Ga naar inhoud


JBL 12inch subwoofer geeft soms luide knal


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Sluit hem eens aan op een andere versterker.

 

Mischien is het de subwoofer niet maar de kenwood. Kan je die iig dan met zekerheid uitsluiten.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites


En eventeel eens een andere luidspreker op het versterkergedeelte...

 

Nog enkele tips (vooral als het de versterker moest zijn):

 

 

- een Am radiotje naast je versterker zetten en luisteren op een ietwat zwakkere zender en zien of ie kraakt. (zal dan gelijktijdig zijn op je versterker) Kan inductie zijn zoals Ceesv vermoed (ijskast, strijkijzer, frietketel eigenlijk alles met termostaten)

 

- Daarna volumeregelaar op 0 en wachten op gekraak. (sluit de voorversterking uit)

 

- Eens het netsnoer bewegen, vooral aan de stekker en de ingang van de versterker. (als stroomdraadjes van de kabel doorgebroken zijn of loszitten in de stekker krijg je vonken) Ook eventuele verlengkabels nazien.

 

- als het net binnenkomt via een plug nazien op verbrande of slechte kontakten.

 

- tikken op de print met een omgekeerde schroevendraaier op verschillende plaatsen.

 

mvg

 

Eddy Vl

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het tikken op de printplaat had ik reeds gedaan maar dan gebeurd er niets.

 

Om storingen van het lichtnet uit te sluiten en om te kijken of het niet aan de versterker ligt gaat hij naar een andere lokatie om te kijken wat er daar gebeurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De subwoofer heb ik nu bij mij thuis aangesloten.

 

Hij werkt prima bij mij maar als ik hem de hele nacht aanlaat dan is hij s'morgens dood. Normaal gesproken moet er bij geen signaal de twee leds rood oplichten. Zet je dan signaal op de subwoofer worden de leds groen en geeft hij geluid. Maar s 'morgens branden er geen leds terwijl ze rood moeten zijn. Op het moment dat je de stekker uit het stopkontakt haalt zie je de leds even rood oplichten. Doe je de stekker er weer in dan gaan de leds weer uit. Laat je de stekker een tijdje uit het stopkontakt en dan er weer in dan doet hij het weer gewoon.

 

De handleiding zegt:

1. Power - These lights will be red when the unit is

plugged in and not receiving a signal; when the PB12

receives a signal, the lights will cycle to GREEN. If no

signal is received after 10-15 minutes the lights will

cycle back to RED (standby) until a signal is present

again.

 

Dus waarom gaan de leds uit en waarom start de subwoofer niet meer op als hij een signaal krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alan,Kijk in de service manual part1 op blz.13/18/26/28,en lees ook de andere pagina's van de dok.als je deze niet hebt,dan kun je hem gratis downloaden op eserviceinfo.Let dus op de serie nummers ,vervang zo nodig de aangegeven zener diodes,soms moet er een diode bij geplaatst worden voor het geval hij niet aanwezig isD10.Meet ook de div. voeding sp. als de leds uit zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...