes.

Een goede kennis van mij is elektrotechnicus, ik zal hem eens bellen.

 

Citaat:
op een ander forum stond een hele beschrijving om de performance van dm600 en 800 inzake afstandbediening te optimeren

 

vooral de sensor achter het plastieke venster is een ontwerpfout

men opent de box en haalt voorzichtig dat kunststof scherm eruit

wist met wattestaafje en oplosmiddel het aan de achterzijde geprinte raster weg en de sensor heeft veel meer zicht

 

ipv verstrooing is het dus belemmeren wat dat raster veroorzaakt.

 

Wij dachten dat het probleem van de tv kwam maar zal bovenstaande toch eens testen. je weet maar nooit.

Raar blijft dan wel dat na 5 min. de DB weer goed reageert op AB.

Groeten,
Frans.

DB8000 DB800 Pli Jade3, Draaibaar, 4k Sony 65 inch. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een test: DVI los gekoppeld, geen resultaat.

De TV op een andere groep gedaan: geen resultaat.

 

Heb Phil gebeld: aantal dingen doorgenomen, helpje kwam er niet uit en gooit het in de groep. Ze bellen nog..... hoop ik.

 

 

Groeten,
Frans.

DB8000 DB800 Pli Jade3, Draaibaar, 4k Sony 65 inch. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...