Ga naar inhoud


Zijn kabels voor 100Mb en 1000Mb verschillend?


bigtwin

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: NINjak

Dat kan je met 100Mb al zonder problemen... dus je hoeft je eigenlijk geen zorgen te maken wink


Met de dm lukt dat niet, dus ging er van uit dat kabel de bottelnek was. Is de dm dus de bottelnek?

Iemand nog een nuttige tip op mijn vraag van een router?

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: bigtwin
Origineel bericht van: NINjak

Dat kan je met 100Mb al zonder problemen... dus je hoeft je eigenlijk geen zorgen te maken wink


Met de dm lukt dat niet, dus ging er van uit dat kabel de bottelnek was. Is de dm dus de bottelnek?

Iemand nog een nuttige tip op mijn vraag van een router?


100 Mbit is meer dan genoeg voor videostreaming. Reken er niet op dat een usb schijf op een router aangesloten echt snel zal zijn. je kunt dan beter een echte nas of server hebben

Linksys biedt goede routers met gigabit aansluiten.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: NINjak
Origineel bericht van: bigtwin
Het gaat me er dus met name om dat ik op een goede manier video van de nas naar de popcorn kan streamen.

Dat kan je met 100Mb al zonder problemen... dus je hoeft je eigenlijk geen zorgen te maken wink


Sterkter nog, dat kan zelfs via wifi (als ik goed ben ingelicht).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wifi gaat redelijk goed voor 720P. 1080P zal je veel problemen hebben voor hoge bitrates.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: naze1975
Is ndraft dan niet voldoende?


als je de maximale bandbreedte zou kunnen halen wel.. (praktisch ongeveer 60-80 Mbit) maar die zakt al snel in als je verder weg zit of als er muren tussen zitten en dan wordt het kiele kiele.

Trouwens waarom draft? De N specificatie is af, dus draft is eigenlijk niet meer van toepassing

draft = ontwerp op de tekentafel.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jawel hoor. Het is helemaal niet gezegd dat de huidige in gebruik zijnde apparaten voldoen aan de N specificatie maar gebaseerd zijn op één van de eerdere draft versies.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

CAT6e heeft een andere di-electrische constante is gaat tot max 10Gbit. CAT5e <=100m, CAT6e <=75m. Wil je echt naar 1Gbit dan is het aan te raden om over te gaan naar CAT6 bekabeling.. Zo duur is het ook weer niet. Betere scheiding en dus kans op een gegarandeerde snelheid. Maar dat hangt af van de apparatuur die je gebruikt. Simpele PC's via een Router/Switch is meestal niet super, vooral als alles volop loopt te blazen.. Tijd voor een mooie load-balancer of repacketer... Effe duurder, maar dan heb je wat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mimisiku, help me effe op weg.

 

Is dat een soort van switch met wireless (N) access, dat ik na mijn modem zet? Dus modem aan adsl en de switch, de rest in huis via de switch? Ik ken de kreten die je noemt nl. niet en weet niet zeker hoe te gaan zoeken, behalve natuurlijk google en dan een enorme hoeveelheid opties vinden...

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Jawel hoor. Het is helemaal niet gezegd dat de huidige in gebruik zijnde apparaten voldoen aan de N specificatie maar gebaseerd zijn op één van de eerdere draft versies.


Een beetje merk zou je moeten kunnen updaten naar de final versie... hoewel of elk merk nou zo snel is met een update is natuurlijk af te vragen.


Gemiddeld gesproken zie ik in de fora problemen met wireless als je HD content met een hoge bitrate afspeelt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...